Szkolenie online: Nowy marketing ROI 2.0 w realu i digitalu
W marketingu 2.0, z którym mamy teraz do czynienia, hybrydowo łączy się i wykorzystuje stare i nowe narzędzia docierania do klientów. A to spowodowało, że niemal wszystkie sposoby mierzenia działań uległy znaczącej zmianie.
Jeśli więc chcesz odświeżyć, zaktualizować wiedzę i pogłębić praktyczne umiejętności z zakresu oceny skuteczności i efektywności prowadzonych działań marketingowych, zapraszamy na nasz nowy specjalistyczny warsztat. Jest on oparty na oryginalnych rynkowych grach symulacyjnych, autorskich narzędziach w Excelu oraz case studies z branż uczestników szkolenia.
Zapraszamy specjalistów ds. marketingu, menedżerów marketingu, controllerów marketingowych i finansowych, a także ekspertów z agencji reklamowych, interaktywnych i badań rynku, którzy chcą przekazywać swoim klientom w profesjonalny sposób informacje o efektach realizowanych akcji i kampanii.
Program szkolenia – Nowy marketing ROI 2.0 w realu i digitalu
Dzień 1: Strategiczny Marketing ROI – wczoraj: 1.0 i dziś: 2.0
1. Marketing Ideas – gra wprowadzająca do zajęć warsztatowych.
- Spojrzenie na działania marketingowe z perspektywy idei
- Nowe spojrzenie na sprzedaż i rynek - inspirujące przykłady biznesowe
2. Nowy system informacji marketingowych 2.0.
- Nowe podejście do kluczowych pojęć: skuteczność, efektywność, wartość dodana i zwrot z inwestycji w marketingu
- Nowe ścieżki zachowań klientów offline/ online – customer journey 2018
- Nowe spojrzenie na dane: big data, design thinking, persona vs segmentacja, real-time marketing
- Nowe wyzwania po stronie procesów i integracji danych
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
warsztatowa praca na arkuszach Excel, interaktywne prezentacje z filmami i infografikami, analiza najciekawszych case studies.
3. Gra strategiczna New Marketing ROI.
- Realizacja 2 cyklów (2 lat) procesów marketingu i sprzedaży na symulowanym rynku – rywalizacja o jak najlepszy wynik pomiędzy uczestnikami szkolenia (podzielonymi na zespoły-firmy)
- Wyznaczanie celów sprzedaży, zysków i portfolio na podstawie danych rynkowych
- Budżetowanie strategiczne i operacyjne działań marketingowych w ramach narzędzi offline i digital
- Feedback: ocena realnie uzyskanej sprzedaży, raportowanie wyników (harmonogramy operacyjne, rachunek zysków i strat), porównywanie wyników na tle konkrurencji - benchmarking
- Pomiar wskaźnikowy wyników gry New Marketing ROI i informacja zwrotna o pozycji zespołów-firm na tle konkurencji w zakresie: udziałów rynkowych, share of voice, marketing contribution, rentowności, marketing ROI
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
praca nad rozwojem i doskonaleniem inteligencji analitycznej, wykorzystanie arkuszy budżetów i rachunków wyników, ćwiczenia z anlizy bazy wskaźników z gry symulacyjnej w celu lepszego zrozumienia kluczowych czynników sukcesu inwestycji marketingowych.
Dzień 2: Marketing ROI – taktyczny i operacyjny.
Metrics & Dashboards
1. Inspiracja strategiczna – na przykładzie wyników gry rynkowej New Marketing ROI
- Perspektywa DATA - analiza przebiegu procesów inwestycji marketingowych: strategia, taktyka i operacje, analiza najważniejszych czynników sukcesu (ze wskazaniem, które z nich uczestnicy szkolenia powinni wykorzystywać w swojej codziennej pracy w firmie)
- Poglądowy przegląd wskaźników zastosowanych w grze
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
praca nad doskonaleniem analizy wskaźnikowej oraz najważniejszych czynników sukcesu, trenowanie umiejętności myślenia scenariuszowego, uczenie się przez doświadczenie zdobyte w trakcie gry rynkowej.
2. Mapowanie i porządkowanie wskaźników marketingowych
- Mierzenie marketingu z perspektyw: rentowności, pozycji marki, zachowań klientów, analityki rynkowej, komunikacji (offline i online) oraz oceny pozostałych elementów marketing-mix (produktu, ceny i dystrybucji)
- Porządkowanie wskaźników wg kategorii i definiowanie sposobów ich liczenia
- Podręczny leksykon wskaźników marketingowych – autorskie opracowanie trenera dla każdego uczestnika szkolenia do wykorzystania w codziennej pracy
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
interakcyjne warsztaty z wykorzystaniem kart-naklejek porządkujących wiedzę wskaźnikową, praca nad układaniem wskaźników w łańcuchy zależności, dyskusja o sposobach definiowania wskaźników i ich interpretacji, aktywny quiz – porównanie naszego subiektywnego postrzegania z odpowiedziami wzorcowymi.
3. Marketing dashboards
- Wiązanie wskaźników w system: porównania wyników finansowych i działań komunikacyjnych, Brand Development Funnel, lejek e-marketingowy i inne dashboards – m.in. w obszarze planowania mediów
- Marketingowa Karta Wyników (MKW) - spojrzenie na działania z perspektyw: komunikacji offline i on-line, operacyjnej, wyników rynkowych, zachowań klientów (z uwzglednieniem social mediów)
- Opracowanie dashboards/ kart wyników dla wybranych branż i sektorów, a także dla kampanii przeprowadzonych przez uczestników szkolenia
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
prezentacje multimedialne i najnowsze case studies z analizy wskaźnikowej, warsztaty międzyzespołowe z planowania map wskaźników (dashboards) dla branż uczestników szkolenia, konkurs/ głosowanie na najlepszą kartę wyników, praca z narzędziami w Excelu: pozycjonowanie na tle konkurencji, ocena potencjału produktów.
4. Nowy marketing: skuteczne planowanie kampanii digitalowych
- Porównanie wskaźników digital z klasycznymi wskaźnikami marketingowymi
- Cztery oblicza kampanii digitalowej: wsparcie sprzedaży offline, angażowanie i content marketing, pozyskiwanie leadów (marketing profesjonalny i marketing B2B), e-commerce
- Ocena kampanii e-mail, w social mediach, SEM oraz wideo i display
- Różne poziomy oceny efektów (CTR, CR, CPM, CPC, CPL, CPS) – interakcyjne case study
- E-marketing ROI - nowa efektywność z wykorzystaniem big data,
- Digitalizacjia marketingu – na jakie kompetencje warto postawić w najbliższej przyszłości
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
mini-warsztaty z lejka marketingowego w Excelu, aktywne case study z oceny wskaźnikowej (CTR, CR), prezentacje dotyczące e-marketingu przyszłości.
Gwarantowany rozwój umiejętności:
- planowania i budżetowania działań marketingowych (offline i online)
- analizy wskaźnikowej sprawozdań finansowych w kontekście marketingu, oceny skuteczności działań w content marketingu oraz trudno mierzalnych dziedzin, jak PR, e-PR czy event marketing
- rozróżniania i sprawnego wykorzystania kilkudziesięciu wskaźników marketingowych, rozumienienia zależności między nimi i zastosowania w codziennej pracy
- samodzielnego opracowywania kart wyników w różnych obszarach działań marketingowych w ramach swojego sektora/ branży
- miarodajnej oceny skuteczności i efektywności kampanii digital, doboru odpowiednich narzędzi dla takich działań i i ich wpływu na lejek e-marketingowy
- wykorzystywania analiz do wprowadzania istotnych zmian w istniejącej strategii marketingowej oraz budowania podstaw nowej strategii.
skontaktuj się z konsultantem w sprawie terminu szkolenia, miejsce szkolenia:
online
cena szkolenia 1270 zł + 23% VAT
Termin szkolenia online:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Godziny szkolenia:
10:00 – 17:00
9:00 – 16:00
Miejsce szkolenia:
online
Kontakt:
603 68 36 36
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Trener:
Michał Dziekoński
Ekspert w zakresie strategii marketingowych i controllingu marketingowego. Obecnie pracuje w firmie Energoserwis SA (Grupa Siemens), gdzie kieruje działem marketingu. Odpowiada za marketing strategiczny i marketing międzynarodowy spółki. Wcześniej pracował m.in. w firmie Hospitality Marketing Concepts Polska. Pełnił funkcję asystenta w Katedrze Badań Rynkowych i Marketingowych AE Katowice.
Prowadzi szkolenia z zakresu opracowywania strategicznych planów marketingowych, badań marketingowych, kontroli eksportu i zarządzania ryzykiem strategicznym. Współautor książki „Wskaźniki marketingowe”, autor wielu artykułów opublikowanych w czasopismach marketingowych. Stały współpracownik miesięcznika „Marketing w Praktyce”.

Czego nie robić w digital marketingu?
ZDANIEM SPECJALISTY ELŻBIETA PAWLOWSKI
Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens w 2023?
ZDANIEM SPECJALISTY KINGA KANTOR
Zaufać influencerom
OPINIE OLGA GRALIŃSKA