• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
  • KONTAKT
L-shop
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
  • Spis treści MwP 2/2023
Marketing w Praktyce

spis treści

ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

 

Spis treści MwP 2/2023

 

 

ANALIZY

 
  • Tradycyjny czy behawioralny – jaka strategia?

    Kamila Kotowska

    Marki wykorzystujące marketing behawioralny i dane dotyczące zachowań konsumentów do generowania wniosków dla dalszych działań uzyskują nawet do 85 proc. wzrostu sprzedaży w porównaniu z konkurentami.

  • Firmowy CSR dojrzewa i wzrasta

    Dobrosława Gogłoza

    A może kalkulacja powinna być trochę odwrócona – niektóre kroki w ramach CSR powinny zostać wykonane przez firmy nie dlatego, że się opłacają, ale dlatego, że bardzo nieopłacalne jest ich niewykonanie?

  • Outdoor poza rogatkami G8

    Sylwia Krysik-Myśliwiec

    Reklama zewnętrzna zdominowała krajobraz największych polskich miast. Reszta kraju to niemal banerowa pustynia. Reklamodawcy ignorują w ten sposób nawet 27,5 mln Polaków, którzy żyją w miejscowościach do 200 tys. mieszkańców. Czy przyszedł czas na zmiany?

NARZĘDZIA

  • Podążaj za królem użyteczności

    Małgorzata Sekuła

    Korzystanie z aplikacji i stron internetowych to podróż użytkownika po wirtualnym świecie. Najważniejsze jest, aby pokonywanie kolejnych etapów było sprawne i intuicyjne – tak aby korzystanie z produktu było przyjemnością, a nie drogą przez mękę. Przewodnikiem jest w tym przypadku UX designer.

  • Codzienne cyberbezpieczeństwo

    Piotr Rozmiarek

    Niezależnie, czy pracujesz w korporacji, czy prowadzisz jednoosobową działalność, jesteś atrakcyjnym celem dla cyberprzestępców! Oni wiedzą, że marketerzy działają na danych i ich utrata jest dla nich zawsze dużym problemem. A wtedy niektórzy mogą być nawet skłonni do współpracy z hakerami! Cyberincydent spowodowany przez prosty błąd pracownika może zakończyć się dla firmy katastrofalnie.

  • Harvard i inni – free online

    Artur Kurasiński

    Co powiesz na darmowe doszkolenie się na najlepszych uczelniach na świecie? Znajdziesz tu listę najlepszych kursów, z jakich możesz skorzystać bez wychodzenia z domu!

  • Co łączy marketing firm z różnych branż

    Łukasz Iwanek

    Dobrze skonfigurowane narzędzia i doświadczony analityk uchronią firmę przed przepaleniem budżetu marketingowego w każdej branży. Odpowiednio zaprojektowany lejek marketingowy pokażę nam drogę, jaką musi przebyć klient od poznania marki do dokonania transkacji. A perfekcyjne wyczucie timingu podpowie, kiedy intensyfikować kampanie promocyjne.

  • Wizualne puzzle marki

    Katarzyna Wajer

    Jeśli to na twojej głowie było czuwanie nad spójnością wizualną działań marki w digitalu, to zapewne z racji tempa wypuszczanych kampanii wielokrotnie musiałeś przymykać oko na wizualny chaos. Możesz tego uniknąć dzięki zastosowaniu SIW.

  • AI rozpozna i dopasuje

    Karolina Rutkowska

    Coraz więcej marketerów czerpie korzyści z technologii wykrywania, rozpoznawania i klasyfikacji obrazów. Nic dziwnego – można wykorzystać ją w wielu obszarach i na wiele sposobów.

  • Jak się zarabia na afiliacji

    Mateusz Łukianiuk

    Dobrym weryfikatorem działań i narzędzi marketingowych jest czas – pokazuje on, które rozwiązania są najbardziej wartościowe. Według tego kryterium zdecydowanie sprawdził się marketing afiliacyjny. Mimo iż na polskim rynku jest obecny już od ponad dwóch dekad, nadal można znaleźć wiele mitów na jego temat. Pora się z nimi uporać.

 

OPINIE

  • Patrz w gwiazdy, a nie na stopy

    Arkadiusz Dobosz

    To co masz najcenniejsze, to czas – zapytaj sam siebie, jak dużo wydajesz go na bieżący dzień, a ile inwestujesz w jutro?

  • Zaufać influencerom

    Olga Gralińska

    A co gdybyśmy my, marketerzy, choć na chwilę przekazali palmę pierwszeństwa komuś, kto w tradycyjnym procesie jest adresatem briefu i jego wykonawcą, stroną starającą się odpowiedzieć na nasze biznesowe potrzeby? Co, gdybyśmy posłuchali… twórców internetowych? Sprawdźmy, jak dopuszczenie do głosu kreatywności influencerów i obdarzenie ich kredytem zaufania może przełożyć się na powstanie oryginalnych pomysłów i wpłynąć na wyniki kampanii

ZDANIEM SPECJALISTY

 
  • Czego nie robić w digital marketingu?

    Elżbieta Pawlowski

    Dlaczego działania marketingowe w internecie nie dają zadowalających rezultatów? Na podstawie znajomości branży i swoich własnych wieloletnich doświadczeń wyróżniłam 10 najczęściej popełnianych przez marketerów błędów. Wpływają one nie tylko na skuteczność kampanii, ale również są odpowiedzialne za przepalanie budżetów. Jak więc najlepiej wykorzystać potencjał marketingu online?

  • Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens w 2023?

    Kinga Kantor

    Konto firmowe na Facebooku w 2023 roku – tak czy nie? Warto zerknąć na statystyki: Facebook jest wciąż najczęściej używaną platformą na świecie! A możliwość prowadzenia płatnych kampanii reklamowych na tej platformie to jedno z najbardziej opłacalnych działań marketingowych! Trzeba tylko wiedzieć, jak z Facebooka korzystać!

  • Wielki marketing małych marek

    Magdalena Gajek

    Wykorzystując w praktyce podane tutaj podpowiedzi, znacząco zwiększ swoje szanse na zbudowanie wpływowej i dochodowej mikromarki. Choć może się to wydawać niemożliwe, wystarczy kierować się kilkoma zasadami, aby tworzyć w sektorze MSP naprawdę wartościową komunikację.

CASE STUDY

 
  • Aromat sukcesu w social mediach

    Kinga Kantor

    Czy istnieje branża, która nie nadaje się do promocji w social mediach? My takiej nie znamy! Dzięki nim można nie tylko wypromować markę, ale również osiągać komercyjne cele. Aktywność kawy Dallmayr na Facebooku i Instagramie jest tego modelowym przykładem!

  • Kultura doceniania – spróbuj!

    Artur Dzięgielewski

    Wdrożenie tego programu nastąpiło w firmie cateringowej SmartLunch. Projekt został również zgłoszony do konkursu Top HR Manager in Action i został jednym z pięciu finalistów, co było ogromnym wyróżnieniem dla mnie jako jego twórcy.

BADANIA

 
  • Chatbot i kompetencje miękkie

    Grzegorz Święch

    Trwa intensywna medialna dyskusja na temat sztucznej inteligencji, chatbota, który może wykonywać obowiązki pracowników z rozmaitych branż i może być ekspertem z każdej dziedziny – ogrom informacji, które przetwarza, jest właściwie nieograniczony. Ale to wciąż człowiek odpowiada za budowanie relacji, a więc i rozwój każdego biznesu!

TRENDY

 
  • NFT w rękach marketera

    Ewa Myślińska

    Jak mogą wykorzystywać możliwości tokenów NFT marketerzy? Coraz więcej firm zaczyna doceniać ten ich potencjał, który świetnie służy budowaniu społeczności wokół danej marki lub produktu.

 
 

POLECAMY

Marketing w Praktyce: Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens? - autor: Kinga Kantor

Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens?

Narzędzia

Konto firmowe na Facebooku – tak czy nie? To pytanie zadaje sobie dziś wiele marek.

Autor: Kinga Kantor

Marketing w Praktyce: Google Ads dla lokalnych biznesów - autor: Karolina Kawulka

Google Ads dla lokalnych biznesów

Narzędzia

Łącząc te działania można znakomicie zwiększyć sprzedaż offline dzięki reklamom online.

Autor: Karolina Kawulka

Marketing w Praktyce: Chwyty SEO dla treści - autor: Marek Stokowski

Chwyty SEO dla treści

Narzędzia

Co i jak robić w SEO, aby czytelników treści zamienić w klientów?

Autor: Marek Stokowski

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2025 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę