Spis treści MwP 1/2023
NARZĘDZIA
Metaverse – buzzword i wielki biznes
Jak zadbać o przychylność Google?
Vademecum dla marketera przyszłości
Arkadiusz Dobosz
Obserwując zmiany, które zachodzą w mediach społecznościowych, zadajemy pytanie: Co jest ważniejsze, dogonienie popularnych i rosnących w siłę aplikacji, jakimi są np. TikTok lub BeReal, czy potrzeby użytkowników? Odpowiedź powinna być i jest prosta, ale nie zawsze chcemy ją przyjąć do wiadomości.
Jak marki przełamują tabu kobiecego ciała
Adrianna Kubik
Teraźniejszość można tylko optymalizować. Wygrywa się w przyszłości. Choć czasy się szybko zmieniają, marketing w swojej istocie jest nadal tym samym – sztuką wygrywania przyszłości.
Dlaczego potrzebujesz silnej marki osobistej
Angelika Chimkowska
Niezależnie czy pracujesz na etacie czy prowadzisz firmę, to marka osobista jest czymś, w co warto dziś zainwestować, bo generuje duży zwrot z inwestycji.
Niezbędnik narzędziowy dla każdego
Z bloga Artura Kurasińskiego
Zestaw 9 narzędzi, jakich użyć w budowie i skalowaniu firmy. Pozwól, że Ci pokażę kilka bardzo fajnych usług, z których korzystam i je polecam!
Marketing automation – zrób to sam
Edyta Parzych, Wojciech Grześkowiak
Wiele osób, które chciałyby zacząć swoją przygodę z marketing automation, zastanawia się, jak to w ogóle działa i czy będą potrafiły samodzielnie zaimplementować system na stronie swojego sklepu.
Omnichannel dla zwycięskich marek
Małgorzata Witon
Multikanałowość to jedno z najpoważnieszych wyzwań dla marek, które chcą się wyróżnić przyjaznym user experience. Na co muszą zwrócić uwagę, by jak najsprawniej odpowiedzieć na potrzeby klientów?
E-commerce: idź drogą lean
Grzegorz Błażewicz
Przedstawiam w tym artykule najpilniejsze wyzwania w dzisiejszym marketingu e-commerce i sugestie, jak przygotować się na zmiany, których efekty już widać wokół. Warto w tym celu sięgnąć do rozwiązań lean marketingu.
Jak utrzymać e klienta z gorączki zakupowej
Karolina Latos
Po dużych wzrostach bazy adresowej w okresach gorączki zakupowej zawsze znajdzie się grupa osób, która przestanie czytać twój newsletter. To zupełnie normalne. Gorzej, gdy zaczną oznaczać cię jako SPAM. Jak się zabezpieczyć przed etykietką spamera?
Kiedy w profilowanie wkracza RODO?
Filip Zajdel, Maciej Bednarek
W przygotowaniu personalizowanych ofert zdecydowanie pomaga profilowanie. Jak zatem korzystać z profilowania zgodnie z prawem (RODO), także w programach lojalnościowych?
ANALIZY
Personalizowane landing page'e sprzedają lepiej
Edyta Godziek
Czym jest personalizacja – zarówno produktu, jak i reklam – przedstawiam to na konkretnych przykładach. W praktyce prowadzą nas one w marketingu online do sześciu wypróbowanych sposobów skutecznej personalizacji landing page’y. Skorzystaj z nich, bo warto!
Strategia – absolutny must have
Jacek Lipski
W kontekście strategii marketingowej zawsze warto pamiętać o słynnej maksymie Seneki Młodszego: „Jeżeli nie wiesz, do jakiego portu zmierzasz, żaden wiatr nie będzie właściwy”.
Cyfryzacja firmy – jak zacząć?
Agata Barczyk-Szymańska
Nie trzeba od razu rzucać się na głęboką wodę: wystarczy na początek zaplanować cyfryzację w firmie tak, aby przyniosła ona oczekiwany efekt i wdrażać ją metodą małych, lecz działających jak kamienie milowe kroków.
PRAWO
WYWIAD
Moja praca to też wojna
Justyna Bakalarska -Stankiewicz
O walce o ukraińską tożsamość i język, tłumaczeniu książek, gdy cały kraj odcięty jest od prądu, i elastyczności w działaniach marketingowych rozmawiam z Oleną Novitską – założycielką wydawnictwa specjalistycznego Olean Publishing.
Do komunikacji podchodzimy nieszablonowo
Piotr Szymczak
Z usług PayPo korzysta już ponad milion klientów, a ta opcja płatności online jest dostępna w ponad 25000 polskich sklepach. Jak wyglądał marketing marki w minionym roku? Podsumowania dokonał Piotr Szymczak, odpowiedzialny za marketing w PayPo, uhonorowany nagrodą dla najlepszego Dyrektora Marketingu w kategorii e-commerce.
EKSPERTKI RADZĄ
Twoje pierwsze wystąpienie publiczne
Justyna Bakalarska -Stankiewicz
Pytania, które pojawiają się przed wystąpieniem w roli prelegentki, a nawet jeszcze w fazie negocjowania warunków zaproszenia, potrafią mocno ograniczyć nasz rozwój, a słabsze psychiki nawet zdołować. Dlatego zebraliśmy 10 najczęstszych obaw i wątpliwości, które mogą zablokować niemal każdego i poprosiliśmy doświadczone ekspertki, mające za sobą lata wystąpień na branżowych scenach, aby spróbowały je skutecznie rozwiać.
ZDANIEM SPECJALISTY
Co robić, by ludzie szli za nami?
Arkadiusz Dobosz
Co robić, by ludzie ciągnęli z nami marketing lub cały biznes w atmosferze, gdzie zespół rozumie się bez słów?
Nawyki z atomową mocą
Z bloga Artura Kurasińskiego
Zmieniając tylko o 1% dziennie jakąś rzecz na koniec roku będzie aż 37 lepsza! Brzmi niewiarygodnie? Zapraszam do lektury!
Cyfrowość wdrażana z głową
Karol Kamas
Możemy traktować digitalizację w firmie jako konieczność dodatkowej pracy i poniesienia dodatkowych kosztów. Ale można też potraktować dzisiejsze możliwości cyfrowe jako szansę na dalszy wzrost i rozwój, a także zdystansowanie konkurencji i przygotowanie się na zmiany, jakie przyniesie jutro.
LEKTURA DLA MARKETERA
Wystapienia publiczne. Jak dobrze zacząć
Kamil Zieliński
Fragment z książki „Psycho kompetencje. 10 psychologicznych supermocy, które warto rozwijać” wydanej przez Onepress.
RAPORT
Za mało omnichannelu w lojalności!
Tomasz Wawrzynów
Warto postawić na komunikację, która w programie lojalnościowym ma kluczowe znaczenie i przez badanych w raporcie wskazana została jako jedno z największych wyzwań w nadchodzącym czasie.Z publikacji Spartavity można dowiedzieć się, w jaki sposób respondenci komunikują się najczęściej ze swoimi klientami i jaką rolę program lojalnościowy odegrał w trakcie pandemii COVID-19.
TRENDY
Live streaming przyszłością
Olga Szymkowiak, Michał Guzowski
Wszystkie marketingowe metody, które pozwalają sprawnie adresować potrzeby użytkowników, stają się mocnymi trendami w branży. Live streaming rośnie w siłę i nic wskazuje na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić.