Szkolenie online: Marketing B2B 2.0. Nowa komunikacja do klientów biznesowych
Digitalizacja działań w marketingu B2B przyspiesza w tak niebywałym tempie, że wręcz pogrąża maruderów! Kto wciąż zwleka z połączeniem cyfrowych narzędzi z nowoczesną strategią pozyskiwania leadów sprzedażowych i nowych klientów B2B, ten bezpowrotnie traci biznesowe okazje. Żadna marka, bez względu na jej wielkość i branżę, w których prowadzi marketing B2B, nie powinna się na to godzić! Jeśli doceniacie szybkość i wysoką jakość metod i sposobów poznawania i przyswajania nowej wiedzy i umiejętności, zapraszamy na warsztatowe szkolenie online, które poprowadzi wyjątkowo doświadczony ekspert B2B i trener biznesu. Zapisz się na kurs: Marketing B2B 2.0. Nowa komunikacja do klientów biznesowych.
Program szkolenia – Marketing B2B 2.0. Nowa komunikacja do klientów biznesowych
- 1. Marketing B2B i wyzwania ze strony najnowszych technologii
- 2. Nowe myślenie o marketingu B2B: od kosztów do kreowania sprzedaży. Kluczowa rola kampanii digitalowych
- 3. Zwycięskie strategie B2B – czego się dowiedzieliśmy się z gry symulacyjnej
- 4. Nowe kompetencje zawodowe marketerów B2B – jakie umiejętności rozwijać, aby osiągnąć sukces
- 5. Kampanie komunikacyjne B2B i ich planowanie w praktyce
- 6. Tradycyjne narzędzia B2B – jak je najlepiej wykorzystywać
- 7. Najważniejsze zmiany w sposobach kształtowanie opinii o marce na rynkach B2B
- 8. B2B w czasach postpandemicznych – jaki event marketing i innowacyjne wykorzystanie targów
- 9. B2B i nowy sposób planowania działań marketingowych
- 10. Bonus dla uczestników: Marketing B2B w ujęciu międzykulturowym
Szkolenie z budowania nowych relacji z klientami B2B:
Dzień 1
1. Marketing B2B i wyzwania ze strony najnowszych technologii
- Wprowadzający incentive – sztuka empatii i budowania relacji na rynkach B2B
- Modele komunikacji firm – od klienta masowego do zarządzania relacjami z kluczową grupą nabywców B2B
- Zmierzch narzędzi ATL i BTL - wypieranych przez POE, marketing automation, lead generation i konieczność tworzenia pogłębionych relacji (system 7R)
- Wyzwania dla tradycyjnych narzędzi marketingowych - wypieranych przez content marketing, programy afiliacyjne i nowe sposoby komunikacji w digitalu
ĆWICZENIA WARSZTATOWE: Pozyskiwanie nowych klientów B2B w digitalu – Gra Strategiczna
Uczestnicy rozpoczną grę strategiczną zorientowaną na pozyskiwanie nowych klientów B2B w digitalu. Zapoznają się także z najnowszymi trendami w świecie cyfrowym i kluczowymi czynnikami zmieniającymi stosowane narzędzia B2B.
2. Nowe myślenie o marketingu B2B: od kosztów do kreowania sprzedaży. Kluczowa rola kampanii digitalowych
- Pozyskiwanie leadów – całkowicie nowe zadanie marketingu B2B
- Leady off- i online: zbieranie danych z kontaktów bezpośrednich; landing pages i strumienie danych z internetu
- Budżet na działania B2B w digitalu – jak go efektywnie rozpisywać i wykorzystywać
- Marketerzy B2B w roku 2024 – najważniejsze trendy rynkowe, w jakie narzędzia digitalowe inwestować, jak wygrywać nowe technologie
Szkolenie z nowych narzędzi marketingu B2B:
Dzień 2
3. Zwycięskie strategie B2B – czego się dowiedzieliśmy się z gry symulacyjnej
- Tworzenie wartości dla klientów i koncentracja na kluczowych narzędziach marketingowych
- Jak wykorzystywać marketing intelligence i systemy wymiany informacji (w tym CRM), aby podwyższyć efektywność wydatkowania budżetów marketingowych
- Kluczowe czynniki tworzenia przewagi konkurencyjnej na rynkach B2B i najważniejsze różnice w stosunku do rynków B2C
4. Nowe kompetencje marketerów B2B – jakie umiejętności rozwijać, aby osiągnąć sukces
- Odmienne role w zespołach marketingu B2B – kreatorzy rozwiązań, organizatorzy i perfekcjoniści
- Myślenie lateralne – jak z głową wykorzystać indywidualny potencjał
- Znaczenie dyscypliny i konsekwencji – rozwijanie talentów w codziennej pracy
5. Kampanie komunikacyjne B2B i ich planowanie w praktyce
- Ocena narzędzi do komunikacji online - interaktywny quiz
- Synergia strategii komunikacji marketingowej B2B ze strategiami biznesowymi – ukierunkowanie na relacje, nowe leady, cross-selling, nowatorskie projekty
- Strategiczne uwarunkowania komunikacji B2B – pozycja rynkowa i pozycjonowanie (mapa percepcji) na tle konkurencji
- Nowy system planowania budżetu na komunikację z klientami B2B – model POE dla komunikacji off- i online
6. Tradycyjne narzędzia B2B - jak je najlepiej wykorzystywać
- Komunikacja ATL offline na rynku B2B – kiedy to się jeszcze sprawdza (magazyny branżowe i podobne media)?
- Dotychczasowe narzędzia wsparcia sprzedaży i nowe sposoby ich wykorzystania - m.in. upominki kreujące wartość
- Materiały BTL - ich ewolucja od marketingu katalogowo-treściowego po nowoczesny content marketing
7. Najważniejsze zmiany w sposobach kształtowanie opinii o marce na rynkach B2B
- Sztuka kreowania wartości w marketingu szeptanym
- Monitorowanie opinii o firmie i produkcie w sieci – w jakich sytuacjach i w które narzędzia warto inwestować
- Jak tworzyć wizerunek firmy w digitalu z myślą o klientach B2B
8. B2B w czasach postpandemicznych - jaki event marketing i innowacyjne wykorzystanie targów
- Eventy własne, eventy zewnętrzne, targi i wydarzenia specjalne – jak je planować, aby uzyskać zwrot z inwestycji
- Najnowsze metody mierzenia skuteczności i efektywności eventów i targów
- Powiązanie eventów i targów z innymi narzędziami marketingu B2B i sprzedaży - konwersja na leady, podtrzymywanie kontaktów z e-mail marketingu i mediów społecznościowych
9. B2B i nowy sposób planowania działań marketingowych
- Analiza potencjału produktów B2B
- Ocena scenariuszowa pozycji rynkowej naszej marki na tle konkurencji
- Planowanie marketingu B2B w poszerzonej macierzy produkt-rynek
- Opracowanie harmonogramu działań wdrożeniowych
ĆWICZENIA WARSZTATOWE: Planowanie Działań Marketingowych na Międzynarodowych Rynkach B2B
Warsztatowa praca z wykorzystaniem narzędzi w Excel nad nowymi sposobami planowania działań marketingowych na międzynarodowych rynkach B2B w czasach postpandemicznych
10. Bonus dla uczestników: Marketing B2B w ujęciu międzykulturowym
- Finalna grywalizacja międzyzespołowa na zakończenie warsztatów połączona ze zdobywaniem cennych informacje o strategiach obsługi klientów zagranicznych
Gwarantowany rozwój umiejętności:
- doboru odpowiednich narzędzi komunikacyjnych do budowania sprzedaży B2B i pogłębiania relacji z klientami biznesowymi,
- opracowywania planów strategii komunikacji B2B powiązanej z planami sprzedaży,
- oceny potencjału klientów B2B i optymalizacji narzędzi komunikacyjnych, a także ich doboru w zależności od aktualnej sytuacji rynkowej,
- dopasowania kanałów komunikacji do różnych typów segmentów klientów B2B,
- oceny efektywności działań komunikacyjnych B2B i ich przełożenia na cele firmy oraz długofalową wartość z inwestycji marketingowych,
- prowadzenie komunikacji marketingowej na międzynarodowych rynkach B2B
Narzędzia ułatwiające przyswajanie wiedzy:
- Gry symulacyjne z komunikacji na rynkach B2B w Polsce i na świecie
- Pogłębione analizy rynkowych case studies
- Prezentacje graficzne i wideo najważniejszych narzędzi
- Testy indywidualnych kompetencji marketingowych
- Narzędzia i kalkulatory w Excelu do wykorzystania w codziennej pracy
- E-booki pogłębiające wiedzę i umiejętności trenowane podczas warsztatów
- Learning by doing (analiza wskaźników wygenerowanych w grze strategicznej)
skontaktuj się z konsultantem , miejsce szkolenia:
online
cena szkolenia 1850 zł + 23% VAT
Termin szkolenia online:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Godziny szkolenia:
10:00 – 17:00
9:00 – 16:00
Miejsce szkolenia:
online
Kontakt:
603 68 36 36
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Trener:
Michał Dziekoński
Ekspert i praktyk marketingu z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. Przez kilkanaście lat pracował jako Chief of Marketing Section w jednej z największych spółek Grupy Siemens w Polsce. Od wielu lat aktywnie współpracuje z marką Marketing w Praktyce Media i Szkolenia w zakresie organizacji profesjonalnych szkoleń B2B. Projektuje i wdraża autorskie gry symulacyjne z marketingu B2B.
Absolwent marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (uczeń profesora Teodora Kramera), a także MBA Oxford Brookes University, Szkoły Strategii Marki SAR, programu DIMAQ, programu Advanced Certificate in Marketing by Chartered Institute of Marketing, specjalnego programu Marketing Training w Orlando w USA oraz kilku kierunków studiów podyplomowych (m.in.: Marketing Internetowy, Badania Marketingowe, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi).
Jest autorem lub współautorem wielu specjalistycznych książek m.in.: „E-marketing”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, opublikował również kilkadziesiąt artykułów poświęconych marketingowi B2B i sprzedaży.
W ramach działalności konsultingowej tworzył systemy planowania marketingowego dla takich marek jak: Audi, Hager, Sygnity, Olympu i Telefonia Dialog. Jako konsultant pracował nad stworzeniem systemów mierzenia działań marketingowych B2B dla wielu innych znanych marek m.in. Afriso i Santander Consumer Bank.