• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
  • KONTAKT
L-shop
  • Marketing w Praktyce
  • planowanie i strategia marketingowa
  • Marketing analityczny. Jak analizować konkurencję, zachowania klientów, trendy rynkowe
Marketing w Praktyce

planowanie i strategia marketingowa

Szkolenie online: Marketing analityczny. Jak analizować konkurencję, zachowania klientów, trendy rynkowe

Odpowiadasz za marketing i chcesz się wspinać w tej sztuce wciąż wyżej? Dodaj do swojego kalendarza punkt, który zapewni Ci niezbędne wsparcie – „Zaprzyjaźnić się z analityką marketingową”. Poznanie jej nowoczesnych narzędzi otworzy przed Tobą wielkie możliwości. Co się zmieni jak dobrze je wykorzystasz? Dzięki temu będziesz w stanie dotrzeć do swojej docelowej grupy odbiorców szybciej i skuteczniej niż kiedykolwiek wcześniej, zwłaszcza w przypadku marketingu online!

W Marketing w Praktyce ceni się czas i motywację uczestników. Na tym szkoleniu od razu zanurzysz się więc w praktykę. Tak zobowiązuje nazwa naszej marki. Dzięki umiejętności przeprowadzania szybkich analiz rynkowych, nic nie będzie Cię już hamować ani opóźniać w marketingowej rywalizacji – zarówno wewnątrz firmy, jak i na zewnątrz, w konkurencji z innymi markami.

Jeśli temat wydaje się trudny, zapisując się na nasz kurs online z analityki, dołączysz do grupy osób, które chcą biegle poruszać się w nowoczesnym marketingu. Doświadczony i komunikatywny trener wprowadzi Was na ścieżkę analityczną, dostosowaną do Waszych potrzeb. Ma on szeroką wiedzę ekspercką i praktyczne umiejętności zdobyte w różnych branżach. Jako konsultant stworzył autorskie systemy oceny i pomiaru działań marketingowych dla wielu marek.

Program szkolenia – Marketing analityczny. Jak analizować konkurencję, zachowania klientów, trendy rynkowe

Dzień 1: Analiza zachowań klientów i trendów rynkowych

1. Jak możemy podzielić i szczegółowo analizować klientów B2C:

  • Dlaczego wyróżniamy aż kilkadziesiąt segmentów polskich konsumentów. Ich charakterystyka
  • Ocena rynkowa wartości poszczególnych segmentów, dopasowanie do nich produktów i usług
  • Rywalizacja w zespołach o uzyskanie klienta jak najwyższej wartości
  • Rozpoznanie postaw i zachowań grup z różnych segmentów

NARZĘDZIA SZKOLENIOWE I ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:

symulacyjna gra marketingowa - ćwiczenie inteligencji analitycznej na realnych danych rynkowych, karty segmentów rynku, instrumenty analityczne do określania potencjału danego segmentu rynku.

2. Dlaczego i w jaki sposób należy stale mierzyć zachowania nabywców. Źródła informacji wewnętrzne i zewnętrzne

  • Okazjonalne mierzenie zachowań klientów – badania marketingowe
  • Śledzenie zmian rynkowych, monitorowanie mody, trendów społecznych
  • Mierzenie satysfakcji klientów - cykliczne i ciągłe
  • Monitorowanie standardów obsługi klienta
  • Monitoring zachowań klientów w internecie

NARZĘDZIA SZKOLENIOWE:

przykłady best practices, prezentacja gotowych zestawów narzędzi do monitorowania zachowań klientów.

3. Oceny wartości klientów na rynkach B2B i B2C

  • Mierzenie wartości w cyklu życia klientów
  • Oceny klientów na podstawie informacji z baz danych
  • Segmentacje klientów B2B
  • Pomiar lojalności i retencji klientów

NARZĘDZIA SZKOLENIOWE I ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:

prezentacja i zastosowanie gotowych do użycia arkuszy kalkulacyjnych do monitoringu wskaźników, case studies z zakresu mierzenia wybranych wskaźników.

4. Monitorowanie trendów rynkowych i dopasowywanie do nich strategii marketingowej

  • Przegląd najważniejszych światowych trendów w zakresie zachowań klientów
  • Jak zmiany w otoczeniu wpływają na zarządzanie markami i produktami
  • Wpływ trendów na strategię marketingową – praktyczne narzędzie analityczne
  • Na tropie customer insights – jak wykorzystać wiedzę o trendach do identyfikowania ukrytych potrzeb klientów
  • Wnioski i rekomendacjami dla uczestników po pierwszym dniu warsztatów

NARZĘDZIA SZKOLENIOWE I ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:

zastosowanie arkuszy trendów i mikrotrendów, posługiwanie się gotowymi arkuszami kalkulacyjnymi do tworzenia planów i strategii marketingowych, prezentacja najnowszych trendów - materiały zdjęciowe i filmowe.

Dzień 2: Analiza konkurencji.
Tworzenie strategii wyróżniającej na tle konkurencji

1. Ćwiczenia interakcyjne: Jak posługiwać się narzędziami do analizy konkurencji

  • Wykorzystanie danych ze źródeł wtórnych: przeczesywanie internetu i techniki wywiadu konkurencyjnego
  • Jak zdobywać od klientów informacje o konkurencji
  • Wykorzystanie badań ilościowych do mierzenia zachowań bezpośrednich konkurentów
  • Metody jakościowe i projekcyjne
  • Jak prowadzić monitoring internetu, by stał się niewyczerpanym źródłem informacji o konkurencji

NARZĘDZIA SZKOLENIOWE I ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:

wykorzystanie kart badań, prezentacja i praktyczne zastosowanie narzędzi do śledzenia i monitorowania konkurencji

2. Wybrane metody analizowania sytuacji bezpośrednich konkurentów:

  • Budowanie map grup konkurencyjnych i map pozycjonowania
  • Ocena układu sił w sektorze i wykorzystanie tej wiedzy do tworzenia strategii wyróżniającej na tle konkurencji
  • Szacowanie kluczowych czynników sukcesu na tle konkurencji – jak szacować konkurencyjność swojego produktu
  • Wykorzystanie analizy konkurencji do budowania podstaw nowej własnej strategii marketingowej

NARZĘDZIA SZKOLENIOWE I ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:

jak wykorzystywać arkusze kalkulacyjne do tworzenia planów i strategii marketingowych.

3. Case studies - analizy wskaźników marketingowych strategii realizowanych przez konkurencję

  • Źródła informacji o wynikach konkurencji: raporty z badań, rankingi i listy, raporty giełdowe, Monitor B i inne, monitoring internetu
  • Ocena kluczowych wskaźników finansowych: EBIT, EBIT%, dynamika sprzedaży i inne
  • Ocena i wykorzystanie wskaźników efektywnościowych: sprzedaż na jednego zatrudnionego, sprzedaż na powierzchnię sprzedaży, indeksy cenowe i inne
  • Wykorzystanie metody wskaźnikowej do porównań i audytu zachowań konkurencji

NARZĘDZIA SZKOLENIOWE I ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:

wskaźniki porównawcze z konkurencją – zastosowanie i wybrane case studies, analiza porównawcza wskaźników branżowych dla wybranych sektorów.

4. Jak tworzyć i wdrażać proaktywne strategie marketingowe na podstawie zebranej wiedzy o zachowaniach konkurencji:

  • Inspirujące przykłady firm, których strategie marketingowe bazowały na błędach popełnionych przez konkurencję
  • Aktualnie kluczowe strategie konkurencji na rynku i ich wykorzystanie
  • Przełożenie strategii konkurencji na działania taktyczno - operacyjne i kampanie marketingowe

5. Podsumowanie zajęć:

  • mapa wdrażania działań i wskaźniki KPI
  • wprowadzanie w życie proaktywnych strategii marketingowych

NARZĘDZIA SZKOLENIOWE I ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:

prezentacja najlepszych i najgorszych przykładów strategii konkurencji, zastosowanie gotowych narzędzi do monitorowania KPI na tle konkurentów.

Gwarantowany rozwój umiejętności:

  • przygotowania i samodzielnego przeprowadzenia analizy konkurencji i zachowań klientów na rynkach B2B i B2C z uwzględnieniem wpływu internetu i nowoczesnych technologii
  • prowadzenia stałego monitoringu konkurencji i zachowań klientów (biały wywiad, badania desk research, badania field research, badania w internecie)
  • wiarygodnej oceny jakości zebranych danych i ich poprawnej weryfikacji
  • określania nisz rynkowych wartych zagospodarowania i tworzenia nowych segmentów konsumentów
  • wykorzystywania analizy do wprowadzania istotnych zmian w istniejącej strategii marketingowej oraz budowania podstaw nowej strategii
  • stosowania segmentacji geodemograficznej, segmentacji behawioralnej i innych rozwiązań w zakresie zarządzania bazą klientów B2C i B2B
Marketing analityczny. Jak analizować konkurencję, zachowania klientów, trendy rynkowe.
skontaktuj się z konsultantem , miejsce szkolenia:

online

,
cena szkolenia 1830 zł + 23% VAT

Formularz zamówienia szkolenia

* - wypełnienie tak oznaczonych pól jest wymagane do realizacji zamówienia

Dane osoby zamawiającej:

Nieprawidłowe dane
Wymagane
Wymagane
Wymagane
Wymagane
Wymagane

Dane do faktury

Wymagane
Wymagane
Wymagane
Wymagane
Podaj poprawny 10-cyfrowy NIP
Wymagane
Podaj poprawny kod pocztowy (format: 01-234)
Wymagane
Wymagane

Pozostali uczestnicy?

Proszę wypełnić tylko wówczas, jeśli zamawiający nie będzie jedynym uczestnikiem szkolenia

Wymagane

Zgody

Wymagane
Wymagane
Wymagane
Wymagane
Wymagane

Termin szkolenia online: 

skontaktuj się z konsultantem

Godziny szkolenia:

10:00 – 17:00

9:00 – 16:00

Miejsce szkolenia:

online

Kontakt:

603 68 36 36

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Cena szkolenia:

1830 zł + 23% VAT

Zamawiam
zdjęcie trenera MwP

Trener:

Michał Dziekoński

Ekspert i praktyk marketingu z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. Przez kilkanaście lat pracował jako Chief of Marketing Section w jednej z największych spółek Grupy Siemens w Polsce. Od wielu lat aktywnie współpracuje z marką Marketing w Praktyce Media i Szkolenia w zakresie organizacji profesjonalnych szkoleń B2B. Projektuje i wdraża autorskie gry symulacyjne z marketingu B2B.

Absolwent marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (uczeń profesora Teodora Kramera), a także MBA Oxford Brookes University, Szkoły Strategii Marki SAR, programu DIMAQ, programu Advanced Certificate in Marketing by Chartered Institute of Marketing, specjalnego programu Marketing Training w Orlando w USA oraz kilku kierunków studiów podyplomowych (m.in.: Marketing Internetowy, Badania Marketingowe, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi).

Jest autorem lub współautorem wielu specjalistycznych książek m.in.: „E-marketing”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, opublikował również kilkadziesiąt artykułów poświęconych marketingowi B2B i sprzedaży.

W ramach działalności konsultingowej tworzył systemy planowania marketingowego dla takich marek jak: Audi, Hager, Sygnity, Olympu i Telefonia Dialog. Jako konsultant pracował nad stworzeniem systemów mierzenia działań marketingowych B2B dla wielu innych znanych marek m.in. Afriso i Santander Consumer Bank.


Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2025 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę