Szkolenie online: Rebranding. Wzmocnij siłę marki!

POBIERZ
PRZEWODNIK:
Rebranding marki
(pdf 1,4 MB)
W ostatnim czasie wiele brandów zmieniło swoją komunikację, loga, produkty i w konsekwencji pozycje strategiczne. A twoja marka? Wciąż jest taka sama?
Jeśli marka w ostatnich kilku latach nie przeprowadziła żadnego rebrandingu w sposób zaplanowany i profesjonalny, to jej pozycja w oczach klientów i miejsce na rynku są słabsze niż mogłyby być. To osłabia jej wizerunek i grozi spadkiem sprzedaży.
Możesz to zmienić!
Na tym szkoleniu dowiesz się, jak opracować i przeprowadzić skuteczny rebranding. Będziesz mieć pełną jasność, co koniecznie trzeba zrobić, a czego zdecydowanie unikać.
Program szkolenia – Rebranding. Wzmocnij siłę marki!
BLOK PIERWSZY: STRATEGIA
Bardziej szkodliwy niż brak rebrandingu jest rebranding źle przeprowadzony. Każda marka, która chce zmiany, musi się do niej dobrze przygotować. Najważniejsze jest właściwie zdiagnozowanie problemu i dobranie do niego rozwiązania. W tym bloku uściślamy więc, kiedy należy sięgać po rebranding i jakimi możliwościami dysponuje w tym zakresie każda marka.
1. Przygotowanie strategii zmiany - 3 niezbędne etapy procesu rebrandingu
- Diagnoza: ocena, które elementy marki wymagają zmiany, ponieważ powodują szkody lub nie realizują w pełni jej potencjału
- Podejście: dobranie odpowiednich rozwiązań dla zdiagnozowanych problemów
- Działanie: stworzenie skutecznego planu działań naprawczych
2. Matryca rebrandingowa - 4 grupy kierunkowych działań i taktyki ich realizacji:
REFOCUS - rebranding pozwalający pozyskać nowych odbiorców przy wykorzystaniu obecnych zasobów marki
Zmiana rdzenia emocjonalnego:
- definiowanie nowego Brand Value Proposition
- sześć podstawowych typów potrzeb konsumenckich i sposoby ich identyfikowania (wg metody Jobs-To-Be-Done)
Zmiana komunikacji marketingowej:
- jakie elementy komunikacji mogą się zmieniać: Komunikat, Kod, Kanał
- cztery N, które alarmują, że należy zmienić komunikat: Nieaktualny, Nieczytelny, Nieprecyzyjny, Nieatrakcyjny
REINVENT - rebranding pozwalający pozyskać nowych odbiorców dzięki nowym zasobom
Zmiana pozycji strategicznej:
- trzy drogi transformacji marki (wg modelu Dual Transformation Framework)
Zmiana nazwy (powołanie do życia nowej marki):
- podstawowe zasady i strategie renamingowe
REDESIGN - rebranding pozwalający odświeżyć relacje z obecnymi odbiorcami przy wykorzystaniu obecnych zasobów marki
Zmiana tożsamości wizualnej:
- odświeżanie wyglądu marki lub jej całkowite przeprojektowanie
- jak rozpoznawać i implementować trendy brandingowe – albo dlaczego się ich wystrzegać
- werbalny gwóźdź i wizualny młotek, czyli żelazna zasada spójnego brandingu
REINFORCE - rebranding pozwalający wzmocnić relacje z obecnymi odbiorcami dzięki nowym zasobom
Zmiana produktów i usług:
- - rozszerzenie marki o nowe rozwiązania w celu zwiększenia udziału w koszyku klienta
3. Jakie wątpliwości pojawiają się najczęściej w trakcie rebrandingu
- Re-Brand czy New-Brand - osadzenie zmiany w architekturze marki
- Punkt piwotu - wybór filara zapewniającego marce stabilność
- Limity archetypów - dopasowanie działań do osobowości marki
- Ewolucja czy rewolucja - dostosowanie tempa zmian do sytuacji marki
4. Czas na praktyczne ćwiczenia warsztatowe:
Na przykładach polskich i światowych case studies uczestnicy szkolenia nauczą się jak rozróżniać poszczególne typy rebrandingów, oceniać ich zasadność i przewidywać efekty.
Zdobędą także wiedzę niezbędna dla sprawnego monitorowania rynku w zakresie rebrandingu marek konkurencji.
BLOK DRUGI: PROCES
Każda zmiana oznacza niełatwe decyzje - trzeba wyjść ze strefy komfortowego status quo oraz zaakceptować nowy sposób myślenia. Dlatego w tym bloku omawiamy szczegółowo wiele praktycznych zasad i wskazówek, pozwalających tak przeprowadzić rebranding, żeby się nie potknąć.
5. Dobrze skrojony i dopasowany do marki projekt rebrandingu
- Jak sprawnie i skutecznie zarządzać procesem
- Zasady przeprowadzania rebrandingu, które pozwalają osiągnąć cel
- Wykorzystanie czterech sił zmiany: Wypychania, Odpychania, Przyciągania i Przywiązania
6. Jakie są zagrożenia w procesie rebrandingowym
- Jak je rozpoznawać i im zapobiegać
- Najczęstsze błędy poznawcze, które mogą zaszkodzić rebrandingowi
- Trzy kryzysy procesu zmiany marki
BLOK TRZECI: IMPLEMENTACJA
Kiedy przejdziemy już przez cały proces zmian, może nam się wydawać, że najgorsze mamy za sobą. Niestety, często owo najgorsze właśnie wtedy zaskakuje markę, bo np. nieumiejętne zakomunikowanie rebrandingu wywoła falę krytyki i negatywne nastawienie do efektów. Można jednak tego uniknąć. Wystarczy trzymać się sprawdzonych reguł i zasad.
7. Wyprzedzające story rebrandingowe
- Jak uzasadniać zmianę, aby została ona dobrze przyjęta
- Tworzenie opowieści uprzedzających pytania „dlaczego?” i „po co?”
8. Jak pokierować komunikacją wewnętrzną
- Jak zyskać wsparcie od wszystkich osób współtworzących markę
- Strategia „zobowiązań odroczonych w czasie” jako tłumik obaw i negatywnych emocji wewnątrz firmy.
9. Jak komunikować się z otoczeniem
- Jak nie zepsuć wszystkiego na ostatniej prostej
- Dobre i złe praktyki prezentacji rebrandingu klientom, kontrahentom i innym interesariuszom
10. Jak uzyskać wartość dodaną
- Sposoby na zmaksymalizowanie korzyści płynących z dobrze przeprowadzonego rebrandingu
11. Indywidualne wskazówki trenera dla każdego z uczestników warsztatu oraz rozdanie certyfikatów ukończenia szkolenia
--- , miejsce szkolenia:
online
cena szkolenia 1190 zł + 23% VAT
Termin szkolenia online:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Godziny szkolenia:
10:00 – 17:00
Miejsce szkolenia:
online
Kontakt:
603 68 36 36
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Trener:

Czego nie robić w digital marketingu?
ZDANIEM SPECJALISTY ELŻBIETA PAWLOWSKI
Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens w 2023?
ZDANIEM SPECJALISTY KINGA KANTOR
Zaufać influencerom
OPINIE OLGA GRALIŃSKA