Sposoby na bezpłatną promocję strony internetowej
Autor: Szymon Dyrlaga
Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, piszesz bloga lub tworzysz firmową witrynę, zapewne wiesz, że należy je dobrze promować, by ściągnąć na nie ruch. Nawet najładniejsze strony nie przyniosą Ci zysku, jeżeli wejdzie na nie niewiele osób. Poniżej przedstawimy Ci sposoby, jak wygenerować ruch, nie wydając na to pieniędzy.
SEO
Żeby strona lub blog były dobrze wypozycjonowane w wyszukiwarce, należy je pod tym kątem zoptymalizować. Oznacza to, że trzeba ustawić odpowiednie słowa kluczowe i frazy dla Twojej witryny, które odpowiadają temu, czego Twoja grupa docelowa może szukać w wyszukiwarkach. By dobrze wybrać te frazy, można skorzystać np. z Planera Słów Kluczowych Google AdWords. Ponadto istnieją różne wtyczki do systemów zarządzania treścią (CMS), jakim np. jest popularny Wordpress. Taką przykładową wtyczką jest Yoast SEO, która ułatwia wpisywanie słów kluczowych oraz podpowiada, co jeszcze można poprawić.
Content marketing
Ciekawe treści gwarantują ruch na stronie. Prowadząc sklep internetowy lub stronę firmową, to warto wprowadzić w swoją strategię promocji bloga. Może przynieść to wiele korzyści. Pisząc teksty o konkretnej tematyce możesz kreować się na specjalistę w swojej branży, co wzmacnia Twój wizerunek, a co więcej zyskiwać stałych czytelników, wchodzić z nimi w interakcję (np. w komentarzach) i budować relację. Przede wszystkim jednak ciekawe teksty, dające odpowiedź na to, czego internauci szukają w sieci, mogą przyciągnąć zainteresowanych Twoimi produktami czy usługami na stronę. Ponadto warto jest pisać teksty specjalistyczne do różnych branżowych mediów i umieszczać w nich linki do Twojej strony, by dotrzeć do jeszcze szerszej grupy odbiorców. Na dodatek liczba linków kierujących do Twojej strony, ale przede wszystkim jakość stron, na których się ukazują, mają duży wpływ na wyniki w wyszukiwarce. Jak sprawdzić, które źródła (strony) są wartościowe? Na przykład poprzez narzędzie Check Page Rank.
Social media
Social media dobrze współgrają zarówno z blogiem, jak i email marketingiem, o którym poniżej. Media społecznościowe to sposób na budowanie wizerunku i zdobywanie zasięgu wśród internautów. Komunikacja w nich jest mniej oficjalna i firmy często stawiają na nieco luźniejsze treści. Jeżeli zależy Ci na kierowaniu ruchu np. z Facebooka na Twoją stronę, możesz po prostu ją udostępnić, ale odniesie to zdecydowanie większy skutek, gdy zrobisz to w sposób kreatywny, np. dodając do tego zabawny tekst. Link do strony można zostawić też pod czyimś postem, który cieszy się dużym zainteresowaniem. Przykładowo na grupie na Facebooku toczy się dyskusja na temat RODO, a Ty na swoim blogu masz tekst, w którym znajdują się odpowiedzi na wiele pojawiających się w tej grupie pytań. Wystarczy udostępnić, a duża liczba osób zaglądnie na podany przez Ciebie adres, część z nich przejdzie na inne podstrony.
Ale social media to nie tylko Facebook. Dobrym medium do promocji wpisów blogowych i wszystkich artykułów specjalistycznych jest Twitter oraz zyskujący na popularności LinkedIn. Równie dobrze sprawdzają się treści wideo. Jeżeli masz jakieś ciekawe nagrania, które mogą zainteresować Twoją grupę odbiorców, to warto umieścić je na YouTube czy Vimeo, dodać link do swojej strony i promować w innych mediach.
Email marketing
Jest to stosunkowo tani kanał komunikacji do pozyskania ruchu na stronę. O ile social media są dobrym sposobem na budowanie zaangażowania odbiorców i zdobywanie rozgłosu, tak email skłania odbiorców do pożądanych zachowań. Listę adresów można budować za pomocą formularza zapisu, który warto umieścić i nas swoich stronach i w mediach społecznościowych. Następnie wystarczy prowadzić przemyślaną komunikację newsletterową, z informacjami o nowościach i promocjach w Twojej firmie czy e-sklepie. Większość internautów przyznaje, że to właśnie email jest najlepszym kanałem na otrzymywanie treści reklamowych, rabatów i informacji o promocjach. Możesz więc przygotować taką komunikację do odbiorców, która zachęci ich do odwiedzenia Twojej strony. Zobacz, jak to zrobić.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o marketingu online, w tym także o zwiększaniu ruchu na stronie internetowej, koniecznie wybierz się do jednego z pięciu miast na wydarzenie z cyklu Tour de e-commerce, na którym poznasz różne narzędzia i metody promocji online.
artykuł sponsorowany
Autor: Szymon Dyrlaga, Content Designer w firmie FreshMail
Zobacz: Tour de e-commerce