Influencer marketing. Udana współpraca marki z twórcami internetowymi
Influencer marketing jest skuteczny – wiemy to już na pewno z wielu wiarygodnych badań! Influencerzy w komunikacji marki nadają jej wyjątkowy, osobisty ton, który ceni się obecnie tak wysoko.
Influencerki i influencerzy na dobre zadomowili się w strategiach marketingowych w niemal każdej branży. Przestrzegamy jednak przed korzystaniem ze schematu: dziś decyzja – jutro współpraca! Bo diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach…
Co ten kurs influencer marketingu da każdemu uczestnikowi? Najkrócej mówiąc: po jego ukończeniu podejdziesz z chłodną głową do współpracy z twórcami internetowymi.
- Zminimalizujesz do zera ryzko nieudanego współdziałania
- Z łatwością rozpoznasz rzeczywistą siłę wpływu i pozycję na rynku potencjalnych kandydatów
- Wybierzesz bez wahania najbardziej pasujących do marki ambasadorów
Wskażemy uczestnikom nie tylko warunki graniczne korzystnej dla obu strony współpracy (przy zachowaniu pełnej skuteczności), ale uczulimy także na to, co jest szczególnie ważne dla samych influencerów (statmenty twórców). A jedyne w swoim rodzaju case studies zainspirują każdego do już samodzielnych działań z najciekawszymi internetowymi osobowościami. Zapraszamy na szkolenie online: Influencer marketing. Udana współpraca marki z twórcami internetowymi.
Program szkolenia – Influencer marketing. Skuteczne akcje marki z influencerami
- 1. Influencer marketing – co Ty musisz o nim wiedzieć
- 2. Wyznaczanie celu współpracy z influencerami
- 3. Dobór influencerów do marki
- 4. Wyznaczanie zakresu współpracy
- 5. Brief – fundament udanej współpracy
- 6. Faza realizacji świadczeń
- 7. Finalna ocena współpracy z influencerami
- 8. Wnioski i rekomendacje dla firm uczestników szkolenia
Szkolenie ze skutecznej współpracy marki z influencerami
1. Influencer marketing – co Ty musisz o nim wiedzieć
- Definicje najważniejszych pojęć
- Tło rynkowe – jak influencer marketing ewoluował na przestrzeni ostatnich lat
- Trendy - czyli co może przynieść przyszłość
2. Wyznaczanie celu współpracy z influencerami
- Na jakie efekty kampanii stawiamy: sprzedaż, zwiększenie świadomości marki, zbudowanie trafficu?
- Co ma być miernikiem sukcesu (KPI)
- Do jakiej grupy chcemy dotrzeć kampanią
ĆWICZENIA WARSZTATOWE: Wskaźniki dla Kampanii Marketingowej z Influencerami
Wspólna analiza i typowanie najważniejszych elementów, które decydują o sukcesach influencerów na danych rynkach; wylistowanie najistotniejszych wskaźników z punktu widzenia kampanii marketingowej.
3. Dobór influencerów do marki
- Działać samodzielnie, czy korzystać z pomocy agencji?
- Sprawdzanie dopasowania grupy odbiorców danego twórcy do naszej grupy docelowej
- Jak wybrać obszar działalności influencera (np. lifestyle, parenting, technologie, wąska specjalizacja), ocena jego kanałów i formatów treści jakie tworzy
- Analiza sposobów komunikacji i wizerunku influencerów
- Statystyki – o co powinniśmy poprosić
4. Wyznaczanie zakresu współpracy
- Ramy czasowe: pojedyncze akcje czy format ambasadorski?
- Liczba i rodzaje świadczeń, akceptacja kanałów komunikacji
- Wycena: jakich kosztów możemy się spodziewać i co powinny one obejmować?
5. Brief – fundament udanej współpracy
- Najważniejsze punkty dobrego briefu
- Jak szczegółowo zapoznawać influencera z marką lub naszą ofertą
- Rola debriefu – wzajemna komunikacja to klucz do sukcesu
ĆWICZENIA WARSZTATOWE: Tworzenie briefu dla Akcji Marketingowej z Influencerem
Praca nad stworzeniem szkicu briefu dla akcji marketingowej z influencerem na konkretnym przykładzie marki lub produktu/usługi.
6. Faza realizacji świadczeń
- Rola elastyczności w pracy z influencerem – dlaczego jest ważna?
- Wybrane narzędzia pomocne w realizacji kampanii
- Feedback i monitorowanie publikacji i aktywności influencerów
ĆWICZENIA WARSZTATOWE: Plan Akcji z Influencerem
Przygotowanie listy niezbędnych elementów planu akcji z influencerem dla marek uczestników szkolenia.
7. Finalna ocena współpracy z influencerami
- Jak wiarygodnie mierzyć wyniki
- Oszacowanie założonych KPI
ĆWICZENIA WARSZTATOWE: 10 Zasad Dobrej Współpracy Firma – Influencer
Wspólne wyznaczenie 10 najważniejszych zasad dobrej współpracy firma – influencer.
8. Wnioski i rekomendacje dla firm uczestników szkolenia
skontaktuj się z konsultantem ,
cena szkolenia 1250 zł + 23% VAT
Termin szkolenia online:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Godziny szkolenia:
10:00 – 16:00
Kontakt:
603 68 36 36
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Trener:
Olga Gralińska
Marketerka z ponad 10-letnim doświadczeniem w branży digital marketingu. Związana z influencer marketingiem od czasów, kiedy duże marki pracujące z twórcami internetowymi można było policzyć na palcach jednej ręki. Od 2016 roku odpowiada za platformę #TeamPlay, która na przestrzeni ostatnich lat przyciągnęła kilkudziesięciu influencerów do współpracy z marką Play. Chętnie dzieli się wiedzą i doświadczeniem z obszaru influencer marketingu w formie doradztwa, szkoleń, wystąpień na branżowych konferencjach i artykułów eksperckich.