Szkolenie online: Top menedżer marketingu i sprzedaży. 10 mistrzowskich kompetencji
Marketing i sprzedaż to serce każdej firmy. To tutaj zapadają najważniejsze decyzje, wpływające na jej kondycję i rozwój. Pracować w tych działach to ogromne wyzwanie i odpowiedzialność. Bo jeśli serce nie działa prawidłowo, to przecież słabnie cały organizm.
Przejdziemy po kolei przez 10 wyjątkowych kompetencji, które powinien posiadać każdy marketingowiec i sprzedawca, jeśli chce być perfekcyjnym top menedżerem. Prawda jest taka: awans nie załatwia sprawy, to dopiero początek drogi. Potrzebne są szczególne umiejętności, dzięki którym będziemy w stanie wnieść do firmy prawdziwe wartości, a z drugiej strony poczujemy się pewni siebie w roli menedżera.
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
- Dla pracowników działów marketingu i sprzedaży
- Dla wszystkich osób, które chcą pracować w marketingu albo sprzedaży
- Dla osób, które uczestniczą w rozmaitych programach menedżerskich
- Dla osób, które otrzymały niedawno awans na stanowisko menedżera
Program szkolenia – Top menedżer marketingu i sprzedaży. 10 mistrzowskich kompetencji.
Dzień 1
1. Czym jest super moc menedżera marketingu i sprzedaży. Dlaczego musi on posiadać (zdobyć) 10 szczególnych kompetencji?
Świat pędzi do przodu i potrzebna jest ciągła modyfikacja kluczowych kompetencji menedżera marketingu i sprzedaży. Jeśli chcesz być naprawdę kimś w swoim zawodzie, musisz nabyć i rozwinąć zestaw specyficznych umiejętności – i o tym porozmawiamy na początku szkolenia.
- Konkurs na rozgrzewkę i wyrównanie wiedzy uczestników: „Co ty wiesz o złotej dziesiątce?” (nagrody książkowe)
Kompetencja 1: Kreatywność
Zrób to ASAP, deadline na wczoraj, wrzucę ci meeting do Outlooka, przeprocesujemy temat…Znasz to? Operacyjna praca zabiera całą energię. Jest jak cichy zabójca, który powoli morduje kreatywność. Jak się bronić?
- Szef ze swoim pytaniem-widmo: „No co, masz jakiś pomysł?”
- O co tak naprawdę chodzi w kreatywności - w pracy i w życiu
- Wprowadzenie do szybkiego treningu kreatywności: ćwicz ją, jak codzienne bieganie!
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
warsztatowa praca nad wybranymi metodami kreatywności: m.in. nad przełamywaniem barier, nową perspektywą, generowaniem pomysłów za pomocą skojarzeń.
Kompetencja 2: Orientacja na zewnątrz organizacji
Wstań zza biurka, oderwij się od komputera. Pójdź do sklepu. Porozmawiaj z kimś, kto kupuje twoje produkty. Prawdziwy świat jest poza biurem.
- Klient przez duże „K”: jak być blisko tego szefa wszystkich szefów
- Gdzie szukać najważniejszych informacji o kliencie: jak czytać między wierszami ogólnodostępnych badań, analiz i raportów
- Konsument i shoper – czy to na pewno ta sama osoba?
- Konkurencja – jak ją traktować: przyjacielsko, wrogo, jako źródło inspiracji?
- Co nam w powyższej kwestii podpowiadają strategie marketingowe
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
warsztatowa praca nad generowaniem insightów konsumenckich dla marek uczestników szkolenia oraz wspólna analiza przykładowych działań marketingowych i sprzedażowych w zależności od pozycji konkurencji.
Kompetencja 3: Wizja – Strategia - Inspiracja
I have a dream… Co miał takiego w sobie Martin Luther King, że poruszył serca milionów ludzi?
- Wizjoner i strateg – taki ma (musi) być lider
- Czym się różni inspirowanie podwładnych od wywierania wpływu na nich: co robić, a czego unikać w biznesie
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
warsztatowa praca nad tworzeniem wizji „MÓJ dział marketingu/ sprzedaży” oraz umiejętnością inspirowania współpracowników z wykorzystaniem konkursu „TWOJE wakacje życia”.
Kompetencja 4: Komunikacja
Porozmawiajmy. Wytłumacz mi to. Omówmy to. Przekonaj mnie. Ile razy w ciągu dnia słyszysz takie komunikaty?
- Dlaczego umiejętność komunikacji jest kluczowa dla marketingowców i sprzedawców
- Najważniejsze zasady skutecznej komunikacji
- Jak sprawnie komunikować się z różnymi typami osobowości
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
warsztatowa praca nad rozpoznawaniem typów osobowości i budowaniem efektywnej komunikacji z nimi, odgrywanie scenek.
Kompetencja 5: Team building - umiejętność pracy w zespole
Czy zatrudniać tylko tych, z którymi łatwo i dobrze się dogadujemy? Co robić, aby pracowniczy zespół działał jak dobrze naoliwiona maszyna?
- Pokaż mi swój zespół, a powiem, czy osiągniesz sukces
- Najważniejsi gracze w zespole i ich role, jak z nimi współpracować
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
warsztatowa praca nad doskonaleniem funkcjonowania podległego zespołu z wykorzystaniem m.in. metody 6 kapeluszy de Bono.
Dzień 2
Kompetencja 6: Negocjacje i sprzedaż
Marketing sprzedaje i sprzedaż sprzedaje i negocjują one nawet ze sobą, zamiast po prostu porozmawiać. Jak współpracować skuteczniej?
- Klient wewnętrzny i zewnętrzny
- Umiejętność aktywnego słuchania
- Gdy pojawia się odmienny punkt widzenia
- Czy zawsze dążyć do win win
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
warsztatowa praca w grupach nad technikami negocjacji oraz odgrywanie sytuacji sprzedażowych.
Kompetencja 7: Asertywność
Zrób jeszcze to, proszę, Możesz mi w tym pomóc?, Potrzebuję tego na już…
Już się domyślasz, o czym będzie ta część szkolenia?
- Specyfika asertywności w biznesie
- Najważniejsze zasady asertywności
- Typowe przykłady zachowań asertywnych
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
warsztatowa praca nad codziennymi sytuacjami w pracy, w których mogą pojawić się problemy z asertywnością, doskonalenie umiejętności przekazywania komunikatów asertywnych – zajęcia w parach.
Kompetencja 8: Przywództwo
Obama czy Trump? Kto cię inspiruje? Jaki styl jest ci bliski? Jakim liderem chcesz być?
- Short list kluczowych kompetencji lidera
- Jakie cechy powinien posiadać lider
- Podstawowe typy liderów
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
warsztatowy trening w formule „Prawda czy fałsz” - doskonalenie umiejętności wyczuwania, jak postrzegają nas inni, praca indywidualna – jakim typem lidera jestem?
Kompetencja 9: Zarządzanie zmianą
Nic nie pozostaje takie samo. Jedyne, czego można być w życiu pewnym, to zmiana – Trudi Canavan.
- Jak przystosować się do ciągłych zmian w marketingu i sprzedaży
- Główne zasady zarządzania zmianami
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
warsztatowa praca nad umiejętnością reagowania na zmiany w biznesie i sztuką komunikowania ich współpracownikom – odgrywanie scenek rodzajowych, indywidualne testy „Jak reagujesz na zmiany?”.
Kompetencja 10: Dbanie o rozwój własny i rozwój współpracowników
Jak w dżungli biznesu znaleźć czas na motywację? Dlaczego jest to tak ważne w pracy marketingowca i sprzedawcy?
- Prawdziwy lider nie zostaje w tyle, kiedy świat idzie do przodu
- Jak opanować sztukę motywowania siebie i innych
- Informacja zwrotna jako ważne narzędzie rozwoju pracowników
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE:
warsztatowa praca nad doskonaleniem umiejętności motywowania zespołu pracowniczego oraz udzielania podwładnym feedbacku – zajęcia w parach.
Wskazówki trenerki dla każdego uczestnika, jak ma skutecznie wdrażać „złotą dziesiątkę” w swojej codziennej praktyce. Wręczenie Certyfikatów ukończenia warsztatu.
15 – 16 lipca 2021, miejsce szkolenia:
online
cena szkolenia 1180 zł + 23% VAT
Termin szkolenia online:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Godziny szkolenia:
10:00 – 17:00
9:00 – 16:00
Miejsce szkolenia:
online
Kontakt:
603 68 36 36
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Trener:
Małgorzata Dziubała
Praktyk marketingu z ponad 15-letnim doświadczeniem w jednej z największych korporacji międzynarodowych Unilever i znanej polskiej firmie Sante. Posiada również kompetencje sprzedażowe – przez kilka lat pracowała w korporacji w dziale sprzedaży i marketingu handlowego. Duże doświadczenie w branży FMCG. Przez 6 lat była szefową marketingu biznesu kulinarnego w UL (marka Knorr i Amino) na Polskę i kraje Bałtyckie. Przez 2 lata stała na czele działu marketingu w Sante. Zarządzała zespołami odpowiedzialnymi za rozwój i wdrażanie kompleksowych projektów, wprowadziła na rynek wiele produktów, przeprowadziła kilkadziesiąt kampanii reklamowych. Laureatka pierwszego w UL konkursu Vitality Awards oraz członek kreatywnej grupy Oxy.
Obecnie jako konsultantka wspiera mniejsze i większe firmy, tworząc dla nich strategie marketingowe i koncepty kampanii, kreuje innowacje i rozwija pomysły na działania w punkcie sprzedaży. Autorka wielu artykułów i poradników marketingowych.

Czego nie robić w digital marketingu?
ZDANIEM SPECJALISTY ELŻBIETA PAWLOWSKI
Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens w 2023?
ZDANIEM SPECJALISTY KINGA KANTOR
Zaufać influencerom
OPINIE OLGA GRALIŃSKA