Spis treści wydania drukowanego MwP 3/2016
Tematu numeru: Human to human marketing
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Pornografia danych i przepowiednie
-
Gra na emocjach.
Rafał Lampasiak
Nie sposób dziś zostać naprawdę zauważonym i zapamiętanym, myśląc w starych kategoriach.
-
Marki takie wesołe, a ludzie smutni
Wojciech Walczak, Radosław Kaczmarek
Wreszcie, po jakichś pięciu latach prawie całkowitego zaćmienia marketingowego księżyca, zataczamy koło i słyszymy coraz więcej głosów, że jednak digital i social to nie są rozwiązania na wszelkie bolączki marketingu i że są jednym z wielu kanałów w strategii komunikacji każdej marki. Ale nie kluczowym i nie zmieniającym reguł gry i relacji konsument – marka.
-
Kibicuję marketingowi H2H
Mariusz Glejzer
Bez znaczenia, czy jesteśmy obecnie B2C czy B2B, droga zawsze prowadzi do H2H.
-
Wszystko lepsze niż robot
Julia Izmałkowa
Ludzie potrzebują być częścią zespołu. Potrzebują wiedzieć, że coś współtworzą. Potrzebują czuć, że są czymś więcej niż tylko trybikami, więc nawet jeżeli praca wymaga skupienia i uważności –wspólne spotkania, status, omówienie celów czy postępu mają dla nas niebywałe znaczenie.
-
Biznesowo i po ludzku
Alicja Wysocka
Nie istnieje przepis na skuteczną komunikację B2H, ale jest kilka zasad, które mogą pomóc przekierować nasze myślenie z klasycznego podziału na B2C i B2B na tory bardziej… humanistyczne. Ujęłam je w pięć obszarów.
NARZĘDZIA:
-
Mózg lubi historie
-
Twoja własna telewizja
Daniel Biegaj
Jak najlepiej wykorzystywać Periscope? Po pierwsze: zdecydować się na korzystanie z platformy bez obaw o jakość techniczną prezentowanego materiału. Dla odbiorców zdecydowanie najważniejsza jest treść.
-
Być nieskutecznym jest łatwo
Małgorzata Daniłoś
Co powoduje, że tak bardzo nie lubimy oglądać reklam w telewizji? Co więcej, nie przepadamy też za kampaniami wideo, jakie serwują nam serwisy VoD oraz reklamodawcy np. za pomocą YouTube.
-
W trzech krokach do marketing automation
Jan Prószyński
Marketing sam się nie zrobi. Chyba że zainwestujesz w narzędzie marketing automation. Tak przynajmniej obiecują sprzedawcy tego typu rozwiązań – od olbrzymów jak HubSpot czy Infusion, poprzez naszego polskiego giganta Salesmanago, aż po start-upy obiecujące automatyzację wybranych czynności.
-
Stop lunatykom marketingowym
Piotr Rychlik
Zakup łóżka czy materaca nie musi być nudny i męczący. Trzeba zdjąć krawat i założyć kostium nabywcy, wczuć się w jego doświadczenia.
-
Żeby zagrało w internecie
Aleksandra Mika, Mateusz Nowak
Nasz rynek odnotował spadek sprzedaży muzyki cyfrowej o 10 proc. Nastąpił za to wzrost przychodu z serwisów streamingowych o 44 proc.! Jak zatem skutecznie promować muzykę w internecie, aby trafić w oczekiwania użytkowników? Oto kilka wskazówek.
-
9 miesięcy z content marketingiem
Anita Soczka
Content marketing, dzięki swojej elastyczności, doskonale dopasowuje się do dzisiejszej rzeczywistości, w ktorej social media zaczynają górować nad tradycyjnymi mediami. Nie potrafię znaleźć przykładu biznesu, do którego strategia content marketingu by nie pasowała.
-
Doświadczenie na wyższym biegu
Bartłomiej Dudka
Dostarczenie klientowi nowych odczuć silnie wpływa na jego doświadczenia zakupowe. Salon samochodowy nie musi być jedynie miejscem, w którym dokonuje się transakcji kupna i sprzedaży. Wspólne oglądanie meczów piłki nożnej, organizacja koncertów, czy kolacje na specjalne okazje to jedne z ciekawszych wydarzeń proponowanych przez dealerów z tej branży.
ANALIZY:
-
Strategia jakoś to będzie
Marta Chalimoniuk-Nowak
Nie jest łatwo podjąć decyzję, czy, będąc nieznaną jeszcze firmą, stawiać na markę produktową czy brand firmy. Nie każdy rozumie, że wymyślenie nazw dla wszystkich swoich produktów – np. dziesięciu rodzajów landrynek czy karmelków – nie jest tym samym, co powstanie dziesięciu marek. Przepracowaniem tego, co właściwie stoi za marką, nie ma co sobie głowy zawracać. Marketerzy coś wymyślają, by firma zarobiła.
-
Kura domowa z dopalaczem
Joanna Stopyra
„Rozkosz w ustach”, „U nas się wybiczysz”, „Mamy ochotę na trójkącik!” – to hasła z reklam kolejno – zupy, spa i pizzy. Miały być kuszące, wyszło… kuso. We wszystkich w roli głównej kobieta i seksualny podtekst.
-
Hegemon social mediów
Jacek Basiński
Fakt, iż Facebook Ads ze zwykłego generatora reklam skutecznie przeistacza się w potężne narzędzie sprzedażowe, to jeden z wielu przykładów aktywnego i krytycznego podejścia twórców do obecnego stanu portalu.
-
Influencerzy i rząd dusz
-
Złapać skoczka ekranowego
Karolina Chołuj
Na komputerze częściej zaczynamy zakupy lub oglądanie wideo, aby następnie przełączyć się na urządzenie mobilne. Ta wymiana ekranów przez konsumentów to sygnał dla reklamodawców, by pracowali nad spójną komunikacją i identyfikacją przekazu na różnych urządzeniach.
TRENDY:
-
Mikroprocesory za centa zmienią świat
Sebastian Starzyński
Że już w ciągu najbliższych 5 lat zajdą ogromne zmiany w wielu dziedzinach życia za sprawą technologii – to pewne. Odbiorą nam one część prywatności, ale zyskamy wygodę i nowe szanse. Internet rzeczy już jest faktem! Krok dzieli nas od rozkwitu sztucznej inteligencji.
-
Smutno, Rzewnie. Lirycznie. Sadvertising!
Maria Wróblewska
Co mają ze sobą wspólnego te reklamy? U osób empatycznych wywołują zwilgotnienie oczu, u mniej wrażliwych – ucisk w gardle lub chwilową zadumę. Co to za trend, który krolował w przerwach Super Bowl 2015 i podbił świat reklamy?
OPINIE:
-
Słowa mówią o nas
Barbara Frątczak-Rudnicka
Słowa najczęściej używane, zyskujące na popularności, słowa nowe, najbardziej kreatywne. Używane w mediach społecznościowych przez młodzież i w biznesie. Słowa slogany. Ich zestawienia i rankingi mówią wiele – o nas i o czasach, w których żyjemy.
-
Digitalowe gruszki
Maciej Radziemski
Nasze umysły przyzwyczajamy do prostych informacji. W codziennej pogoni za czasem chcemy więcej za mniej.
-
Jakie narzędzia, taka skuteczność
Eryk Bocheński
Czym się kierować, wybierając oprogramowanie do e-mail marketingu?
CASE STUDY:
-
QL Poland/BR&C. Dlaczego senior krzywi się na reklamy
Bartosz Rychlicki
Beeline Research & Consulting przeprowadziło badanie seniorów za pomocą platformy do analizy ekspresji mimicznych ELLEN, która została stworzona przez nas – Quantum Lab.
-
Kamikadze/Mapa Spontex. Jak jeż do obrotowego mopa
Sebastian Krychniak
Dzięki niebanalnemu filmikowi wideo z jeżem, kudłatym psiakiem i obrotowym mopem, sprzedaż tego ostatniego przez internet wzrosła 2,5-krotnie!
-
Mc.Donald’s w SM. Frytki na szlachetny cel
Marta Ulman
Tegoroczna polska odsłona McHappy Day zdecydowanie różniła się od poprzednich. Marka postanowiła zaistnieć w umysłach konsumentów, wykorzystując potencjał social mediów. Powstała akcja #podzielsiefrytkami.
FELIETON MARKETINGOWY:
-
Ludzki marketing
Jan Hartman
Nie ma takiego miejsca, które nie byłoby dobre dla mądrości i bycia ludzkim. A marketing nie jest tu wyjątkiem.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO