Szkolenie online: Nowoczesna strategia marketingowa. Integrowanie działań offline i online
Umiejętność myślenia strategicznego wobec nieustannie zmieniających się wymagań rynkowych jest dziś jedną z najważniejszych kompetencji marketerów.
Z kolei biegła znajomość od strony praktycznej narzędzi planowania strategii marketingowych i wiedza, jak integrować je offline i online, są najlepszym fundamentem, na którym te kluczowe kompetencje można najszybciej zbudować.
Program szkolenia – Nowoczesna strategia marketingowa. Integrowanie działań offline i online.
Dzień 1
1. Wyzwania strategiczne wobec narastającej digitalizacji
- Jaka komunikacja marki w realu i digitalu – adaptacja klasycznego narzędzia psychologii, Okna Johari, do bieżących działań marketingowych
- Audyty, plany, cele a strategie marketingowe – ważne komponenty myślenia strategicznego
- Nowe obszary planowania działań marketingowych offline i online: macierz gromadzenia informacji i zakupów dokonywanych przez klientów
- Najważniejsze sposoby budowania przewagi konkurencyjnej – w zależności od modelu biznesowego firmy
- Zaufanie do źródeł informacji – jak ten czynnik wpływa na strategię marketingową
- Nowy model komunikacji marketingowej offline i online
2. Symulacyjna gra strategiczna MARKETING STRATEGY (zajęcia warsztatowe)
- 3-godzinna symulacja rynkowa: uczestnicy podzieleni na zespoły zaplanują działania marketingowe dla portfela produktów różnych grup klientów i dla różnych modeli biznesowych
- Gromadzenie informacji rynkowych i przygotowanie planu inwestycji marketingowych
- Operacyjne planowanie marketingu: praca nad budżetami marketingowymi i planowanie w rachunku wyników
- Zdobywanie kontraktów na symulowanym rynku (specjalny stół negocjacyjny)
- Raportowanie wyników z wykorzystaniem arkuszy operacyjnych, rachunku zysków i strat, interpretacji wskaźników marketingowych
- KPI, porównanie osiągniętych wyników z konkurencyjnymi zespołami, wskazanie źródeł sukcesu w zrealizowanych strategiach marketingowych oraz wręczenie nagród najlepszemu zespołowi
Co osiągniemy poprzez intensywne ćwiczenia warsztatowe?
Uczestnicząc w symulacyjnej grze strategicznej, poznamy w praktyczny sposób źródła przewagi konkurencyjnej (USP, bazowanie na informacjach rynkowych, przewidywanie zachowań konkurencji) oraz przećwiczymy narzędzia przydatne w późniejszej pracy w firmie: plany operacji marketingowych, budżety marketingowe, wskaźniki marketingowe, szacowanie zwrotu z inwestycji marketingowych.
Dzień 2
1. Najważniejsze czynniki sukcesu strategii i planów marketingowych
- Twórczy przegląd wyników symulacji rynkowej z dnia 1 – wnioski dotyczące czynników sukcesu w budowaniu przewagi konkurencyjnej
- Przykłady klasycznych i nowoczesnych strategii marketingowych – case studies czekających nas wyzwań strategicznych
- Elementy budujące sukces – pasja i zaangażowanie, wykorzystywanie okazji rynkowych oraz konsekwencja i dyscyplina w realizacji strategii
2. Audyt marketingowy w praktyce – informacje niezbędne do przygotowania strategii marketingowej (zajęcia warsztatowe)
- Uczestnicy podzieleni na zespoły przygotują audyty marketingowe dla wybranych marek (lub dla swoich firm)
- Analizy portfelowe produktów: macierz Slacka, macierz wolumen/marża, macierz McKinseya, analiza cross-SWOT
- Analizy rynku i ocena luki strategicznej
- Metody analityki digtialowej: ocena pozycji firmy na tle konkurencji w wynikach wyszukiwań, ocena jakości i skuteczności content marketingu i widoczności w social mediach
- Profil strategiczny firmy: rekomendacja strategii na podstawie analiz strategicznych
- Prezentacja rozwiązań poszczególnych zespołów oraz wybór najlepszej opcji przez głosowanie
3. Planowanie marketingowej strategii rozwoju i działań wobec konkurencji
- Strategia rozwoju w układzie produkty – rynki z naciskiem na digitalizację
- STP: planowanie działań marketingowych w różnych segmentach rynku i opracowanie planu działań wobec konkurencji
- Określenie budżetu marketingowego i jego podział na poszczególne narzędzia
- Wdrażanie strategii marketingowej (przełożenie na projekty), KPI, sposoby monitorowania działań strategicznych oraz wybór najlepszej strategii poprzez głosowanie i wręczenie nagród najlepszemu zespołowi
Co osiągniemy poprzez intensywne ćwiczenia warsztatowe?
Przez cały drugi dzień będziemy szlifować umiejętności praktyczne, pracując – w formule grywalizacji – nad rozmaitymi planami marketingowymi na specjalnych arkuszach. Po każdym z etapów tworzenia strategii (analizy marketingowe, plany rozwoju, plany wdrożeniowe) zaprezentowane rozwiązania zostaną poddane pod głosowanie (tajne); zdobyte w ten sposób punkty będziemy odnotowywać na specjalnej tablicy – pod koniec warsztatów zwycięski zespół otrzyma nagrody książkowe.
Gwarantowany rozwój umiejętności:
- korzystania z nowoczesnych narzędzi analitycznych i kontrolnych
- określania kondycji swojej firmy na tle konkurencji
- pogłębionej analizy aktualnej sytuacji marketingowej – offline i online
- samodzielnego i logicznego myślenia w procesie wyznaczania kierunków niezbędnych działań marketingowych (tworzenia planów marketingowych)
- znajomości aktualnie dostępnych narzędzi projektowania i wdrażania modeli biznesowych
- formułowania celów strategicznych i operacyjnych oraz ich mierzenia
- elastycznego reagowania na sygnały zmian na rynku (gotowość do modyfikacji strategii)
Wartość dodana szkolenia:
- Wszyscy uczestnicy otrzymają szablony strategiczne w Excelu i formularze (w Power Point) ułatwiające zaplanowanie strategii marketingowych w swoich firmach
- Udział w symulacyjnej grze strategicznej MARKETING STRATEGY pozwala sprawdzić i ocenić faktyczne umiejętności planowania marketingowego
- Praca i ćwiczenia warsztatowe na realnych przykładach z polskiego rynku
---, miejsce szkolenia:
online
cena szkolenia 1790 zł + 23% VAT
Termin szkolenia online:
20-21.05.2024
Godziny szkolenia:
10:00 – 17:00
9:00 – 16:00
Miejsce szkolenia:
online
Kontakt:
603 68 36 36
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Trener:
Michał Dziekoński
Ekspert i praktyk marketingu z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. Przez kilkanaście lat pracował jako Chief of Marketing Section w jednej z największych spółek Grupy Siemens w Polsce. Od wielu lat aktywnie współpracuje z marką Marketing w Praktyce Media i Szkolenia w zakresie organizacji profesjonalnych szkoleń B2B. Projektuje i wdraża autorskie gry symulacyjne z marketingu B2B.
Absolwent marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (uczeń profesora Teodora Kramera), a także MBA Oxford Brookes University, Szkoły Strategii Marki SAR, programu DIMAQ, programu Advanced Certificate in Marketing by Chartered Institute of Marketing, specjalnego programu Marketing Training w Orlando w USA oraz kilku kierunków studiów podyplomowych (m.in.: Marketing Internetowy, Badania Marketingowe, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi).
Jest autorem lub współautorem wielu specjalistycznych książek m.in.: „E-marketing”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, opublikował również kilkadziesiąt artykułów poświęconych marketingowi B2B i sprzedaży.
W ramach działalności konsultingowej tworzył systemy planowania marketingowego dla takich marek jak: Audi, Hager, Sygnity, Olympu i Telefonia Dialog. Jako konsultant pracował nad stworzeniem systemów mierzenia działań marketingowych B2B dla wielu innych znanych marek m.in. Afriso i Santander Consumer Bank.