Spis treści MwP 2/2023
ANALIZY
-
Tradycyjny czy behawioralny – jaka strategia?
Kamila Kotowska
Marki wykorzystujące marketing behawioralny i dane dotyczące zachowań konsumentów do generowania wniosków dla dalszych działań uzyskują nawet do 85 proc. wzrostu sprzedaży w porównaniu z konkurentami.
-
Firmowy CSR dojrzewa i wzrasta
Dobrosława Gogłoza
A może kalkulacja powinna być trochę odwrócona – niektóre kroki w ramach CSR powinny zostać wykonane przez firmy nie dlatego, że się opłacają, ale dlatego, że bardzo nieopłacalne jest ich niewykonanie?
-
Outdoor poza rogatkami G8
Sylwia Krysik-Myśliwiec
Reklama zewnętrzna zdominowała krajobraz największych polskich miast. Reszta kraju to niemal banerowa pustynia. Reklamodawcy ignorują w ten sposób nawet 27,5 mln Polaków, którzy żyją w miejscowościach do 200 tys. mieszkańców. Czy przyszedł czas na zmiany?
NARZĘDZIA
-
Podążaj za królem użyteczności
Małgorzata Sekuła
Korzystanie z aplikacji i stron internetowych to podróż użytkownika po wirtualnym świecie. Najważniejsze jest, aby pokonywanie kolejnych etapów było sprawne i intuicyjne – tak aby korzystanie z produktu było przyjemnością, a nie drogą przez mękę. Przewodnikiem jest w tym przypadku UX designer.
-
Codzienne cyberbezpieczeństwo
Piotr Rozmiarek
Niezależnie, czy pracujesz w korporacji, czy prowadzisz jednoosobową działalność, jesteś atrakcyjnym celem dla cyberprzestępców! Oni wiedzą, że marketerzy działają na danych i ich utrata jest dla nich zawsze dużym problemem. A wtedy niektórzy mogą być nawet skłonni do współpracy z hakerami! Cyberincydent spowodowany przez prosty błąd pracownika może zakończyć się dla firmy katastrofalnie.
-
Harvard i inni – free online
Artur Kurasiński
Co powiesz na darmowe doszkolenie się na najlepszych uczelniach na świecie? Znajdziesz tu listę najlepszych kursów, z jakich możesz skorzystać bez wychodzenia z domu!
-
Co łączy marketing firm z różnych branż
Łukasz Iwanek
Dobrze skonfigurowane narzędzia i doświadczony analityk uchronią firmę przed przepaleniem budżetu marketingowego w każdej branży. Odpowiednio zaprojektowany lejek marketingowy pokażę nam drogę, jaką musi przebyć klient od poznania marki do dokonania transkacji. A perfekcyjne wyczucie timingu podpowie, kiedy intensyfikować kampanie promocyjne.
-
Wizualne puzzle marki
Katarzyna Wajer
Jeśli to na twojej głowie było czuwanie nad spójnością wizualną działań marki w digitalu, to zapewne z racji tempa wypuszczanych kampanii wielokrotnie musiałeś przymykać oko na wizualny chaos. Możesz tego uniknąć dzięki zastosowaniu SIW.
-
AI rozpozna i dopasuje
Karolina Rutkowska
Coraz więcej marketerów czerpie korzyści z technologii wykrywania, rozpoznawania i klasyfikacji obrazów. Nic dziwnego – można wykorzystać ją w wielu obszarach i na wiele sposobów.
-
Jak się zarabia na afiliacji
Mateusz Łukianiuk
Dobrym weryfikatorem działań i narzędzi marketingowych jest czas – pokazuje on, które rozwiązania są najbardziej wartościowe. Według tego kryterium zdecydowanie sprawdził się marketing afiliacyjny. Mimo iż na polskim rynku jest obecny już od ponad dwóch dekad, nadal można znaleźć wiele mitów na jego temat. Pora się z nimi uporać.
OPINIE
-
Patrz w gwiazdy, a nie na stopy
Arkadiusz Dobosz
To co masz najcenniejsze, to czas – zapytaj sam siebie, jak dużo wydajesz go na bieżący dzień, a ile inwestujesz w jutro?
-
Zaufać influencerom
ZDANIEM SPECJALISTY
-
Czego nie robić w digital marketingu?
-
Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens w 2023?
-
Wielki marketing małych marek
Magdalena Gajek
Wykorzystując w praktyce podane tutaj podpowiedzi, znacząco zwiększ swoje szanse na zbudowanie wpływowej i dochodowej mikromarki. Choć może się to wydawać niemożliwe, wystarczy kierować się kilkoma zasadami, aby tworzyć w sektorze MSP naprawdę wartościową komunikację.
CASE STUDY
-
Aromat sukcesu w social mediach
Kinga Kantor
Czy istnieje branża, która nie nadaje się do promocji w social mediach? My takiej nie znamy! Dzięki nim można nie tylko wypromować markę, ale również osiągać komercyjne cele. Aktywność kawy Dallmayr na Facebooku i Instagramie jest tego modelowym przykładem!
-
Kultura doceniania – spróbuj!
Artur Dzięgielewski
Wdrożenie tego programu nastąpiło w firmie cateringowej SmartLunch. Projekt został również zgłoszony do konkursu Top HR Manager in Action i został jednym z pięciu finalistów, co było ogromnym wyróżnieniem dla mnie jako jego twórcy.
BADANIA
-
Chatbot i kompetencje miękkie
Grzegorz Święch
Trwa intensywna medialna dyskusja na temat sztucznej inteligencji, chatbota, który może wykonywać obowiązki pracowników z rozmaitych branż i może być ekspertem z każdej dziedziny – ogrom informacji, które przetwarza, jest właściwie nieograniczony. Ale to wciąż człowiek odpowiada za budowanie relacji, a więc i rozwój każdego biznesu!
TRENDY
-
NFT w rękach marketera
Ewa Myślińska
Jak mogą wykorzystywać możliwości tokenów NFT marketerzy? Coraz więcej firm zaczyna doceniać ten ich potencjał, który świetnie służy budowaniu społeczności wokół danej marki lub produktu.