• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
  • KONTAKT
L-shop
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
Marketing w Praktyce

Sprytni w sieci

Felieton

Marketing w Praktyce / Felieton

Nie da się na sztywno zaplanować, którego konkretnie dnia wypuści się takie czy inne treści w danym medium. Sieć jest nieprzewidywalna, a marketing w mediach społecznościowych wymaga elastyczności.

Autor: Jan Hartman

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Romantycznie i rozważnie

Wprowadzenie

Marketing w Praktyce nr 3 / 2019 / Wprowadzenie z Tematu Numeru: Kibicuj brandingowym mistrzostwom! / artykuł z wydania drukowanego

Wyniki tych mistrzostw w idealny sposób pokazują zmianę postrzegania najważniejszych wartości związanych z brandem, jaka nastąpiła na przestrzeni ostatnich kilku lat. Wynika to jasno komentarzy naszych ekspertów.

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Zaufanie – hit sprzedażowy

Wprowadzenie

Marketing w Praktyce nr 3 / 2019 / Wprowadzenie z Tematu Numeru: Kibicuj brandingowym mistrzostwom! / artykuł z wydania drukowanego

W świetle wyników kolejnych rozgrywek eksperci komentują rynkową rzeczywistość. Które marki radzą więc sobie najlepiej ze stosowaniem elementów z Top 3?


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Kibicuj brandingowym mistrzostwom!

Wprowadzenie

Marketing w Praktyce nr 3 / 2019 / Wprowadzenie z Tematu Numeru: Kibicuj brandingowym mistrzostwom! / artykuł z wydania drukowanego

Dlaczego wybraliśmy formułę brandingowych mistrzostw? Meczy, w których „grają” ze sobą najważniejsze elementy budujące markę? Żeby nie nudzić! Żeby wywołać dyskusję wśród osób zarządzających marką/markami w firmie. Czy na pewno robicie wszystko, co trzeba? Może jest jakiś moment czy element, do którego przykładacie niedostateczną lub niewłaściwą uwagę?

tekst: Mariusz Ludwiński

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Spis treści wydania drukowanego MwP 3/2019

Spis treści

Marketing w Praktyce nr 3 / 2019 / Spis treści / artykuł z wydania drukowanego

tematu numeru:
Mistrzostwa brandingowe – rywalizacja elementów budujących markę

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Klienci mówią, co czują do marek

Badania

Marketing w Praktyce nr 3 / 2019 / Badania / artykuł z wydania drukowanego

Chcesz, żeby twoja marka była lubiana, a nawet kochana przez nabywców? Czy robisz wszystko, co trzeba, żeby taki efekt uzyskać? Jeśli nie masz pewności, po prostu posłuchaj klientów.

Autor: Katarzyna Czuchaj-Łagód


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Od marki ikonicznej po pożądaną

Analizy

Marketing w Praktyce nr 3 / 2019 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego

Branding kulturowy daje największe możliwości, aby stworzyć markę ikoniczną, ale nie jest on złotym środkiem do stworzenia marki pożądanej przez konsumentów.

Autor: Arkadiusz Mogiła, Mariusz Zaczyk

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Zarobić na automatyzacji

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 3 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Automatyzację można wdrożyć na każdym etapie kampanii sprzedażowej, niezależnie od poziomu lejka czy dobranych touchpointów. Czas, jaki oszczędzamy na technikalia i optymalizację, możemy wtedy poświęcić na dopracowywanie ścieżki zakupowej czy analizę customer experience.

Autor: Kamila Fenik

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Ciemne strony social mediów

Analizy

Marketing w Praktyce nr 3 / 2019 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego

Gdyby rzetelność przekazu była dla odbiorców kluczowa, to nie zawsze źródła najwyżej wypozycjonowane byłyby – jak to się dzieje od lat – najpopularniejsze.

Autor: Marta Chalimoniuk-Nowak, Artur Roguski


Marketing w Praktyce

Big rock content – jak go tworzyć i wykorzystywać

Wprowadzenie

Marketing w Praktyce nr 2 / 2018 / Wprowadzenie z Tematu Numeru: Big rock content – jak go tworzyć i wykorzystywać / artykuł z wydania drukowanego

Pierwsza podstawowa zasada brzmi: każdy powinien optymalizować marketing, szczególnie digital. Taki proces składa się z pięciu etapów i dotyczy siedmiu obszarów kompetencji.

tekst: Mariusz Ludwiński

Marketing w Praktyce

Spis treści wydania drukowanego MwP 2/2019

Spis treści

Marketing w Praktyce nr 2 / 2019 / Spis treści / artykuł z wydania drukowanego

tematu numeru:
Big rock content – jak go tworzyć i wykorzystywać

Marketing w Praktyce

Z sympatii do litery „m”

Case study

Marketing w Praktyce nr 2 / 2019 / Case study / artykuł z wydania drukowanego

Dwie kobiety o wspólnej wizji zapragnęły stworzyć markę z kategorii home decor. Co ciekawe, jedna z założycielek zażyczyła sobie, aby w nazwie pojawiła się litera „m”, ponieważ czuje do niej sympatię.

Autor: Agnieszka Okonek


Marketing w Praktyce

Zauważ mnie i zapłać

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 2 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Specjaliści z MediaKix obliczyli, że przeciętny użytkownik internetu spędza w mediach społecznościowych średnio 116 minut dziennie, czyli niemal 2 godziny! Robisz to nie tylko ty, robią to również twoi klienci. Dlaczego tego nie wykorzystać?

Autor: Monika Gawanowska

Marketing w Praktyce

Nawet jeśli nie chcesz nic robić na YouTube…

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 2 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

…to i tak warto nieco orientować się, co i jak. Poniżej w sposób maksymalnie praktyczny wyjaśniamy, o co chodzi we współpracy z influencerami na YT.

Autor: Kamil Bolek, Dominika Kucner

Marketing w Praktyce

Strona contentowa

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 2 / 2019 / Narzędzia z Tematu Miesiąca: Big rock content – jak go tworzyć i wykorzystywać / artykuł z wydania drukowanego

Strony i portale contentowe traktowano kiedyś jak perły w koronie content marketingu, jak ideał mediów typu „owned”. Dziś ich blask przygasł, konkurencja opadła – co oznacza, że elastyczni marketerzy mogą wiele zyskać, decydując się na takie działanie.

Autor: Redakcja ze wsparciem eksperckim Grzegorza Millera


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Marketing jak polityka

Felieton

Marketing w Praktyce / Felieton

Oddawanie głosów w wyborach, podobnie jak wybory konsumenckie, w coraz większym stopniu podporządkowane jest budowaniu wspólnoty.

Autor: Jan Hartman

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Marketing w odcinkach

Felieton

Marketing w Praktyce nr 2 / 2019 / Felieton

Marketing, w odróżnieniu od opery mydlanej, nie kończy się nigdy… trzeba nieustająco opowiadać historię. I w dodatku musi to być never ending story.

Autor: Jan Hartman

Marketing w Praktyce

Spis treści wydania drukowanego MwP 1/2019

Spis treści

Marketing w Praktyce nr 1 / 2019 / Spis treści / artykuł z wydania drukowanego

tematu numeru:
Badania marketingowe – co muszisz wiedzieć


Marketing w Praktyce

Co i jak bada marketing

Analizy

Marketing w Praktyce nr 1 / 2019 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego

Co zbadasz, jakie badania zamówisz, żeby odkryć przyczyny na przykład problemów z zyskiem i znaleźć pomysły na wyplątanie się z kłopotów?

Autor: Mariusz Ludwiński

Marketing w Praktyce

Pytaj, a otrzymasz odpowiedź

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 1 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Decydując się na badanie, firma nie musi dokładnie wiedzieć, o co i jak zapytać konsumenta czy partnera w biznesie. Ważniejsze jest uświadomienie sobie, po co dane badanie chcemy zrealizować. Reszta, czyli sposób realizacji badania i sformułowanie konkretnych pytań badawczych, leży po stronie agencji badawczej.

Autor: Katarzyna Czuchaj-Łagód

Marketing w Praktyce

Kilka sposobów na porzucony koszyk

Badania

Marketing w Praktyce nr 1 / 2019 / Badania / artykuł z wydania drukowanego

Prawie dwa koszyki na trzy są porzucane podczas e-zakupów, a najczęstsze powody to niespodziewane i za wysokie koszty dodatkowe (np. wysyłka), konieczność podania danych lub założenia profilu i brak chęci zakupu od samego początku.

Autor: Katarzyna Czuchaj-Łagód


Marketing w Praktyce

Duży potencjał, słaba komunikacja

Analizy

Marketing w Praktyce nr 1 / 2019 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego

O zmianie – czyli rebrandingu – należy pomyśleć wtedy, gdy komunikacja marki staje się 3 N: niejasna, nieaktualna lub nieadekwatna. Pokażę trzy sytuacje, które w każdym dziale marketingu powinny uruchomić sygnał alarmowy.

Autor: Maciej Sznitowski

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Arystokracja marketingu

Felieton

Marketing w Praktyce nr 1 / 2019 / Felieton

Pogłębiające się uzależnienie marketingu od technologii oraz metod badań empirycznych w socjologii może niepokoić. Jednak odwrotu nie ma.

Autor: Jan Hartman

Marketing w Praktyce

Spis treści wydania drukowanego MwP 12/2018

Spis treści

Marketing w Praktyce nr 12 / 2018 / Spis treści / artykuł z wydania drukowanego

tematu numeru:
Jak optymalizować marketing


Marketing w Praktyce

Jak optymalizować tekst reklamowy

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 12 / 2018 / Narzędzia z Tematu Numeru: Jak optymalizować marketing / artykuł z wydania drukowanego

Wielu reklamodawców przykłada dużą wagę do grafiki, grup docelowych, budżetu. Ale z tekstami do reklam bywa gorzej. „No bo ludzie dziś nie czytają…”. I w efekcie reklamy nie są tak skuteczne, jak mogłyby być.

Autor: Natalia Jasiak

Marketing w Praktyce

Rebranding’18 – zero trendów

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 12 / 2018 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego

Wiecie, jakie dominujące trendy odkryłem, przeglądając rebrandingi z 2018 roku? Prawie żadnych. I to jest dobra wiadomość!

Autor: Maciej Sznitowski

Marketing w Praktyce

Zaglądamy za kulisy optymalizacji

Wprowadzenie

Marketing w Praktyce nr 12 / 2018 / Wprowadzenie z Tematu Numeru: Jak optymalizować marketing / artykuł z wydania drukowanego

Pierwsza podstawowa zasada brzmi: każdy powinien optymalizować marketing, szczególnie digital. Taki proces składa się z pięciu etapów i dotyczy siedmiu obszarów kompetencji.

tekst: redakcja


Marketing w Praktyce

Influencerzy – marketingowe eldorado

Analizy

Marketing w Praktyce nr 12 / 2018 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego

Influencer marketing to już nie tylko trend, to dla coraz większej liczby marketerów jedno z głównych narzędzi skutecznej promocji.

Autor: Diana Stachera, Kuba Jugo

Marketing w Praktyce

Zróbmy kampanię w tydzień!

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 12 / 2018 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Czy 5 dni roboczych to dużo czasu na przygotowanie skutecznej kampanii marketingowej? Czyli, co można zrobić zaledwie w tydzień?

Autor: Katarzyna Smoleń

Marketing w Praktyce

Strategia e-mailowa z punktu widzenia klientów

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 10 / 2018 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

„Jeśli social media to cocktail party, to e-mail marketing jest jak kameralne spotkanie przy kawie” – uważa amerykański marketer i autor popularnych publikacji Eric Harbison.

Autor: Renata Gajoch-Bielecka


Marketing w Praktyce

Postować codziennie czy z wyczuciem?

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 10 / 2018 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Większość fanów lubi, gdy marki mówią coś konkretnego, ale co jakiś czas. Gdyby Ikea czy Żywiec codziennie publikowały swoje kreatywne grafiki, już po kilku tygodniach by się opatrzyły. W przypadku Facebooka codzienne postowanie jest wręcz nieefektywne.

Autor: Barbara Drapała

Marketing w Praktyce

Jak optymalnie dobrać influencera

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 10 / 2018 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Przy wyborze influencerów do kampanii najlepszym rozwiązaniem będzie wzięcie pod uwagę zarówno dostępnych danych mierzalnych, jak i wykonanie samodzielnej analizy jakościowej.

Autor: Adrianna Kubik-Przybył

Marketing w Praktyce

Na YouTube patrz w metrykę

Analizy

Marketing w Praktyce nr 10 / 2018 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego

Współpraca z twórcami z YouTube’a jest coraz popularniejszą pozycją w media mix. W efekcie mamy coraz większy tłok reklamowy na profilach największych gwiazd. Rynek nie wypracował jeszcze jednolitych miar oceny takiej współpracy. Bywa więc, że o wyborze partnera decydują czynniki nieprzystające do planowanych działań i marka zyskuje jedynie ułamek potencjału, za który płaci.

Autor: Maja Biniewicz


Marketing w Praktyce

Wstydź się, jeśli nie znasz tej kampanii

Case study

Marketing w Praktyce nr 9 / 2018 / Case study z Tematu Numeru: Jak marketer zdobywa wiedzę / artykuł z wydania drukowanego

W dzisiejszym wydaniu rubryki Niewyświechtane case’y pokażemy kampanię trwającą od 2017 roku, której nieznajomość i pomijanie w analizach i zestawieniach eksperckich stanowi powód wstydu dla naszej branży. Serio. Nie przesadzamy.

Autor: Redakcja

Marketing w Praktyce

1, 2, 3… testujemy skuteczność dotarcia!

Z pamiętnika testera

Marketing w Praktyce nr 9 / 2018 / Z pamiętnika testera / artykuł z wydania drukowanego

Marketerze, miłośniku testowania, porównywania i optymalizacji – w naszej nowej rubryce „Z pamiętnika testera” znajdziesz to, co lubisz najbardziej: wyniki testów i konwersji różnych elementów e-maili, tytułów e-booków i raportów, wpisów w social mediach, SEO i AdWordsów. I ta wiedza może ci się bardzo przydać!

Autor: Mariusz Ludwiński, Renata Gajoch-Bielecka

Marketing w Praktyce

Rap się sprawdza

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 9 / 2018 / Narzedzia / artykuł z wydania drukowanego

Polscy raperzy działają bardzo intensywnie w internecie, i choć zgodnie z przyjętym w marketingu rozgraniczeniem artyści to raczej celebryci niż influencerzy, to jednak okazało się, że hiphopowcy posługują się mechanizmami promocji nie gorzej niż typowo internetowi twórcy. Urodzeni influencerzy?

Autor: Anna Wójcik


Marketing w Praktyce

Klientocentryzm z korzeniami u szewca

Analizy

Marketing w Praktyce nr 9 / 2018 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego

Nastał czas klientocentryzmu. Wpływa to na kreacje i przesłania komunikacyjne. Jak przebiegają te zmiany?

Autor: Angelina Sielewicz

Marketing w Praktyce

Spis treści wydania drukowanego MwP 9/2018

Spis treści

Spis treści wydania drukowanego MwP 9/2018

tematu numeru:
Marketer zdobywa wiedzę

Marketing w Praktyce

Spis treści wydania drukowanego MwP 10/2018

Spi treści

Marketing w Praktyce nr 10 / 2018 / Spis treści / artykuł z wydania drukowanego

tematu numeru:
Social i content. Eksperckie porady


Marketing w Praktyce
Marketing w Praktyce

Synergia z duetu SEO – influencer

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 6 / 2018 / Narzedzia / artykuł z wydania drukowanego

Jest wiele powodów, dla których budowanie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania i angażowanie blogosfery może i powinno iść w parze. Poznajmy je!

Autor: Michał Bednarski

Marketing w Praktyce

Content przyjazny ludziom i robotom

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 6 / 2018 / Narzedzia / artykuł z wydania drukowanego

Śmiało możemy przyjąć, że bezpieczny SEO copywriting to dzisiaj pisanie dla użytkowników. Zwłaszcza że roboty zaczynają czytać treści niemal w taki sam sposób jak ludzie.

Autor: Justyna Aleksandrzak


Marketing w Praktyce

Strategie silnej marki w digitalu

Analizy

Marketing w Praktyce nr 6 / 2018 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego

Wśród profesjonalnych biegaczy możemy wyróżnić szybkich sprinterów rywalizujących na dystansie 100 m i wytrzymałych maratończyków, którzy potrafią przebiec kilkadziesiąt kilometrów. Tymczasem marketer w dzisiejszych czasach powinien umieć tworzyć strategie wzrostu siły marki, skuteczne na obu dystansach marketingowych.

Autor: Agata Knapek

Marketing w Praktyce

Namingowe ścieżki: Prowly. Sówki rządzą!

Case study

Marketing w Praktyce nr 6 / 2018 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Gdy rozejrzymy się wokół, znajdziemy wiele przyciągających uwagę nazw marek. Te marki górują nad innymi, ponieważ klienci łatwo je zapamiętują i przypominają sobie w momencie zakupu. Jak powstają takie dobre nazwy? Zapraszam za kulisy.

 

Autor: Konrad Gurdak

Marketing w Praktyce

Spis treści wydania drukowanego MwP 6/2018

Spis treści

Spis treści wydania drukowanego MwP 6/2018

tematu numeru:
Rebranding – co jest najważniejsze


Marketing w Praktyce

Spis treści wydania drukowanego MwP 5/2018

Spis treści

Spis treści wydania drukowanego MwP 5/2018

tematu numeru:
Growth hacking. skąd wziąć klientów?

Marketing w Praktyce

Jaką ścieżką zmierza klient

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 5 / 2018 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Jeśli firma rozwija się długofalowo i organicznie, to zdarza się, że punkty styku klienta z produktem czy usługą zamiast układać się w pięknie brzmiącą orkiestrę, mogą stworzyć chaos. Jak tego uniknąć?

Autor: Andrzej Woynarowski

Marketing w Praktyce

Kampania reklamowa na jednej kartce

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 5 / 2018 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Skoro na restauracyjnej serwetce można naszkicować pomysły biznesowe warte dziesiątki milionów dolarów, to czy można na jednej zwykłej kartce rozpisać udaną kampanię reklamową? I to nie tylko listę mediów, ale przesłanie, sens, wartość, cel? Owszem, można!

Autor: Magdalena Chmiel


Marketing w Praktyce

10 wiecznych pozycji brandingowych

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 5 / 2018 / Narzędzia z Tematu Numeru: Growth hacking. Skąd wziąć klientów? / artykuł z wydania drukowanego

Wieczne pozycje brandingowe to jedna ze sztuczek growth hackingu. Bo po co zmieniać co roku slogan i przesłanie marki, skoro można komunikować się szybciej, taniej, bardziej nowocześnie, z mniejszym ryzykiem pomyłki?

Autor: Monika Apitz

Marketing w Praktyce

Ruch nie oznacza sprzedaży

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 5 / 2018 / Narzędzia z Tematu Numeru: Growth hacking. Skąd wziąć klientów? / artykuł z wydania drukowanego

Pozyskanie ruchu do sklepu internetowego nie stanowi dziś problemu. Na dodatek może to być relatywnie tanie. Ale to, że w naszym sklepie są użytkownicy, nie oznacza jeszcze sukcesu. W tym momencie mogą się bowiem zacząć schody – płacimy za reklamę, do sklepu płynie ruch, ale z konwersją jest słabo.

Autor: Marek Molicki


Podkategorie

Strona 3 z 9

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • ...
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2025 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę