Szkolenie online: Design Thinking. Twórcze wsparcie dla marki i marketingu
Jak Design Thinking może wspomóc marketing w zrozumieniu szybko zmieniajacego się świata i ludzi? Poprzez krytyczne spojrzenie na otoczenie, markę, produkt, pomysł oraz wczucie się w myślenie i reakcje końcowego użytkownika. Poprzez nastawienie na szybkie działanie i prototypowanie, które podpowiada, czy zmierzamy w dobrym kierunku.
Nie ma przesady w twierdzeniu, że jeśli marketing ma być ciekawszy i skuteczniejszy, to będzie musiał przejąć jeszcze więcej wartości od Design Thinking.
Podczas tego warsztatu przejdziemy po kolei przez wszystkie etapy procesu projektowego. Dzięki temu uczestnicy zapoznają się od środka z myśleniem projektowym i opanują użyteczne mikronarzędzia, które będą mogli wykorzystywać później w swojej codziennej pracy zawodowej.
Nie realizujemy abstrakcyjnego programu Design Thinking. Będziemy rozwiązywać realne problemy prawdziwych marek, firm i organizacji. Jakich? Wybiorą je wspólnie sami uczestnicy, bo myślenie projektowe kładzie duży nacisk na pracę zespołową i osobiste zaangażowanie.
Program szkolenia – Design Thinking. Twórcze wsparcie dla marki i marketingu
Dzień 1
1. Podążamy za przewodnikiem w głąb metody Desing Thinking – etapy procesu projektowego i jego najważniejsze założenia
- Empatia: projektuje się zawsze dla innych ludzi, z myślą o ich potrzebach i oczekiwaniach; aby to robić dobrze trzeba wyjść ze swoich i wejść w buty końcowego użytkownika
- Definiowanie problemu: często nie można rozwiązać problemu, bo jest on źle sformułowany, niewłaściwie nazwany (a jeśli się nie potrafi czegoś nazwać, to to nie istnieje); to jest etap doprecyzowaniem problemu, często przybierający postać pytania, które zadajemy i sobie i końcowym użytkownikom
- Praca koncepcyjna: to z kolei moment, gdy swobodnie się myśli nad rozwiązaniami - dowolnymi metodami i z wykorzystaniem wszystkich zasobów, jakimi się dysponuje
- Szybkie prototypowanie: teraz idea/ pomysł nabiera bardziej konretnych cech, nadaje mu formę fizyczną w postaci scenariusza, storyboardu, schematu, mock up‘a
- Testowanie i pozyskiwanie opinii: to chwila, gdy niedoskonały jeszcze prototyp spotka się z realiami życia, rynku i szerokiego otoczenia
2. Zaczynam pracę - wkraczamy w proces projektowy:
- mapowanie – podejmujemy decyzję, jakie problemy związane z wybraną marką przekażemy do dalszej pracy projektowej
- szybkie badanie - szkicujemy proces badawczy i uważnie przyglądamy się problemowi
- nowe spojrzenie – stawiamy pytania: czy możemy problem inaczej przeformułować? dokonać reframingu? (rozwiązanie problemu zawsze znajduje się na wyższym poziomie wyobrażeń niż sam problem)
- siatka semantyczna - mapujemy myśli związane z problemem lub marką, by odkryć nowe zaskakujące połączenia i nowe przepływy sensów i energii
- mapowanie interesariuszy - patrzymy szeroko na interesariuszy powiązanych z naszą usługą, marką, organizacją, sprawdzamy czy dostrzeżemy nowe obiecujące grupy, które pozwolą nam na nowe inicjatywy
- wizualizacja przyszłości i czynników zmian - czy widzimy już dziś trendy i tendencje, które wkrótce mogą na nowo ukształtować otoczenie i wpłynąć na naszą markę? czy możemy się do tych zmian przygotować wcześniej?
- praca z personą – żeby skutecznie rozwiązać problem musimy wejść głęboko i prawdziwie w osobowość końcowego użytkownika (dobrze temu służy właśnie budowanie person)
- ścieżka użytkownika - badamy jak wygląda kontakt użytkownika z marką, usługą; wykrywamy, gdzie są jego punkty bólu i niezadowolenia
- ideacja - to proces ,w którym generujemy pomysłyi idee służące rozwiązaniu problemu, ale bez zbędnego parcia, bo na tym etapie najważniejsza jest dobra zabawa i nastawienie na ilość
- filtrowanie pomysłów – analizujemy, który z pomysłów jest najbardziej obiecujący, który da nam największy zwrot z inwestycji, którego wdrożenie wymaga najmniej czasu i zasobów, który naprawdę usunie bolączki i wniesie realną wartość w życie „persony“
- szybkie prototypowanie - przechodzimy do nadania wybranym pomysłom i ideom takiej formy, by można je było zobaczyć i dotknąć: szkicujemy, piszemy scenariusze, rysujemy storyboardy, robimy makiety i mock up‘y
- testowanie prototypów - to moment, kiedy prototypy rozwiązań przechodzą testy w realnym świecie, to chwila, gdy sprawdzamy, czy nasze hipotezy były trafne, co wymaga dalszej pracy, co się potwierdziło, a co jest dla nas zaskoczeniem i odkryciem
3. Kończymy pracę – wszyscy dzielimy się swoimi odkryciami i te najbardziej wartościowe zabieramy ze sobą!
---, miejsce szkolenia:
online
cena szkolenia 1630 zł + 23% VAT
Termin szkolenia online:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Godziny szkolenia:
10:00 – 17:00
Miejsce szkolenia:
online
Kontakt:
603 68 36 36
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Trener:
Grzegorz Kosson
Copywriter i strateg w agencjach reklamowych. Mentor w programie Early Warning Fundacji Firmy Rodzinne. Wykładowca m.in. w Collegium Civitas i SGH, gdzie wykłada przedmioty: brand storytelling, kultura organizacji, kreatywne pisanie. Autor opatentowanej metody brand impulse, którą w szybki sposób dociera się do istoty marki i firmy.
Główne obszary zainteresowań i kompetencji: brand storytelling, strategia marki, kreatywność w marketingu, Design Thinking. Największe osiągnięcia: repozycjonowanie marki Hoop Cola (wzrost udziałów rynkowych o 34% po kampanii wprowadzającej), promocja Funduszy Europejskich w Polsce 2014 – 2020, współautor strategii marki regionalnej Łódzkie promuje oraz strategii marki narodowej Kazachstan. Pisarz i autor bestsellerów marketingowych: „Złam Konwencję”, „Podaj Dalej” i „Brand Impulse”.