Szkolenie online: Marketing B2B 2.0. Nowa komunikacja do klientów biznesowych
W marketingu B2B narzędzia online i digitalowe rozwiązania stają się już standardem. Marketerzy i handlowcy odkryli i docenili potencjał webinarów, LinkedIn czy doradztwa online. Targi, eventy czy meetingi branżowe zostały zastąpione spotkaniami w sieci.
Digitalizacja przyspiesza niebywale. Kto zwleka z połączeniem cyfrowych narzędzi z nowoczesną strategią pozyskiwania leadów sprzedażowych i nowych klientów, ten po prostu traci. Połączenie to okazuje się dziś jednym z najbardziej skutecznych sposobów na osiągnięcie sukcesu w relacjach online business to business. A jeśli ważna jest dla ciebie także szybkość poznawania nowych umiejętności, zapraszamy na warsztatowe szkolenie zdalne: Marketing B2B 2.0. Nowa komunikacja do klientów biznesowych.
Program szkolenia – Marketing B2B 2.0. Nowa komunikacja do klientów biznesowych
- 1. Marketing B2B i rewolucja technologiczna – jak ją maksymalnie wykorzystać
- 2. Nowe myślenie o marketingu B2B: od kosztów do kreowania sprzedaży i rosnąca rola kampanii digitalowych (Paid&Owned)
- 3. Zwycięskie strategie B2B – wnioski z gry symulacyjnej z dnia pierwszego
- 4. Kompetencje zawodowe marketerów B2B – jakie umiejętności rozwijać, aby osiągnąć sukces
- 5. Kampanie komunikacyjne B2B – planowanie w praktyce
- 6. B2B i tradycyjne narzędzia Paid & Owned – jak je lepiej wykorzystywać
- 7. Kształtowanie opinii na rynkach B2B (narzędzia Earned) – w ujęciu i nowoczesnym
- 8. B2B po pandemii – jaki event marketing i innowacyjne wykorzystanie targów
- 9. B2B i nowy sposób planowania działań marketingowych po pandemii
- 10. Bonus dla uczestników: marketing B2B w ujęciu międzykulturowym
Szkolenie z budowania nowych relacji z klientami B2B:
Dzień 1
1. Marketing B2B i rewolucja technologiczna – jak ją maksymalnie wykorzystać
(także w tradycyjnych sektorach ukierunkowanych na relacje)
- Wprowadzający incentive – sztuka empatii i budowania relacji na rynku business to business
- Modele komunikacji firm – od klienta masowego poprzez marketing ukierunkowany do zarządzania relacjami z kluczową grupą nabywców
- Zmierzch narzędzi ATL i BTL - wypieranych przez techniki POE, marketing automation, lead generation i konieczność tworzenia pogłębionych relacji (system 7R)
- Wyzwania dla tradycyjnych narzędzi marketingowych - wypieranych na rynku biznesowym przez content marketing, programy afiliacyjne i inne nowe sposoby komunikacji
ĆWICZENIA WARSZTATOWE: Pozyskiwanie nowych e-klientów – Gra Strategiczna
W tej części warsztatu uczestnicy rozpoczną kilkugodzinną grę strategiczną zorientowaną na pozyskiwanie nowych e-klientów. Zapoznają się także z najnowszymi trendami oraz kluczowymi czynnikami zmieniającymi tradycyjne narzędzia B2B.
2. Nowe myślenie o marketingu B2B: od kosztów do kreowania sprzedaży i rosnąca rola kampanii digitalowych (Paid & Owned)
- Pozyskiwanie leadów – całkowicie nowe zadanie marketingu B2B dające możliwość kreowania wartości firmy i potencjału sprzedaży – grywalizacja międzyzespołowa
- Leady off- i online: wizytówki i zbieranie danych w kontaktach bezpośrednich; landing pages i pozyskiwanie danych z internetu
- Budżet na działania digital w B2B – jak go efektywniej wykorzystywać
- Marketerzy B2B w roku 2021 – jak zmienią się trendy rynkowe, w jakie narzędzia warto inwestować, jak wygrać w rewolucji technologicznej
Szkolenie z nowych narzędzi marketingu B2B:
Dzień 2
3. Zwycięskie strategie B2B – wnioski z gry symulacyjnej z dnia pierwszego
- Jak umiejętnie tworzyć wartości dla klientów i koncentrować się na kluczowych narzędziach marketingowych
- Jak wykorzystywać marketing intelligence i systemy wymiany informacji (w tym CRM) w celu podniesienia trafności wydatkowania budżetu marketingowego
- Jakie są czynniki tworzenia przewagi konkurencyjnej na rynku B2B i kluczowe różnice w stosunku do rynków B2C
4. Kompetencje zawodowe marketerów B2B – jakie umiejętności rozwijać, aby osiągnąć sukces
- Role w zespole marketingu B2B – ze szczególnym uwzględnieniem kreatorów rozwiązań, organizatorów oraz perfekcjonistów
- Myślenie lateralne – jak wykorzystać indywidualny potencjał
- Dyscyplina i konsekwencja – rozwijanie talentu wdrożeniowego w codziennej pracy
5. Kampanie komunikacyjne B2B – planowanie w praktyce
- Ocena narzędzi wykorzystywanych do komunikacji przez uczestników szkolenia – interaktywny quiz
- Powiązania strategii komunikacji marketingowej B2B ze strategiami biznesowymi – ukierunkowanie na relacje, nowe leady, cross-selling i nowe projekty
- Strategiczne uwarunkowania komunikacji B2B – pozycja rynkowa i pozycjonowanie (mapa percepcji) na tle konkurencji
- Nowy system planowania budżetu na komunikację z klientami biznesowymi – model POE z uwzględnieniem komunikacji off- i online
6. B2B i tradycyjne narzędzia Paid & Owned – jak je lepiej wykorzystywać
- Komunikacja ATL offline (magazyny branżowe i inne media) na rynku B2B – kiedy jeszcze się sprawdza
- Tradycyjne narzędzia wsparcia sprzedaży i nowe sposoby ich wykorzystania - m.in. upominki kreujące wartość
- Materiały BTL i wsparcia sprzedaży - ich ewolucja od marketingu katalogowo-treściowego po nowoczesny content marketing
7. Kształtowanie opinii na rynkach B2B (narzędzia Earned) – w ujęciu tradycyjnym i nowoczesnym
- Umiejętność kreowania wartości w marketingu szeptanym
- Monitorowanie opinii o firmie i produkcie w internecie – kiedy i w które narzędzia warto inwestować
- Tworzenie wizerunku firmy w sieci z myślą o klientach biznesowych
8. B2B po pandemii – jaki event marketing i innowacyjne wykorzystanie targów
- Eventy własne, eventy zewnętrzne, targi i wydarzenia specjalne – jak je planować, aby zapewnić zwrot z inwestycji
- Nowe metody mierzenia skuteczności i efektywności eventów i targów
- Powiązanie eventów i targów z innymi narzędziami marketingu i sprzedaży B2B – konwersja na leady, utrzymywanie kontaktów poprzez e-mail marketing i media społecznościowe
9. B2B i nowy sposób planowania działań marketingowych po pandemii
- Analiza potencjału produktów B2B
- Ocena scenariuszowa pozycji rynkowej na tle konkurencji
- Planowanie marketingu B2B w poszerzonej macierzy produkt-rynek
- Opracowanie harmonogramu działań wdrożeniowych
ĆWICZENIA WARSZTATOWE: Planowanie Działań Marketingowych na Międzynarodowych Rynkach B2B
Warsztatowa praca z wykorzystaniem narzędzi w Excel nad nowymi sposobami planowania działań marketingowych na rynkach B2B po zniesieniu ograniczeń covidowych.
10. Bonus dla uczestników: marketing B2B w ujęciu międzykulturowym
- Grywalizacja międzyzespołowa na zakończenie warsztatów – szansa na zdobycie informacji o strategiach obsługi klientów zagranicznych
Gwarantowany rozwój umiejętności:
- doboru odpowiednich narzędzi komunikacyjnych B2B budujących sprzedaż oraz pogłębione relacje z klientami,
- opracowywania planów strategii komunikacji powiązanej z planem sprzedaży,
- oceny potencjału klientów i optymalizacji narzędzi komunikacyjnych oraz ich doboru w zależności od aktualnej sytuacji rynkowej,
- dopasowania kanałów komunikacji do różnych segmentów klientów B2B,
- oceny efektywności działań komunikacyjnych i ich przełożenia na cele firmy oraz długofalową wartość z inwestycji marketingowych,
- prowadzenie komunikacji marketingowej na międzynarodowych rynkach B2B
Narzędzia ułatwiające przyswajanie wiedzy:
- Gry symulacyjne z komunikacji na rynku B2B w Polsce i na świecie
- Pogłębione analizy rynkowych case studies
- Prezentacje graficzne i wideo najważniejszych narzędzi
- Testy indywidualnych kompetencji marketingowych
- Narzędzia i kalkulatory w Excelu do wykorzystania w codziennej pracy
- E-booki pogłębiające wiedzę i umiejętności trenowane podczas warsztatów
- Learning by doing (analiza wskaźników wygenerowanych w grze strategicznej)
20 - 21 czerwca 2023, miejsce szkolenia:
online
cena szkolenia 1470 zł + 23% VAT
Termin szkolenia online:
20 - 21 czerwca 2023
Godziny szkolenia:
10:00 – 17:00
9:00 – 16:00
Miejsce szkolenia:
online
Kontakt:
603 68 36 36
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Trener:
Michał Dziekoński
Ekspert w zakresie strategii marketingowych i controllingu marketingowego. Obecnie pracuje w firmie Energoserwis SA (Grupa Siemens), gdzie kieruje działem marketingu. Odpowiada za marketing strategiczny i marketing międzynarodowy spółki. Wcześniej pracował m.in. w firmie Hospitality Marketing Concepts Polska. Pełnił funkcję asystenta w Katedrze Badań Rynkowych i Marketingowych AE Katowice.
Prowadzi szkolenia z zakresu opracowywania strategicznych planów marketingowych, badań marketingowych, kontroli eksportu i zarządzania ryzykiem strategicznym. Współautor książki „Wskaźniki marketingowe”, autor wielu artykułów opublikowanych w czasopismach marketingowych. Stały współpracownik miesięcznika „Marketing w Praktyce”.
Studia w Katedrze Marketingu Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Uzyskał The Advanced Certificate in Marketing, ukończył Program Marketing Training w Siemens Westinghouse w Orlando (Floryda, USA). Ukończył również program szkoleniowy i studia podyplomowe z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi firmy Training Partners i szkoły GWSH.
Nadzoruje od strony merytorycznej programy the Chartered Institute of Marketing. Autor gry strategicznej „Marketing Game” oraz warsztatów z budowy planów marketingowych z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego.

Czego nie robić w digital marketingu?
ZDANIEM SPECJALISTY ELŻBIETA PAWLOWSKI
Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens w 2023?
ZDANIEM SPECJALISTY KINGA KANTOR
Zaufać influencerom
OPINIE OLGA GRALIŃSKA