Myśli i twórz
Dlaczego warto się uczyć. Dlaczego warto się rozwijać.
Aby rozwijać się w marketingu w sposób nowoczesny – czyli myśleć i tworzyć – trzeba pięlęgnować w sobie gotowość do poznawania nowego.
W internecie mnóstwo ekspertów zamieszcza ciągle te same liczby, przykłady, marki, zasady i porady. Nic dziwnego, że często wydaje nam się, że wszystko już było. Znalezienie prawdziwie nowatorskich spostrzeżeń, odwołujących się do obecnej wiedzy, ale poszerzające ją o nowe spojrzenie, nowe koncepcje, zabiera mnóstwo czasu.
NOWA WIEDZA KONTRA ZNUŻENIE
Pamiętajmy, że obecna sytuacja w naszych firmach i branżach to efekt wiedzy, którą już posiadamy. Jeśli natomiast chcemy wzmocnić siłę naszych marek, wprowadzić nowy produkt, zoptymalizować wydatki reklamowe, musimy mieć nową wiedzę. Bez nowej wiedzy nasze działania w końcu nas znużą. Doprowadzą do stanu kopiuj-wklej, a to nie jest marketing, który angażuje klientów i daje frajdę marketerom! Aby to zmienić, potrzebna jest nowa wiedza.
ZAWODOWIEC NIE ODCINA KUPONÓW
Mając na koncie pewne doświadczenia zawodowe, łatwo uwierzyć, że na niektórych tematach zęby się zjadło, że wiedzę się ma i teraz można już tylko spokojnie odcinać kupony. Co się stanie, jeśli porzucimy takie przekonanie? Wtedy odkrywanie tego, co inni chcą nam przekazać, staje się przyjemnością! Dochodzisz do: Ja się lubię uczyć!
CZERWONY DŁUGOPIS I SATYSFAKCJA Z ROZWOJU
W naszych pracach szkolnych nauczyciele czerwonym długopisem podkreślali wszystko, co było źle. Niewielu z nas dowiadywało się, co zrobiło szczególnie dobrze. Z takim bagażem trudno samemu motywować się do nauki i uważać ją za element konieczny i przyjemny. Wybieramy wtedy uczenie się wyłącznie dla osiągnięcia celów praktycznych: dla dyplomu, certyfikatu albo oczekujemy, że ktoś wprost poda nam na tacy gotowe rozwiązanie. Czasem jest to potrzebne, zgoda.
Ale w dłuższym okresie prawdziwa satysfakcja z rozwoju i z wykonywanej pracy przychodzi tylko wtedy, kiedy samodzielnie dochodzimy do „o, tak będzie lepiej”. A dzieje się tak nie poprzez pielęgnowanie tego, co już wiemy, ale poprzez ciągłą konfrontację tego, co „ja już wiem” z tym, czego „właśnie się dowiedziałam/em”. Jeśli takie podejście do własnego rozwoju wam odpowiada, sięgajcie po Marketing w Praktyce.
ZAMAWIAM PRENUMERATĘ