Szkolenie online: Infografika. Jak zjednać sobie odbiorcę w komunikacji marki?
Infografika w ręku świadomego nadawcy jest potężnym narzędziem komunikacji. W szybki i skuteczny sposób pozwala podzielić się wiedzą mającą znaczenie dla odbiorcy. W świecie zdominowanym przez szum znaczeniowy, bańki informacyjne i fake newsy, infografika jest praktycznym i wiarygodnym przewodnikiem, ułatwiającym odbiorcom podejmowanie właściwych decyzji. Dzięki niej zyskujemy lojalnego i świadomego partnera. Tworzymy mocną, trwałą relację, w oparciu o którą możemy planować średnio i długoterminowe strategie.
Na szkoleniu dowiesz się, jak ominąć pułapki, zastawione przez potoczne wyobrażenia o infografice. Jak porządkować informacje, aby ich odbiór był zgodny z naszym celem. Co zrobić z tekstem, by przekształcić go w skuteczny przekaz wizualny. Jak go wzmocnić przy użyciu koloru i typografii. Poznasz dobre i złe przykłady wykorzystania infografiki w komunikacji marketingowej. Nauczysz się, jak jeden temat można rozrysować na kilka sposobów oraz jakie są słabe i mocne strony każdego z nich.
Program szkolenia – Infografika. Jak zjednać sobie odbiorcę w komunikacji marki?
Dzień 1
1. Kiedy obraz nabiera znaczenia. Czyli czym jest infografika i dlaczego ludzie zaczęli jej używać
Dowiesz się, na czym polega formułowanie komunikatu wizualnego. Jak postrzegają infografikę pracownicy marketingu, a jak dziennikarze. Jaką rolę odgrywa właściwe uporządkowanie danych i w jaki sposób możemy porządkować posiadane zasoby.
2. Pięć powodów, dla których warto korzystać z infografik w komunikacji (nie tylko marketingowej)
Zrozumiesz, na czym polega przewaga infografiki nad innymi formami komunikacji oraz jak dochodziło do tego, że przybrała ona współczesny wygląd.
3. Wizualizacja danych. Jak posiadane zasoby wpływają na prezentowaną formę wykresu
Poznasz silne i słabe strony różnych rodzajów obrazowania danych. Nauczysz się właściwego doboru formy do treści. Dowiesz się, dlaczego najmniej skuteczny rodzaj wykresu podbił świat i dlaczego powinniśmy zastępować go wszędzie tam, gdzie to możliwe. Poznasz skuteczniejsze alternatywy.
4. Narracja wizualna. Czyli jak opowiadać obrazem
Dowiesz się, w jaki sposób zdekonstruować gotowy tekst, aby pokazał nam elementy składowe oraz co z nimi zrobić, żeby w prosty, powtarzalny sposób ułożyć z nich komunikatywną grafikę. Nauczysz się prawidłowego doboru fontów i kolorów. Podpowiemy Ci, w jaki sposób zaangażować kolory do pracy oraz jakie rodzaje prac może kolor wykonywać. Nauczysz się, w jaki sposób, przy wykorzystaniu właściwej kompozycji, wymuszać na odbiorcy pożądaną kolejność przyswajania informacji. Ostrzeżemy Cię przed najpoważniejszymi błędami, jakie może popełnić początkujący infografik.
5. Infografiki marketingowe. Jak zamienić statyczne dokumenty na dynamiczne obrazy
Poznasz trzy główne grupy infografik używanych w marketingu.
- infografiki wizerunkowe, czyli jak rysować, żeby podnieść wartość marki (firmowe źródła dokumentów: historia rozwoju technologii w branży, struktura udziałów w rynku, wyniki badań marketingowych, opis pożądanej grupy nabywców, podsumowanie akcji/kampanii reklamowej, informacja prasowa lub artykuł tematyczny)
- infografiki produktowe, czyli jak pokazać cechy produktu klientom (firmowe źródła dokumentów: opis produktu, przegląd oferty konkurentów, opis ścieżki zakupowej)
- infografiki korporacyjne, czyli jak profesjonalnie zaprezentować firmę i prowadzone działania marketingowe (firmowe źródła dokumentów: komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna, mailing, materiały rekrutacyjne, model biznesu, raport roczny)
6. Robimy infografiki!
Ćwiczenia praktyczne pod okiem trenera:
- przeprowadzisz demontaż wybranych infografik – co zrobiono w nich źle i jak je poprawić,
- przygotujesz własny tekst do zamieszczenia na swojej infografice,
- wybierzesz kluczowe dane liczbowe z firmowych dokumentów źródłowych,
- narysujesz szkic roboczy swojej infografiki,
- wykonasz infografiki marketingowe (ćwiczeniowe lub dla swojej firmy).
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
Dla osób, które dopiero rozpoczynają przygodę z infografiką – dla specjalistów ds. marketingu i pracowników działów reklamy oraz PR, którzy chcą wykorzystywać infografikę w komunikacji marki z klientami B2C i B2B.
Nie wymagamy doświadczenia w posługiwaniu się programami graficznymi ani posiadania takich programów na swoich komputerach. Wszystkie używane podczas warsztatu programy są darmowe i dostępne online.
Gwarantowany rozwój umiejętności:
- samodzielnego planowania i opracowania infografiki
- doboru informacji do infografiki z popularnych dokumentów marketingowych
- doboru odpowiednich form i koncepcji kreatywnych
- dokonywania analizy i syntezy treści
- obróbki tekstów na potrzeby infografiki
- tworzenia prostej i estetycznej infografiki zgodnie z zasadami projektowania graficznego
- doboru odpowiednich dla danego przekazu środków wizualnych (kolory, typografia, proporcje, hierarchia treści)
- samodzielnego komponowania layoutu
---, miejsce szkolenia:
online
cena szkolenia 1398 zł + 23% VAT
Termin szkolenia online:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Godziny szkolenia:
9:00 – 17:00
Miejsce szkolenia:
online
Kontakt:
603 68 36 36
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Trener:
Lech Mazurczyk
Specjalista i trener w obszarze infografik, grafik i wizualizacji danych. Realizował infografiki m.in. w Newsweeku, Gazecie Wyborczej, Polityce, Tygodniku Powszechnym oraz Magazynach Bieganie i Podróże. Zdobywca wielu prestiżowych nagród i wyróżnień branżowych.