Szkolenie online: Nowoczesna komunikacja: Online Marketing - Kampanie - Social Media
Pandemia zmiotła stare nawyki – już tak chętnie nie bywamy w miejscach publicznych. Mniej wychodzimy, a coraz więcej klikamy. Także odbiorcy naszej komunikacji przenieśli się do digitalu i oczekują, że podążymy tam za nimi. To ostatni moment, aby gruntownie się przygotować do działań, dzięki którym zostaniemy zauważeni i docenieni w internecie i social mediach.
Wykonamy prawdziwy zwrot w stronę nowoczesnej komunikacji online. Takiej oczekują dzisiaj wszyscy. Jeśli dopiero wchodzimy w świat online i social mediów staniemy jednak przed nowymi wyzwaniami i problemami. Żeby łatwiej było je pokona, każdy uczestnik szkolenia przejdzie przez pełny proces tworzenia kampanii: od napisania briefu, przez planowanie, stworzenie idei kreatywnej, dobór narzędzi i wybór platform mediowych aż po praktyczną realizację.
Przygotowaliśmy poglądowe case studies z różnych rynków i branż. Ich analiza przyspiesza proces uczenia się. A dzięki części warsztatowej od razu będzie można wypróbować w praktyce nowo poznane umiejętności.
Program szkolenia – Nowoczesna komunikacja: Online Marketing - Kampanie - Social Media
Dzień 1: Online Marketing
1. Czym jest dziś marketing online?
- Digital marketing – najważniejsze dane i charakterystyka sytuacji w Polsce i na świecie
- Do czego jest nam potrzebny i w jakim zakresie powinen realizować marketingowe i biznesowe cele firmy
- Najważniejsze korzyści
- Trendy i szybkie zmiany, czyli dokąd zmierza digital marketing
2. Kluczowe zasady projektowania kampanii online marketingu
- Wyznaczenie celów dla kampanii digital, ich uszczegółowienie, podstawowe mierniki
- Określenie grup celowych, segmentacja odbiorców, możliwości targetowania w kanałach online
- Budowanie kampanii online w oparciu o model PITCH – PLAY – PLUNGE
- Tworzenie idei kreatywnych: gdzie i jak szukać inspiracji, czym są pomysły kreatywne i jak sprawdzać czy są odpowiednie dla naszej marki/celów, jak oceniać czy będą relewantne dla grupy celowej
Ćwiczenie praktyczne:
Praca nad całościowym planowaniem kampanii online; kierując się wskazówkami trenera uczestnicy samodzielnie i zgodnie z własnym briefem wypracują główne założenia kampanii (grupę celową, cel, bariery, przekazy) oraz stworzą ideę kreatywną komunikacji.
3. Tworzenie treści dla efektywnej kampanii
- Jak skonstruować główny przekaz kampanii, jak budować skuteczny i atrakcyjny content
- Jak zaprojektować przyciągające uwagę materiały graficzne – zasady i wytyczne ilustrowane praktycznymi przykładami
Ćwiczenie praktyczne:
praca nad całościowym planowaniem kampanii online; kierując się wskazówkami trenera uczestnicy samodzielnie wybiorą - zgodnie z własnym briefem - kanały dotarcia i odpowiednie formaty, zaprojektują kilka wariantów przekazu i opracują szczegółowy plan dla realizacji wszystkich działań.
Dzień 2: Projektowanie Ekosystemów Kampanii – Narzędzia Online Marketingu
1. Najważniejsze narzędzia online marketingu – charakterystyka pogłębiona
- Kluczowe koncepcje, dostępne narzędzia, najciekawsze best practices
- Jak konkretne narzędzia mogą wspierać osiągnięcie wybranych celów kampanii
- Charakterystyka kluczowych narzędzi:
- video
- display
- e-mail marketing
- marketing w wyszukiwarkach
- strona WWW
2. Marketing w sieciach społecznościowych:
- najpopularniejszych serwisy i ich dynamiczny rozwój
- najważniejsze trendy i zmiany
- jaki jest polski użytkownik mediów społecznościowych
- podstawowe różnice jakościowe między social mediami dostępnymi w Polsce
3. Wybrane platformy digital
- Wykaz najważniejszych funkcjonalności, możliwe działania i dedykowany content, przydatne case studies:
- YouTube
- TikTok, Snapchat, Pinterest, Spotify, Brainly, WhatsApp, Twitch
Ćwiczenie praktyczne:
Zaplanowanie mediów do kampanii; wyznaczanie kluczowych touchpointów w kontekście zamierzonych celów i grup dotarcia, wybór odpowiednich kanałów komunikacji i właściwych dla nich formatów, kierując się wskazówkami trenera każdy z uczestników samodzielnie zaprojektuje przykładowy ekosystem kampanii wraz z jej wdrożeniem – przełożeniem idei kreatywnej na wybrane punkty styku.
4. Tworzenie ekosystemów kampanii
- Podstawowe zasady projektowania ekosystemów kampanii online
- Jak odpowiednio dobierać narzędzia i kanały ze względu na wskazane cele
- Jak ewaluować kampanię i sprawdzać skuteczność najważniejszych touchpointów
Ćwiczenie praktyczne:
zaplanowanie mediów do kampanii; wyznaczanie kluczowych touchpointów w kontekście zamierzonych celów i grup dotarcia, wybór odpowiednich kanałów komunikacji i właściwych dla nich formatów, kierując się wskazówkami trenera każdy z uczestników samodzielnie zaprojektuje przykładowy ekosystem kampanii wraz z jej wdrożeniem.
5. Indywidualne wskazówki trenera dla uczestników. Wręczenie imiennych certyfikatów ukończenia szkolenia
3 – 4 lutego 2021, miejsce szkolenia:
online
cena szkolenia 1250 zł + 23% VAT
Termin szkolenia online:
3 – 4 lutego 2021
Godziny szkolenia:
10:00 – 17:00
Miejsce szkolenia:
online
Kontakt:
603 68 36 36
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Trener:
Marta Ulman
Specjalizuje się w budowaniu strategii komunikacji online i w social mediach. Regularnie prowadzi szkolenia dla marek komercyjnych, a także dla urzędów marszałkowskich, agend i instytucji publicznych. Ma ponad 11-letnie doświadczenie w tworzeniu komunikacji i kampanii dla polskich oraz zagranicznych marek. Prowadzi zajęcia na Akademii Leona Koźmińskiego z zakresu marketingu internetowego. Prelegentka na konferencjach marketingowych, m.in. Forum IAB, Golden Marketing Conference, In Digital Marketing. Autorka wielu eksperckich publikacji, współautorka podręcznika o marketingu online pod redakcją prof. Grzegorza Mazurka, współautorka pierwszego w Polsce podcastu o strategii marketingowej „Mamy na to slajd”.

Content z silnikiem Big Data.
NARZĘDZIA Grzegorz Kosiński
Chwyty SEO dla treści
NARZĘDZIA Marek Stokowski
Marketing polityczny – piąta władza
FELIETON Jan Hartman