Szkolenie online: Marketing analityczny. Jak analizować konkurencję, zachowania klientów, trendy rynkowe
Odpowiadasz za marketing i chcesz się wspinać w tej sztuce wciąż wyżej? Dodaj do swojego kalendarza punkt, który zapewni Ci niezbędne wsparcie – „Zaprzyjaźnić się z analityką marketingową”. Poznanie jej nowoczesnych narzędzi otworzy przed Tobą wielkie możliwości. Co się zmieni jak dobrze je wykorzystasz? Dzięki temu będziesz w stanie dotrzeć do swojej docelowej grupy odbiorców szybciej i skuteczniej niż kiedykolwiek wcześniej, zwłaszcza w przypadku marketingu online!
W Marketing w Praktyce ceni się czas i motywację uczestników. Na tym szkoleniu od razu zanurzysz się więc w praktykę. Tak zobowiązuje nazwa naszej marki. Dzięki umiejętności przeprowadzania szybkich analiz rynkowych, nic nie będzie Cię już hamować ani opóźniać w marketingowej rywalizacji – zarówno wewnątrz firmy, jak i na zewnątrz, w konkurencji z innymi markami.
Jeśli temat wydaje się trudny, zapisując się na nasz kurs online z analityki, dołączysz do grupy osób, które chcą biegle poruszać się w nowoczesnym marketingu. Doświadczony i komunikatywny trener wprowadzi Was na ścieżkę analityczną, dostosowaną do Waszych potrzeb. Ma on szeroką wiedzę ekspercką i praktyczne umiejętności zdobyte w różnych branżach. Jako konsultant stworzył autorskie systemy oceny i pomiaru działań marketingowych dla wielu marek.
Program szkolenia – Marketing analityczny. Jak analizować konkurencję, zachowania klientów, trendy rynkowe
Dzień 1: Analiza zachowań klientów i trendów rynkowych
1. Jak możemy podzielić i szczegółowo analizować klientów B2C:
- Dlaczego wyróżniamy aż kilkadziesiąt segmentów polskich konsumentów. Ich charakterystyka
- Ocena rynkowa wartości poszczególnych segmentów, dopasowanie do nich produktów i usług
- Rywalizacja w zespołach o uzyskanie klienta jak najwyższej wartości
- Rozpoznanie postaw i zachowań grup z różnych segmentów
NARZĘDZIA SZKOLENIOWE I ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
symulacyjna gra marketingowa - ćwiczenie inteligencji analitycznej na realnych danych rynkowych, karty segmentów rynku, instrumenty analityczne do określania potencjału danego segmentu rynku.
2. Dlaczego i w jaki sposób należy stale mierzyć zachowania nabywców. Źródła informacji wewnętrzne i zewnętrzne
- Okazjonalne mierzenie zachowań klientów – badania marketingowe
- Śledzenie zmian rynkowych, monitorowanie mody, trendów społecznych
- Mierzenie satysfakcji klientów - cykliczne i ciągłe
- Monitorowanie standardów obsługi klienta
- Monitoring zachowań klientów w internecie
NARZĘDZIA SZKOLENIOWE:
przykłady best practices, prezentacja gotowych zestawów narzędzi do monitorowania zachowań klientów.
3. Oceny wartości klientów na rynkach B2B i B2C
- Mierzenie wartości w cyklu życia klientów
- Oceny klientów na podstawie informacji z baz danych
- Segmentacje klientów B2B
- Pomiar lojalności i retencji klientów
NARZĘDZIA SZKOLENIOWE I ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
prezentacja i zastosowanie gotowych do użycia arkuszy kalkulacyjnych do monitoringu wskaźników, case studies z zakresu mierzenia wybranych wskaźników.
4. Monitorowanie trendów rynkowych i dopasowywanie do nich strategii marketingowej
- Przegląd najważniejszych światowych trendów w zakresie zachowań klientów
- Jak zmiany w otoczeniu wpływają na zarządzanie markami i produktami
- Wpływ trendów na strategię marketingową – praktyczne narzędzie analityczne
- Na tropie customer insights – jak wykorzystać wiedzę o trendach do identyfikowania ukrytych potrzeb klientów
- Wnioski i rekomendacjami dla uczestników po pierwszym dniu warsztatów
NARZĘDZIA SZKOLENIOWE I ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
zastosowanie arkuszy trendów i mikrotrendów, posługiwanie się gotowymi arkuszami kalkulacyjnymi do tworzenia planów i strategii marketingowych, prezentacja najnowszych trendów - materiały zdjęciowe i filmowe.
Dzień 2: Analiza konkurencji.
Tworzenie strategii wyróżniającej na tle konkurencji
1. Ćwiczenia interakcyjne: Jak posługiwać się narzędziami do analizy konkurencji
- Wykorzystanie danych ze źródeł wtórnych: przeczesywanie internetu i techniki wywiadu konkurencyjnego
- Jak zdobywać od klientów informacje o konkurencji
- Wykorzystanie badań ilościowych do mierzenia zachowań bezpośrednich konkurentów
- Metody jakościowe i projekcyjne
- Jak prowadzić monitoring internetu, by stał się niewyczerpanym źródłem informacji o konkurencji
NARZĘDZIA SZKOLENIOWE I ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
wykorzystanie kart badań, prezentacja i praktyczne zastosowanie narzędzi do śledzenia i monitorowania konkurencji
2. Wybrane metody analizowania sytuacji bezpośrednich konkurentów:
- Budowanie map grup konkurencyjnych i map pozycjonowania
- Ocena układu sił w sektorze i wykorzystanie tej wiedzy do tworzenia strategii wyróżniającej na tle konkurencji
- Szacowanie kluczowych czynników sukcesu na tle konkurencji – jak szacować konkurencyjność swojego produktu
- Wykorzystanie analizy konkurencji do budowania podstaw nowej własnej strategii marketingowej
NARZĘDZIA SZKOLENIOWE I ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
jak wykorzystywać arkusze kalkulacyjne do tworzenia planów i strategii marketingowych.
3. Case studies - analizy wskaźników marketingowych strategii realizowanych przez konkurencję
- Źródła informacji o wynikach konkurencji: raporty z badań, rankingi i listy, raporty giełdowe, Monitor B i inne, monitoring internetu
- Ocena kluczowych wskaźników finansowych: EBIT, EBIT%, dynamika sprzedaży i inne
- Ocena i wykorzystanie wskaźników efektywnościowych: sprzedaż na jednego zatrudnionego, sprzedaż na powierzchnię sprzedaży, indeksy cenowe i inne
- Wykorzystanie metody wskaźnikowej do porównań i audytu zachowań konkurencji
NARZĘDZIA SZKOLENIOWE I ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
wskaźniki porównawcze z konkurencją – zastosowanie i wybrane case studies, analiza porównawcza wskaźników branżowych dla wybranych sektorów.
4. Jak tworzyć i wdrażać proaktywne strategie marketingowe na podstawie zebranej wiedzy o zachowaniach konkurencji:
- Inspirujące przykłady firm, których strategie marketingowe bazowały na błędach popełnionych przez konkurencję
- Aktualnie kluczowe strategie konkurencji na rynku i ich wykorzystanie
- Przełożenie strategii konkurencji na działania taktyczno - operacyjne i kampanie marketingowe
5. Podsumowanie zajęć:
- mapa wdrażania działań i wskaźniki KPI
- wprowadzanie w życie proaktywnych strategii marketingowych
NARZĘDZIA SZKOLENIOWE I ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
prezentacja najlepszych i najgorszych przykładów strategii konkurencji, zastosowanie gotowych narzędzi do monitorowania KPI na tle konkurentów.
Gwarantowany rozwój umiejętności:
- przygotowania i samodzielnego przeprowadzenia analizy konkurencji i zachowań klientów na rynkach B2B i B2C z uwzględnieniem wpływu internetu i nowoczesnych technologii
- prowadzenia stałego monitoringu konkurencji i zachowań klientów (biały wywiad, badania desk research, badania field research, badania w internecie)
- wiarygodnej oceny jakości zebranych danych i ich poprawnej weryfikacji
- określania nisz rynkowych wartych zagospodarowania i tworzenia nowych segmentów konsumentów
- wykorzystywania analizy do wprowadzania istotnych zmian w istniejącej strategii marketingowej oraz budowania podstaw nowej strategii
- stosowania segmentacji geodemograficznej, segmentacji behawioralnej i innych rozwiązań w zakresie zarządzania bazą klientów B2C i B2B
skontaktuj się z konsultantem , miejsce szkolenia:
online
cena szkolenia 1830 zł + 23% VAT
Termin szkolenia online:
skontaktuj się z konsultantem
Godziny szkolenia:
10:00 – 17:00
9:00 – 16:00
Miejsce szkolenia:
online
Kontakt:
603 68 36 36
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Trener:
Michał Dziekoński
Ekspert i praktyk marketingu z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. Przez kilkanaście lat pracował jako Chief of Marketing Section w jednej z największych spółek Grupy Siemens w Polsce. Od wielu lat aktywnie współpracuje z marką Marketing w Praktyce Media i Szkolenia w zakresie organizacji profesjonalnych szkoleń B2B. Projektuje i wdraża autorskie gry symulacyjne z marketingu B2B.
Absolwent marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (uczeń profesora Teodora Kramera), a także MBA Oxford Brookes University, Szkoły Strategii Marki SAR, programu DIMAQ, programu Advanced Certificate in Marketing by Chartered Institute of Marketing, specjalnego programu Marketing Training w Orlando w USA oraz kilku kierunków studiów podyplomowych (m.in.: Marketing Internetowy, Badania Marketingowe, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi).
Jest autorem lub współautorem wielu specjalistycznych książek m.in.: „E-marketing”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, opublikował również kilkadziesiąt artykułów poświęconych marketingowi B2B i sprzedaży.
W ramach działalności konsultingowej tworzył systemy planowania marketingowego dla takich marek jak: Audi, Hager, Sygnity, Olympu i Telefonia Dialog. Jako konsultant pracował nad stworzeniem systemów mierzenia działań marketingowych B2B dla wielu innych znanych marek m.in. Afriso i Santander Consumer Bank.