Spis treści MwP 1/2023
NARZĘDZIA
-
Metaverse – buzzword i wielki biznes
-
Jak zadbać o przychylność Google?
-
Vademecum dla marketera przyszłości
Arkadiusz Dobosz
Obserwując zmiany, które zachodzą w mediach społecznościowych, zadajemy pytanie: Co jest ważniejsze, dogonienie popularnych i rosnących w siłę aplikacji, jakimi są np. TikTok lub BeReal, czy potrzeby użytkowników? Odpowiedź powinna być i jest prosta, ale nie zawsze chcemy ją przyjąć do wiadomości.
-
Jak marki przełamują tabu kobiecego ciała
Adrianna Kubik
Teraźniejszość można tylko optymalizować. Wygrywa się w przyszłości. Choć czasy się szybko zmieniają, marketing w swojej istocie jest nadal tym samym – sztuką wygrywania przyszłości.
-
Dlaczego potrzebujesz silnej marki osobistej
Angelika Chimkowska
Niezależnie czy pracujesz na etacie czy prowadzisz firmę, to marka osobista jest czymś, w co warto dziś zainwestować, bo generuje duży zwrot z inwestycji.
-
Niezbędnik narzędziowy dla każdego
Z bloga Artura Kurasińskiego
Zestaw 9 narzędzi, jakich użyć w budowie i skalowaniu firmy. Pozwól, że Ci pokażę kilka bardzo fajnych usług, z których korzystam i je polecam!
-
Marketing automation – zrób to sam
Edyta Parzych, Wojciech Grześkowiak
Wiele osób, które chciałyby zacząć swoją przygodę z marketing automation, zastanawia się, jak to w ogóle działa i czy będą potrafiły samodzielnie zaimplementować system na stronie swojego sklepu.
-
Omnichannel dla zwycięskich marek
Małgorzata Witon
Multikanałowość to jedno z najpoważnieszych wyzwań dla marek, które chcą się wyróżnić przyjaznym user experience. Na co muszą zwrócić uwagę, by jak najsprawniej odpowiedzieć na potrzeby klientów?
-
E-commerce: idź drogą lean
Grzegorz Błażewicz
Przedstawiam w tym artykule najpilniejsze wyzwania w dzisiejszym marketingu e-commerce i sugestie, jak przygotować się na zmiany, których efekty już widać wokół. Warto w tym celu sięgnąć do rozwiązań lean marketingu.
-
Jak utrzymać e klienta z gorączki zakupowej
Karolina Latos
Po dużych wzrostach bazy adresowej w okresach gorączki zakupowej zawsze znajdzie się grupa osób, która przestanie czytać twój newsletter. To zupełnie normalne. Gorzej, gdy zaczną oznaczać cię jako SPAM. Jak się zabezpieczyć przed etykietką spamera?
-
Kiedy w profilowanie wkracza RODO?
Filip Zajdel, Maciej Bednarek
W przygotowaniu personalizowanych ofert zdecydowanie pomaga profilowanie. Jak zatem korzystać z profilowania zgodnie z prawem (RODO), także w programach lojalnościowych?
ANALIZY
-
Personalizowane landing page'e sprzedają lepiej
Edyta Godziek
Czym jest personalizacja – zarówno produktu, jak i reklam – przedstawiam to na konkretnych przykładach. W praktyce prowadzą nas one w marketingu online do sześciu wypróbowanych sposobów skutecznej personalizacji landing page’y. Skorzystaj z nich, bo warto!
-
Strategia – absolutny must have
Jacek Lipski
W kontekście strategii marketingowej zawsze warto pamiętać o słynnej maksymie Seneki Młodszego: „Jeżeli nie wiesz, do jakiego portu zmierzasz, żaden wiatr nie będzie właściwy”.
-
Cyfryzacja firmy – jak zacząć?
Agata Barczyk-Szymańska
Nie trzeba od razu rzucać się na głęboką wodę: wystarczy na początek zaplanować cyfryzację w firmie tak, aby przyniosła ona oczekiwany efekt i wdrażać ją metodą małych, lecz działających jak kamienie milowe kroków.
PRAWO
WYWIAD
-
Moja praca to też wojna
Justyna Bakalarska -Stankiewicz
O walce o ukraińską tożsamość i język, tłumaczeniu książek, gdy cały kraj odcięty jest od prądu, i elastyczności w działaniach marketingowych rozmawiam z Oleną Novitską – założycielką wydawnictwa specjalistycznego Olean Publishing.
-
Do komunikacji podchodzimy nieszablonowo
Piotr Szymczak
Z usług PayPo korzysta już ponad milion klientów, a ta opcja płatności online jest dostępna w ponad 25000 polskich sklepach. Jak wyglądał marketing marki w minionym roku? Podsumowania dokonał Piotr Szymczak, odpowiedzialny za marketing w PayPo, uhonorowany nagrodą dla najlepszego Dyrektora Marketingu w kategorii e-commerce.
EKSPERTKI RADZĄ
-
Twoje pierwsze wystąpienie publiczne
Justyna Bakalarska -Stankiewicz
Pytania, które pojawiają się przed wystąpieniem w roli prelegentki, a nawet jeszcze w fazie negocjowania warunków zaproszenia, potrafią mocno ograniczyć nasz rozwój, a słabsze psychiki nawet zdołować. Dlatego zebraliśmy 10 najczęstszych obaw i wątpliwości, które mogą zablokować niemal każdego i poprosiliśmy doświadczone ekspertki, mające za sobą lata wystąpień na branżowych scenach, aby spróbowały je skutecznie rozwiać.
ZDANIEM SPECJALISTY
-
Co robić, by ludzie szli za nami?
Arkadiusz Dobosz
Co robić, by ludzie ciągnęli z nami marketing lub cały biznes w atmosferze, gdzie zespół rozumie się bez słów?
-
Nawyki z atomową mocą
Z bloga Artura Kurasińskiego
Zmieniając tylko o 1% dziennie jakąś rzecz na koniec roku będzie aż 37 lepsza! Brzmi niewiarygodnie? Zapraszam do lektury!
-
Cyfrowość wdrażana z głową
Karol Kamas
Możemy traktować digitalizację w firmie jako konieczność dodatkowej pracy i poniesienia dodatkowych kosztów. Ale można też potraktować dzisiejsze możliwości cyfrowe jako szansę na dalszy wzrost i rozwój, a także zdystansowanie konkurencji i przygotowanie się na zmiany, jakie przyniesie jutro.
LEKTURA DLA MARKETERA
-
Wystapienia publiczne. Jak dobrze zacząć
Kamil Zieliński
Fragment z książki „Psycho kompetencje. 10 psychologicznych supermocy, które warto rozwijać” wydanej przez Onepress.
RAPORT
-
Za mało omnichannelu w lojalności!
Tomasz Wawrzynów
Warto postawić na komunikację, która w programie lojalnościowym ma kluczowe znaczenie i przez badanych w raporcie wskazana została jako jedno z największych wyzwań w nadchodzącym czasie.Z publikacji Spartavity można dowiedzieć się, w jaki sposób respondenci komunikują się najczęściej ze swoimi klientami i jaką rolę program lojalnościowy odegrał w trakcie pandemii COVID-19.
TRENDY
-
Live streaming przyszłością
Olga Szymkowiak, Michał Guzowski
Wszystkie marketingowe metody, które pozwalają sprawnie adresować potrzeby użytkowników, stają się mocnymi trendami w branży. Live streaming rośnie w siłę i nic wskazuje na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić.