• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
  • KONTAKT
L-shop
  • Marketing w Praktyce
  • planowanie i strategia marketingowa
  • Nowoczesna strategia marketingowa. Integrowanie działań offline i online
Marketing w Praktyce

Strategia marketingowa

Szkolenie online: Nowoczesna strategia marketingowa. Integrowanie działań offline i online

Umiejętność myślenia strategicznego wobec nieustannie zmieniających się wymagań rynkowych jest dziś jedną z najważniejszych kompetencji marketerów.

Z kolei biegła znajomość od strony praktycznej narzędzi planowania strategii marketingowych i wiedza, jak integrować je offline i online, są najlepszym fundamentem, na którym te kluczowe kompetencje można najszybciej zbudować.

Program szkolenia – Nowoczesna strategia marketingowa. Integrowanie działań offline i online.

Dzień 1

1. Wyzwania strategiczne wobec narastającej digitalizacji

  • Jaka komunikacja marki w realu i digitalu – adaptacja klasycznego narzędzia psychologii, Okna Johari, do bieżących działań marketingowych
  • Audyty, plany, cele a strategie marketingowe – ważne komponenty myślenia strategicznego
  • Nowe obszary planowania działań marketingowych offline i online: macierz gromadzenia informacji i zakupów dokonywanych przez klientów
  • Najważniejsze sposoby budowania przewagi konkurencyjnej – w zależności od modelu biznesowego firmy
  • Zaufanie do źródeł informacji – jak ten czynnik wpływa na strategię marketingową
  • Nowy model komunikacji marketingowej offline i online

2. Symulacyjna gra strategiczna MARKETING STRATEGY (zajęcia warsztatowe)

  • 3-godzinna symulacja rynkowa: uczestnicy podzieleni na zespoły zaplanują działania marketingowe dla portfela produktów różnych grup klientów i dla różnych modeli biznesowych
  • Gromadzenie informacji rynkowych i przygotowanie planu inwestycji marketingowych
  • Operacyjne planowanie marketingu: praca nad budżetami marketingowymi i planowanie w rachunku wyników
  • Zdobywanie kontraktów na symulowanym rynku (specjalny stół negocjacyjny)
  • Raportowanie wyników z wykorzystaniem arkuszy operacyjnych, rachunku zysków i strat, interpretacji wskaźników marketingowych
  • KPI, porównanie osiągniętych wyników z konkurencyjnymi zespołami, wskazanie źródeł sukcesu w zrealizowanych strategiach marketingowych oraz wręczenie nagród najlepszemu zespołowi

Co osiągniemy poprzez intensywne ćwiczenia warsztatowe?

Uczestnicząc w symulacyjnej grze strategicznej, poznamy w praktyczny sposób źródła przewagi konkurencyjnej (USP, bazowanie na informacjach rynkowych, przewidywanie zachowań konkurencji) oraz przećwiczymy narzędzia przydatne w późniejszej pracy w firmie: plany operacji marketingowych, budżety marketingowe, wskaźniki marketingowe, szacowanie zwrotu z inwestycji marketingowych.

Dzień 2

1. Najważniejsze czynniki sukcesu strategii i planów marketingowych

  • Twórczy przegląd wyników symulacji rynkowej z dnia 1 – wnioski dotyczące czynników sukcesu w budowaniu przewagi konkurencyjnej
  • Przykłady klasycznych i nowoczesnych strategii marketingowych – case studies czekających nas wyzwań strategicznych
  • Elementy budujące sukces – pasja i zaangażowanie, wykorzystywanie okazji rynkowych oraz konsekwencja i dyscyplina w realizacji strategii

2. Audyt marketingowy w praktyce – informacje niezbędne do przygotowania strategii marketingowej (zajęcia warsztatowe)

  • Uczestnicy podzieleni na zespoły przygotują audyty marketingowe dla wybranych marek (lub dla swoich firm)
  • Analizy portfelowe produktów: macierz Slacka, macierz wolumen/marża, macierz McKinseya, analiza cross-SWOT
  • Analizy rynku i ocena luki strategicznej
  • Metody analityki digtialowej: ocena pozycji firmy na tle konkurencji w wynikach wyszukiwań, ocena jakości i skuteczności content marketingu i widoczności w social mediach
  • Profil strategiczny firmy: rekomendacja strategii na podstawie analiz strategicznych
  • Prezentacja rozwiązań poszczególnych zespołów oraz wybór najlepszej opcji przez głosowanie

3. Planowanie marketingowej strategii rozwoju i działań wobec konkurencji

  • Strategia rozwoju w układzie produkty – rynki z naciskiem na digitalizację
  • STP: planowanie działań marketingowych w różnych segmentach rynku i opracowanie planu działań wobec konkurencji
  • Określenie budżetu marketingowego i jego podział na poszczególne narzędzia
  • Wdrażanie strategii marketingowej (przełożenie na projekty), KPI, sposoby monitorowania działań strategicznych oraz wybór najlepszej strategii poprzez głosowanie i wręczenie nagród najlepszemu zespołowi

Co osiągniemy poprzez intensywne ćwiczenia warsztatowe?

Przez cały drugi dzień będziemy szlifować umiejętności praktyczne, pracując – w formule grywalizacji – nad rozmaitymi planami marketingowymi na specjalnych arkuszach. Po każdym z etapów tworzenia strategii (analizy marketingowe, plany rozwoju, plany wdrożeniowe) zaprezentowane rozwiązania zostaną poddane pod głosowanie (tajne); zdobyte w ten sposób punkty będziemy odnotowywać na specjalnej tablicy – pod koniec warsztatów zwycięski zespół otrzyma nagrody książkowe.

Gwarantowany rozwój umiejętności:

  • korzystania z nowoczesnych narzędzi analitycznych i kontrolnych
  • określania kondycji swojej firmy na tle konkurencji
  • pogłębionej analizy aktualnej sytuacji marketingowej – offline i online
  • samodzielnego i logicznego myślenia w procesie wyznaczania kierunków niezbędnych działań marketingowych (tworzenia planów marketingowych)
  • znajomości aktualnie dostępnych narzędzi projektowania i wdrażania modeli biznesowych
  • formułowania celów strategicznych i operacyjnych oraz ich mierzenia
  • elastycznego reagowania na sygnały zmian na rynku (gotowość do modyfikacji strategii)

Wartość dodana szkolenia:

  • Wszyscy uczestnicy otrzymają szablony strategiczne w Excelu i formularze (w Power Point) ułatwiające zaplanowanie strategii marketingowych w swoich firmach
  • Udział w symulacyjnej grze strategicznej MARKETING STRATEGY pozwala sprawdzić i ocenić faktyczne umiejętności planowania marketingowego
  • Praca i ćwiczenia warsztatowe na realnych przykładach z polskiego rynku
Nowoczesna strategia marketingowa. Integrowanie działań offline i online.
---, miejsce szkolenia:

online

,
cena szkolenia 1790 zł + 23% VAT

Formularz zamówienia szkolenia

* - wypełnienie tak oznaczonych pól jest wymagane do realizacji zamówienia

Dane osoby zamawiającej:

Nieprawidłowe dane
Wymagane
Wymagane
Wymagane
Wymagane
Wymagane

Dane do faktury

Wymagane
Wymagane
Wymagane
Wymagane
Podaj poprawny 10-cyfrowy NIP
Wymagane
Podaj poprawny kod pocztowy (format: 01-234)
Wymagane
Wymagane

Pozostali uczestnicy?

Proszę wypełnić tylko wówczas, jeśli zamawiający nie będzie jedynym uczestnikiem szkolenia

Wymagane

Zgody

Wymagane
Wymagane
Wymagane
Wymagane
Wymagane

Termin szkolenia online:

20-21.05.2024

Godziny szkolenia:

10:00 – 17:00

9:00 – 16:00

Miejsce szkolenia:

online

Kontakt:

603 68 36 36

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Cena szkolenia:

1790 zł + 23% VAT

Zamawiam
zdjęcie trenera MwP

Trener:

Michał Dziekoński

Ekspert i praktyk marketingu z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. Przez kilkanaście lat pracował jako Chief of Marketing Section w jednej z największych spółek Grupy Siemens w Polsce. Od wielu lat aktywnie współpracuje z marką Marketing w Praktyce Media i Szkolenia w zakresie organizacji profesjonalnych szkoleń B2B. Projektuje i wdraża autorskie gry symulacyjne z marketingu B2B.

Absolwent marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (uczeń profesora Teodora Kramera), a także MBA Oxford Brookes University, Szkoły Strategii Marki SAR, programu DIMAQ, programu Advanced Certificate in Marketing by Chartered Institute of Marketing, specjalnego programu Marketing Training w Orlando w USA oraz kilku kierunków studiów podyplomowych (m.in.: Marketing Internetowy, Badania Marketingowe, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi).

Jest autorem lub współautorem wielu specjalistycznych książek m.in.: „E-marketing”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, opublikował również kilkadziesiąt artykułów poświęconych marketingowi B2B i sprzedaży.

W ramach działalności konsultingowej tworzył systemy planowania marketingowego dla takich marek jak: Audi, Hager, Sygnity, Olympu i Telefonia Dialog. Jako konsultant pracował nad stworzeniem systemów mierzenia działań marketingowych B2B dla wielu innych znanych marek m.in. Afriso i Santander Consumer Bank.


Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2025 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę