• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
  • KONTAKT
  • Marketing w Praktyce
  • ARTYKUŁY
Marketing w Praktyce
kadr z reklamy Apart - ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Bajeczna pocztówka dla przemęczonych.

Punkt widzenia

Marketing w Praktyce / Punkt widzenia

W reklamie Apartu mamy trzy ideały chodzące w jedwabiach, do których znowu trzeba byłoby doskoczyć, a już się nie chce – w tym roku jesteśmy po prostu przemęczone.

Ekspertki marketingu o świątecznej reklamie marki Apart

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Marki broń jak niepodległości.

Narzędzia

Marketing w Praktyce / Narzędzia

Jak marketerzy odpowiedzialni za marketing w wyszukiwarkach mogą pomóc w budowaniu cyberodporności marki i firmy na takie zagrożenia jak phishing, typosquatting czy tradycyjny hacking?

Autor: Krzysztof Marzec

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Marketing polityczny – piąta władza

Felieton

Marketing w Praktyce / Felieton

Oprawa marketingowa polityki jest tak dominująca, że politycy czują się dziś zakładnikami swoich doradców od spraw komunikacji i wygrywania wyborów.

Autor: Jan Hartman


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Chwyty SEO dla treści.

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 2 / 2020 / Narzędzia

Tworzenie treści jest bardzo skutecznym narzędziem w codziennej walce o uwagę. Ale przy tak wielkich ilościach rozmaitych materiałów pojawiających się w internecie tylko ich wysoka jakość oraz praktyczne podejście do przekazywania informacji daje nam szansę dotarcia i przekonania do naszego profesjonalizmu. Tylko tak możemy sprawić, że z czytelników zamienią się w klientów.

Autor: Marek Stokowski

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Content z silnikiem Big Data.

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 2 / 2020 / Narzędzia

Sentyment do marki ma wielkie znaczenie. Firmy, które straciły najmniej podczas pandemii koronawirusa, jeszcze zanim nastąpił kryzys, zdołały zbudować silną więź ze swoim odbiorcą za pomocą contentu. Ale sprawne pióro to za mało. Jeszcze trzeba wiedzieć, jak dystrybuować swoje treści. I tu przydaje się Big Data.

Autor: Grzegorz Kosiński

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Rolka wełny w socialu

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 1 / 2020 / Narzędzia

Jak ciekawie pokazać rolkę wełny i wyróżnić ją spośród dziesiątek takich samych na pierwszy rzut oka rolek, i to w sytuacji, gdy sam producent posiada tylko cztery produkty? Słowem, trudna branża! A co powiecie, gdy wskażemy na social media? Nieprawdopodobne? Niemożliwe? To posłuchajcie, jak się tworzy brand heroes w budowlance!

Autor: Anna Ulatowska


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Marketing w czasach zarazy

Felieton

Marketing w Praktyce / Felieton

Kryzys to czas oszczędzania i drastycznego cięcia kosztów. Prezesi będą zadawać sobie pytanie: czy mogę oszczędzić na kosztach marketingu? Nie wszyscy odpowiedzą sobie na to pytanie tak, jak byśmy sobie tego życzyli.

Autor: Jan Hartman

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Wszyscy jesteśmy launcherami

Analizy

Marketing w Praktyce nr 1 / 2020 / Analizy

To nie jest czas, żeby czekać, to nie jest czas, żeby milczeć. Teraz należy zastanowić się, czy marka (produkt i jego komunikacja) odpowiada nowym potrzebom konsumentów. Dziś wszyscy jesteśmy przecież launcherami, na nowo wchodzimy na rynek.

Autor: Jacek Sadowski

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Content oczkiem marki

Narzędzia

Marketing w Praktyce / Narzędzia

Nie do końca wiadomo, kto powinien zajmować się contentem – firmy, marketerzy, specjaliści SEO, agencje, a może wydawcy?

Autor: Dagmara Radomirska-Gala


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Homo Eventus 2.0!

Analizy

Marketing w Praktyce nr 1 / 2020 / Analizy

Zanim powiedziałem „dzień dobry”, już na ekranie ukazali mi się uczestnicy – prelegenci z Japonii, Stanów Zjednoczonych, Brazylii, Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii i Belgii. Mimo różnych stref czasowych wydarzenie odbyło się bez  najmniejszego zakłócenia. Minęły raptem dwa miesiące od godziny zero dla całej polskiej branży eventowej, a świat zdalnych konferencji przestaje poruszać się po  omacku!

Autor: Łukasz Cioch

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Pozycjonowanie – daj się zauważyć

SEO

Marketing w Praktyce / SEO

Przedsiębiorcy z różnym skutkiem promują swoje działania w sieci. Celem większości jest dodarcie do pierwszej dziesiątki na liście wyszukiwania Google. Jak skutecznie zwiększyć widoczność firmy w sieci?

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

SEO w koronie.

Narzędzia

Marketing w Praktyce / Narzędzia

Dziś nawet mniejsze organizacje widzą i doceniają, jak bogatą i zarazem skomplikowaną dziedziną jest SEO. Jak wiele czynników związanych z treścią czy  linkami wpływa na skuteczność działań związanych z pozycjonowaniem firmowej strony na wysokim miejscu w wyszukiwarce Google.

Autor: Krzysztof Marzec


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Supermoc w marketingu.

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 11 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Kiedy menedżer marketingu staje się top menedżerem? Na pewno nikt takim się nie rodzi. Naturalne predyspozycje to mało, by zasłużyć na takie określenie. Jakie zatem szczególne kompetencje powinien posiadać wybitny menedżer marketingu i sprzedaży?

Autor: Małgorzata Dziubała

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Klata i biceps nie zawsze sprzedają

Narzędzia

Marketing w Praktyce / Narzędzia

Prężące się ciała, gołe klaty, kaloryfer na brzuchu i odkryte pośladki. Wyświechtane hasła w stylu: „Bądź lepszą wersją siebie”, „Krew, pot i łzy”, „Płaski brzuch”. Taki e‑mailing robi się sam. Przyjemnie. Tylko czy ludzie na to się jeszcze nabierają?

Autor: Magdalena Rodak-Dębowska

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Dyktat wyszukiwarek.

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 11 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Człowiek w poszukiwaniu informacji w internecie zachowuje się niczym drapieżnik polujący na sawannie. Jego ostatecznym celem jest zdobycie tego, czego potrzebuje przy jak najmniejszym wydatku energetycznym. Kluczowe jest dla niego search experience, czyli ogólne doświadczenie wyszukiwania.

Autor: Jacek Popko


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Jak wybierać agencję e-commerce?

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 11 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Nie tak dawno moja firma przeprowadziła webinar na temat, czym się kierować, wybierając do współpracy agencję e-commerce. Wydaje mi się, że omówienie na tych łamach najważniejszych kwestii, które zostały wówczas poruszone, pomoże  marketerom rozwiać sporo wątpliwości i pozwoli uniknąć rozczarowań.

Autor: Agnieszka Polak

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Czego możemy się nauczyć od Jeffa?.

Analizy

Marketing w Praktyce nr 11 / 2019 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego

Wstaje dopiero, kiedy się wyśpi, jeździ 20-letnią hondą accord, a śniadania zawsze jada z rodziną. Nie ma też gosposi, więc miskę po owsiance zmywa sam. O kim mowa? Nie o statystyczny Kowalskim, lecz najbogatszym człowieku świata Jeffie Bezosie, którego firma – Amazon – tylko w zeszłym roku mogła pochwalić się obrotami rzędu 277 mld dol. brutto.

Autor: Sascha Stockem

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Nierówność w marzeniach.

Zdaniem specjalisty

Marketing w Praktyce / Zdaniem specjalisty

Na czym polega zjawisko Dream Gap? Okazuje się, że w odróżnieniu od chłopców dziewczynki w wieku 5 lat tracą wiarę w przyszłość. Przestają wierzyć, że mogą zostać prezydentami, naukowcami, astronautkami, prezesami czy wynalazcami.

Autor: Danuta Leszko-Rowsell


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Senior 4.0.

Opinie

Marketing w Praktyce nr 9 / 2019 / Opinie / artykuł z wydania drukowanego

Senior 4.0 to nie staruszek. To senior turbo, który nie chce być nazywany seniorem.

Autor: Aleksandra Laudańska

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Ożywianie „martwych” leadów.

Narzedzia

Marketing w Praktyce nr 9 / 2019 / Narzedzia / artykuł z wydania drukowanego

Nawet przy zaawansowanych negocjacjach potencjalni klienci nierzadko wycofują się – zwyczajnie przestają się odzywać. I wtedy kontakt umiera. Powstają w ten sposób całe cmentarzyska leadów B2B. Czy można je przywrócić do życia?

Autor: Anna Zalewska

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Mów z sensem. Słuchaj uważnie.

Narzedzia

Marketing w Praktyce nr 9 / 2019 / Narzedzia / artykuł z wydania drukowanego

To od nas – liderów, marketerów, menedżerów – zależy co, w jaki sposób, jak i do kogo będziemy mówić. Róbmy to więc bardzo świadomie, by nasza komunikacja z klientem była rozmową, a nie monologiem. Im bardziej wsłuchamy się w to, co mówi nasza grupa docelowa, tym większa szansa, że ona wysłucha nas.

Autor: Katarzyna Golonka


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Marketing i rozum

Felieton

Marketing w Praktyce / Felieton

Gdyby wszyscy wszystko wiedzieli, nie byłoby marketingu. A skoro tak, to trzeba przyznać, że rynek i marketing żyją pod warunkiem istnienia niewiedzy, czyli ignorancji. W jakim sensie ignorancja rządzi rynkiem, a marketing tą ignorancją zarządza? A może marketing zarządza wiedzą?

Autor: Jan Hartman

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Wysoka kultura w marketingu

Felieton

Marketing w Praktyce / Felieton

Trendy wydają mi się oczywiste i można je wskazać bez ryzyka. Chciałbym jednakże zaryzykować prognozę czegoś jeszcze nieoczywistego, co może się spełnić lub nie. Nazwałbym to „marketingiem odwróconym”.

Autor: Jan Hartman

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Kampania reklamowa – krok do sukcesu

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 8 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Marketerom zależy na wynikach swoich działań reklamowych, a wydawcy starają się realizować u siebie jak najwięcej kampanii i maksymalizować zyski. Jak pogodzić cele i oczekiwania każdej ze stron?

Autor: Lech Romański, Robert Kamiński


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Design thinking i ruch oporu

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 8 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Błędne rozumienie design thinking często powoduje, że pracownicy tracą do tej metody zaufanie – ona wtedy po prostu nie działa. Jak temu zapobiec?

Autor: Alicja Bartkiewicz

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Czego uczą nas duże marki

Raport

Marketing w Praktyce nr 8 / 2019 / Raport / artykuł z wydania drukowanego

Jeśli marka pojawia się sporadycznie w social mediach, to jest traktowana przez użytkowników jako gość. Przyjdzie, to OK. Nie przyjdzie, też OK. Jest czas, by sprawdzić, co dzieje się u codziennego towarzysza – marki, która potrafi być na bieżąco.

Autor: redakcja

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Ten budżet musi rosnąć

Analizy

Marketing w Praktyce nr 8 / 2019 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego

Internet stał się istotniejszy dla marketingu niż tradycyjne mass media. Pomimo tego jakoś nie dziwią milionowe wydatki na spoty telewizyjne, ale gdy w przypadku kampanii online mówi się o większych pieniądzach, nadal spotyka się to z zaskoczeniem.

Autor: Magdalena Gwiazdowska


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Z sensem i na serio

Felieton

Marketing w Praktyce / Felieton

„Content punktowy”? W marketingu mamy kłopoty z językiem. Nie dbamy wystarczająco o zachowanie polskich zwrotów i nie wkładamy dość wysiłku w tworzenie polskich odpowiedników angielskich terminów.

Autor: Jan Hartman

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Zaprojektuj sobie marketing

Felieton

Marketing w Praktyce / Felieton

Biznes jest morderczy, a w konsekwencji morderczy robi się również marketing, będący dziś odrębną branżą usługową, z której usług działy marketingu nie mogą nie korzystać.

Autor: Jan Hartman

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Czy trudno być profesjonalnym socialowcem?

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 7 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

O czym rozmawiają socialowcy podczas przerwy śniadaniowej? O głośnych case’ach Lenora Macademian Girl oraz Powstaniu Warszawskim? O swoich kompetencjach? O rodzajach najlepszych postów na Facebooku? O wszystkim, co powyżej? Prawidłowa jest oczywiście ta ostatnia odpowiedź.

Autor: Grzegorz Miller


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Szkodliwe sztuczki marketingowe

Panel ekspercki

Marketing w Praktyce nr 7 / 2019 / Panel ekspercki / artykuł z wydania drukowanego

Część szkodliwych chwytów i niezbyt godnych sztuczek wyłapują na bieżąco klienci i ostro reagują. Część budzących wątpliwości reklam jest jednak nie tyle nieetyczna, ile po prostu przestarzała i wyprana z wartości. Warto się orientować w topografii najczęstszych błędów.

Autor: Redakcja oraz 5 ekspertów

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Marketing zadłużony

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 7 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Nawet 400 dni – bywa że aż tyle w marketingu i reklamie czeka się na zapłatę za wykonane zadania. Jak się zabezpieczyć przed opóźnionymi płatnościami?

Autor: Piotr Suchodolski

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Skąd się bierze siła influencerów

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 7 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Pozytywna rekomendacja popularnych influencerów przynosi czasem lepsze skutki niż wysokobudżetowa kampania reklamowa.

Autor: Kamil Świstowski


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Ostrożnie z mitami!

Felieton

Marketing w Praktyce / Felieton

Typologia i profilowanie klientów musi być sposobem ich poznawania i porządkowania wiedzy o nich, a nie wmawianiem sobie, że są tacy, jakimi chcielibyśmy ich widzieć.

Autor: Jan Hartman

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Kubota – reaktywacja!

Case study

Marketing w Praktyce nr 6 / 2019 / Case study / artykuł z wydania drukowanego

Wzrost trafficu, ponad 9,5 mln zasięgu w social mediach, nowy inwestor, ponad 1000 zamówień miesięcznie: efekty po roku współpracy z marką Kubota są znakomite. Oto, jak przebiegała droga do tego sukcesu.

Autor: Performance Academy we współpracy z marką Kubota

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Jak zrobić dobre produktowe wideo

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 6 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Każdy film jest osobnym tematem, ze swoją treścią, historią i podejściem do grupy docelowej. Tworzenie materiałów wideo powinno być wspólną pracą, a zasady dobierane indywidualnie do każdej firmy.

Autor: Jacek Powałka


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Fejsbuczenie niejedną ma twarz

Panel ekspercki

Marketing w Praktyce nr 6 / 2019 / Panel ekspercki / artykuł z wydania drukowanego

Fejsbuczenie bywa przypadłością zwyczajnych użytkowników internetu. Ale zagraża ono także i markom, gdy socialowcy i marketerzy przenoszą swoje przyzwyczajenia prywatne na pracę. Warto więc przyjrzeć się krytycznie swojemu zawodowemu podejściu do social mediów.

temat: redakcja
wypowiadają się: Rafał Liebrecht, Monika Gawanowska, Paulina Morawska, Robert Sosnowski, Konrad Mizera, Magdalena Kubasiewicz, Mariusz Ludwiński

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Marketing w sypialni van Gogha

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 6 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Sztuka inspiruje i wzrusza. Wzbudza podziw, a czasem kontrowersje. Agencje reklamowe i reklamodawcy, sięgając po dzieła sztuki lub odwołując się do postaci znanych artystów, podnoszą rangę produktu, jego znaczenie i wartość.

Autor: Ewa Cieniak

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Marketing to pieniądz?

Felieton

Marketing w Praktyce / Felieton

Pieniądze to coś znacznie więcej niż same pieniądze… W pieniądzach zaklęta jest praca, marzenia, postęp, wiedza, a nawet geniusz. Zysk o czymś świadczy!

Autor: Jan Hartman


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Las is more

Case study

Marketing w Praktyce nr 5 / 2019 / Case study / artykuł z wydania drukowanego

Czy można złapać uwagę i przyciągnąć turystów, nie biorąc udziału w wyścigu na najbardziej spektakularne miejsca i atrakcje? Tak, pod warunkiem, że rozumiesz social media. Brief, który agencja White Bits otrzymała od Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, wymagał solidnego odrobienia pracy domowej… z myślą o przemęczonych pracownikach warszawskich korporacji!

Autor: Katarzyna Stempniak

Marketing w Praktyce

Pułapki lejków sprzedażowych

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 5 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Nie każdy projekt lejka sprzedażowego gwarantuje wzrosty skuteczności, jakie chcemy osiągnąć. Za to wizja większej liczby leadów, niższych kosztów i wzrostu zysków zawsze wabi mocno. Zabierzmy się więc do pracy nad projektem niezawodnego dla naszych celów lejka sprzedażowego.

Autor: Konrad Jagieniak

Marketing w Praktyce

Kasa, wokół której kręci się social

Analizy

Marketing w Praktyce nr 5 / 2019 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego

O czym rozmawiają socialowcy podczas przerwy śniadaniowej? O social sellingowym déjà vu? O zasięgach i liczbach subskrybentów? O cenach realizacji usług socialowych? O tym wszystkim równocześnie? Prawidłowa odpowiedź to…

Autor: Grzegorz Miller


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Po pierwsze, zaufanie!

Felieton

Marketing w Praktyce / Felieton

Tak jak zakochany zabiega o miłość wybranki swego serca i stara się do niej zalecać, tak też firma pragnąca zdobyć zaufanie klientów powinna coś robić, aby je zdobyć.

Autor: Jan Hartman

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Postmarketing?

Felieton

Marketing w Praktyce / Felieton

Nie zastąpię wizjonerów postmarketingu. Może jest wśród Was? Jeśli tak, to niechaj ma na uwadze sens takich pojęć, jak twórczość, nowość, innowacja.

Autor: Jan Hartman

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Wchodzi marka w social media

Analizy

Marketing w Praktyce nr 4 / 2019 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego

To może być trudne do zrozumienia dla wielu marketerów i brand managerów. W social mediach to klienci są u siebie, a z odwiedzinami przychodzą marki. I powinny się stosownie zachowywać. Gdy pod tym kątem zaczniemy analizować wpisy, szybko zauważymy, co na naszym profilu nie gra.

Autor: Grzegorz Miller


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Hej, B2B. Masz tylko 5 filmów na YouTube?

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 4 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Nic nie stoi na przeszkodzie, by dodać pięć kolejnych wideo. Nie mogą jednak dotyczyć po prostu firmy lub nowego produktu. Przygotuj je zgodnie z lejkiem wideo marketingu, a ich skuteczność będzie dużo lepsza.

Autor: Honorata Gawlas

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Trzy kroki do obsługi idealnej

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 4 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Wielu marketerów uważa, że najlepsze customer experience jest wtedy, gdy odbiorca może osiągnąć swój cel w najprostszy, najszybszy i najmniej odstający od normy sposób. Niestety, często to jednak zbyt mało.

Autor: Karol Kieżel

Marketing w Praktyce

Sprytni w sieci

Felieton

Marketing w Praktyce / Felieton

Nie da się na sztywno zaplanować, którego konkretnie dnia wypuści się takie czy inne treści w danym medium. Sieć jest nieprzewidywalna, a marketing w mediach społecznościowych wymaga elastyczności.

Autor: Jan Hartman


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Klienci mówią, co czują do marek

Badania

Marketing w Praktyce nr 3 / 2019 / Badania / artykuł z wydania drukowanego

Chcesz, żeby twoja marka była lubiana, a nawet kochana przez nabywców? Czy robisz wszystko, co trzeba, żeby taki efekt uzyskać? Jeśli nie masz pewności, po prostu posłuchaj klientów.

Autor: Katarzyna Czuchaj-Łagód

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Od marki ikonicznej po pożądaną

Analizy

Marketing w Praktyce nr 3 / 2019 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego

Branding kulturowy daje największe możliwości, aby stworzyć markę ikoniczną, ale nie jest on złotym środkiem do stworzenia marki pożądanej przez konsumentów.

Autor: Arkadiusz Mogiła, Mariusz Zaczyk

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Zarobić na automatyzacji

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 3 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Automatyzację można wdrożyć na każdym etapie kampanii sprzedażowej, niezależnie od poziomu lejka czy dobranych touchpointów. Czas, jaki oszczędzamy na technikalia i optymalizację, możemy wtedy poświęcić na dopracowywanie ścieżki zakupowej czy analizę customer experience.

Autor: Kamila Fenik


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z miesięcznika Marketing w Praktyce

Ciemne strony social mediów

Analizy

Marketing w Praktyce nr 3 / 2019 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego

Gdyby rzetelność przekazu była dla odbiorców kluczowa, to nie zawsze źródła najwyżej wypozycjonowane byłyby – jak to się dzieje od lat – najpopularniejsze.

Autor: Marta Chalimoniuk-Nowak, Artur Roguski

Marketing w Praktyce

Z sympatii do litery „m”

Case study

Marketing w Praktyce nr 2 / 2019 / Case study / artykuł z wydania drukowanego

Dwie kobiety o wspólnej wizji zapragnęły stworzyć markę z kategorii home decor. Co ciekawe, jedna z założycielek zażyczyła sobie, aby w nazwie pojawiła się litera „m”, ponieważ czuje do niej sympatię.

Autor: Agnieszka Okonek

Marketing w Praktyce

Zauważ mnie i zapłać

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 2 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Specjaliści z MediaKix obliczyli, że przeciętny użytkownik internetu spędza w mediach społecznościowych średnio 116 minut dziennie, czyli niemal 2 godziny! Robisz to nie tylko ty, robią to również twoi klienci. Dlaczego tego nie wykorzystać?

Autor: Monika Gawanowska


Marketing w Praktyce

Nawet jeśli nie chcesz nic robić na YouTube…

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 2 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

…to i tak warto nieco orientować się, co i jak. Poniżej w sposób maksymalnie praktyczny wyjaśniamy, o co chodzi we współpracy z influencerami na YT.

Autor: Kamil Bolek, Dominika Kucner

Marketing w Praktyce

Strona contentowa

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 2 / 2019 / Narzędzia z Tematu Miesiąca: Big rock content – jak go tworzyć i wykorzystywać / artykuł z wydania drukowanego

Strony i portale contentowe traktowano kiedyś jak perły w koronie content marketingu, jak ideał mediów typu „owned”. Dziś ich blask przygasł, konkurencja opadła – co oznacza, że elastyczni marketerzy mogą wiele zyskać, decydując się na takie działanie.

Autor: Redakcja ze wsparciem eksperckim Grzegorza Millera

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Marketing jak polityka

Felieton

Marketing w Praktyce / Felieton

Oddawanie głosów w wyborach, podobnie jak wybory konsumenckie, w coraz większym stopniu podporządkowane jest budowaniu wspólnoty.

Autor: Jan Hartman


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Marketing w odcinkach

Felieton

Marketing w Praktyce nr 2 / 2019 / Felieton

Marketing, w odróżnieniu od opery mydlanej, nie kończy się nigdy… trzeba nieustająco opowiadać historię. I w dodatku musi to być never ending story.

Autor: Jan Hartman

Marketing w Praktyce

Co i jak bada marketing

Analizy

Marketing w Praktyce nr 1 / 2019 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego

Co zbadasz, jakie badania zamówisz, żeby odkryć przyczyny na przykład problemów z zyskiem i znaleźć pomysły na wyplątanie się z kłopotów?

Autor: Mariusz Ludwiński

Marketing w Praktyce

Pytaj, a otrzymasz odpowiedź

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 1 / 2019 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Decydując się na badanie, firma nie musi dokładnie wiedzieć, o co i jak zapytać konsumenta czy partnera w biznesie. Ważniejsze jest uświadomienie sobie, po co dane badanie chcemy zrealizować. Reszta, czyli sposób realizacji badania i sformułowanie konkretnych pytań badawczych, leży po stronie agencji badawczej.

Autor: Katarzyna Czuchaj-Łagód


Marketing w Praktyce

Kilka sposobów na porzucony koszyk

Badania

Marketing w Praktyce nr 1 / 2019 / Badania / artykuł z wydania drukowanego

Prawie dwa koszyki na trzy są porzucane podczas e-zakupów, a najczęstsze powody to niespodziewane i za wysokie koszty dodatkowe (np. wysyłka), konieczność podania danych lub założenia profilu i brak chęci zakupu od samego początku.

Autor: Katarzyna Czuchaj-Łagód

Marketing w Praktyce

Duży potencjał, słaba komunikacja

Analizy

Marketing w Praktyce nr 1 / 2019 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego

O zmianie – czyli rebrandingu – należy pomyśleć wtedy, gdy komunikacja marki staje się 3 N: niejasna, nieaktualna lub nieadekwatna. Pokażę trzy sytuacje, które w każdym dziale marketingu powinny uruchomić sygnał alarmowy.

Autor: Maciej Sznitowski

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Arystokracja marketingu

Felieton

Marketing w Praktyce nr 1 / 2019 / Felieton

Pogłębiające się uzależnienie marketingu od technologii oraz metod badań empirycznych w socjologii może niepokoić. Jednak odwrotu nie ma.

Autor: Jan Hartman


Marketing w Praktyce

Jak optymalizować tekst reklamowy

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 12 / 2018 / Narzędzia z Tematu Numeru: Jak optymalizować marketing / artykuł z wydania drukowanego

Wielu reklamodawców przykłada dużą wagę do grafiki, grup docelowych, budżetu. Ale z tekstami do reklam bywa gorzej. „No bo ludzie dziś nie czytają…”. I w efekcie reklamy nie są tak skuteczne, jak mogłyby być.

Autor: Natalia Jasiak

Marketing w Praktyce

Rebranding’18 – zero trendów

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 12 / 2018 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego

Wiecie, jakie dominujące trendy odkryłem, przeglądając rebrandingi z 2018 roku? Prawie żadnych. I to jest dobra wiadomość!

Autor: Maciej Sznitowski

Marketing w Praktyce

Influencerzy – marketingowe eldorado

Analizy

Marketing w Praktyce nr 12 / 2018 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego

Influencer marketing to już nie tylko trend, to dla coraz większej liczby marketerów jedno z głównych narzędzi skutecznej promocji.

Autor: Diana Stachera, Kuba Jugo


Marketing w Praktyce

Zróbmy kampanię w tydzień!

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 12 / 2018 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Czy 5 dni roboczych to dużo czasu na przygotowanie skutecznej kampanii marketingowej? Czyli, co można zrobić zaledwie w tydzień?

Autor: Katarzyna Smoleń

Marketing w Praktyce

Strategia e-mailowa z punktu widzenia klientów

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 10 / 2018 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

„Jeśli social media to cocktail party, to e-mail marketing jest jak kameralne spotkanie przy kawie” – uważa amerykański marketer i autor popularnych publikacji Eric Harbison.

Autor: Renata Gajoch-Bielecka

Marketing w Praktyce

Postować codziennie czy z wyczuciem?

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 10 / 2018 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Większość fanów lubi, gdy marki mówią coś konkretnego, ale co jakiś czas. Gdyby Ikea czy Żywiec codziennie publikowały swoje kreatywne grafiki, już po kilku tygodniach by się opatrzyły. W przypadku Facebooka codzienne postowanie jest wręcz nieefektywne.

Autor: Barbara Drapała


Marketing w Praktyce

Jak optymalnie dobrać influencera

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 10 / 2018 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Przy wyborze influencerów do kampanii najlepszym rozwiązaniem będzie wzięcie pod uwagę zarówno dostępnych danych mierzalnych, jak i wykonanie samodzielnej analizy jakościowej.

Autor: Adrianna Kubik-Przybył

Marketing w Praktyce

Na YouTube patrz w metrykę

Analizy

Marketing w Praktyce nr 10 / 2018 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego

Współpraca z twórcami z YouTube’a jest coraz popularniejszą pozycją w media mix. W efekcie mamy coraz większy tłok reklamowy na profilach największych gwiazd. Rynek nie wypracował jeszcze jednolitych miar oceny takiej współpracy. Bywa więc, że o wyborze partnera decydują czynniki nieprzystające do planowanych działań i marka zyskuje jedynie ułamek potencjału, za który płaci.

Autor: Maja Biniewicz

Marketing w Praktyce

Wstydź się, jeśli nie znasz tej kampanii

Case study

Marketing w Praktyce nr 9 / 2018 / Case study z Tematu Numeru: Jak marketer zdobywa wiedzę / artykuł z wydania drukowanego

W dzisiejszym wydaniu rubryki Niewyświechtane case’y pokażemy kampanię trwającą od 2017 roku, której nieznajomość i pomijanie w analizach i zestawieniach eksperckich stanowi powód wstydu dla naszej branży. Serio. Nie przesadzamy.

Autor: Redakcja


Marketing w Praktyce

1, 2, 3… testujemy skuteczność dotarcia!

Z pamiętnika testera

Marketing w Praktyce nr 9 / 2018 / Z pamiętnika testera / artykuł z wydania drukowanego

Marketerze, miłośniku testowania, porównywania i optymalizacji – w naszej nowej rubryce „Z pamiętnika testera” znajdziesz to, co lubisz najbardziej: wyniki testów i konwersji różnych elementów e-maili, tytułów e-booków i raportów, wpisów w social mediach, SEO i AdWordsów. I ta wiedza może ci się bardzo przydać!

Autor: Mariusz Ludwiński, Renata Gajoch-Bielecka

Marketing w Praktyce

Rap się sprawdza

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 9 / 2018 / Narzedzia / artykuł z wydania drukowanego

Polscy raperzy działają bardzo intensywnie w internecie, i choć zgodnie z przyjętym w marketingu rozgraniczeniem artyści to raczej celebryci niż influencerzy, to jednak okazało się, że hiphopowcy posługują się mechanizmami promocji nie gorzej niż typowo internetowi twórcy. Urodzeni influencerzy?

Autor: Anna Wójcik

Marketing w Praktyce

Klientocentryzm z korzeniami u szewca

Analizy

Marketing w Praktyce nr 9 / 2018 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego

Nastał czas klientocentryzmu. Wpływa to na kreacje i przesłania komunikacyjne. Jak przebiegają te zmiany?

Autor: Angelina Sielewicz


Marketing w Praktyce

Synergia z duetu SEO – influencer

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 6 / 2018 / Narzedzia / artykuł z wydania drukowanego

Jest wiele powodów, dla których budowanie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania i angażowanie blogosfery może i powinno iść w parze. Poznajmy je!

Autor: Michał Bednarski

Marketing w Praktyce

Content przyjazny ludziom i robotom

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 6 / 2018 / Narzedzia / artykuł z wydania drukowanego

Śmiało możemy przyjąć, że bezpieczny SEO copywriting to dzisiaj pisanie dla użytkowników. Zwłaszcza że roboty zaczynają czytać treści niemal w taki sam sposób jak ludzie.

Autor: Justyna Aleksandrzak

Marketing w Praktyce

Strategie silnej marki w digitalu

Analizy

Marketing w Praktyce nr 6 / 2018 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego

Wśród profesjonalnych biegaczy możemy wyróżnić szybkich sprinterów rywalizujących na dystansie 100 m i wytrzymałych maratończyków, którzy potrafią przebiec kilkadziesiąt kilometrów. Tymczasem marketer w dzisiejszych czasach powinien umieć tworzyć strategie wzrostu siły marki, skuteczne na obu dystansach marketingowych.

Autor: Agata Knapek


Marketing w Praktyce

Namingowe ścieżki: Prowly. Sówki rządzą!

Case study

Marketing w Praktyce nr 6 / 2018 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Gdy rozejrzymy się wokół, znajdziemy wiele przyciągających uwagę nazw marek. Te marki górują nad innymi, ponieważ klienci łatwo je zapamiętują i przypominają sobie w momencie zakupu. Jak powstają takie dobre nazwy? Zapraszam za kulisy.

 

Autor: Konrad Gurdak

Marketing w Praktyce

Jaką ścieżką zmierza klient

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 5 / 2018 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Jeśli firma rozwija się długofalowo i organicznie, to zdarza się, że punkty styku klienta z produktem czy usługą zamiast układać się w pięknie brzmiącą orkiestrę, mogą stworzyć chaos. Jak tego uniknąć?

Autor: Andrzej Woynarowski

Marketing w Praktyce

Kampania reklamowa na jednej kartce

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 5 / 2018 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Skoro na restauracyjnej serwetce można naszkicować pomysły biznesowe warte dziesiątki milionów dolarów, to czy można na jednej zwykłej kartce rozpisać udaną kampanię reklamową? I to nie tylko listę mediów, ale przesłanie, sens, wartość, cel? Owszem, można!

Autor: Magdalena Chmiel


Marketing w Praktyce

10 wiecznych pozycji brandingowych

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 5 / 2018 / Narzędzia z Tematu Numeru: Growth hacking. Skąd wziąć klientów? / artykuł z wydania drukowanego

Wieczne pozycje brandingowe to jedna ze sztuczek growth hackingu. Bo po co zmieniać co roku slogan i przesłanie marki, skoro można komunikować się szybciej, taniej, bardziej nowocześnie, z mniejszym ryzykiem pomyłki?

Autor: Monika Apitz

Marketing w Praktyce

Ruch nie oznacza sprzedaży

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 5 / 2018 / Narzędzia z Tematu Numeru: Growth hacking. Skąd wziąć klientów? / artykuł z wydania drukowanego

Pozyskanie ruchu do sklepu internetowego nie stanowi dziś problemu. Na dodatek może to być relatywnie tanie. Ale to, że w naszym sklepie są użytkownicy, nie oznacza jeszcze sukcesu. W tym momencie mogą się bowiem zacząć schody – płacimy za reklamę, do sklepu płynie ruch, ale z konwersją jest słabo.

Autor: Marek Molicki

Marketing w Praktyce

Lifestyle młodego pokolenia

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 4 / 2018 / Narzędzia z Tematu Numeru: Marketing lifestyle’owy / artykuł z wydania drukowanego

Żeby marki (a tak właściwie: marketerzy) skutecznie mówili do młodego pokolenia, muszą rozumieć jego styl życia. Liczy się kontekst komunikacji. Nie wystarczy używać sztosowych zwrotów, pokazywać sztampowe ilustracje, odnosić się do stereotypowych tematów.

Autor: Marcin Kuchno, Robert Tarnowski


Marketing w Praktyce

Zajrzyj do mózgu Google

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 4 / 2018 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Osoby zajmujące się budowaniem widoczności w sieci starają się rozgryźć algorytm Google, aby móc osiągać jak najlepsze pozycje w wynikach wyszukiwania dla prowadzonych przez siebie firmowych stron internetowych. Czasem się to udaje, czasem te starania spełzają na niczym. Google nie ułatwia sprawy.

Autor: Michał Bednarski

Marketing w Praktyce

Najlepszy miesiąc na promocje to...

Analizy

Marketing w Praktyce nr 4 / 2018 / Analizy / artykuł z wydania drukowanego

Jak zaplanować kalendarz działań komunikacyjnych online? Na pewno warto przyjrzeć się wydarzeniom cyklicznym i jednorazowym w sieci, które sprzyjają dyskusjom użytkowników na temat naszej branży. To przecież do nich, jako potencjalnych klientów, kierujemy swój przekaz.

Autor: Rafał Miazga

Marketing w Praktyce

CAT: jak ubranie buduje styl

Case study

Marketing w Praktyce nr 4 / 2018 / Case Study / artykuł z wydania drukowanego

Skoro producent maszyn budowlanych o nazwie „Gąsienica” zbudował styl życia, który z zachwytem podchwycili jego klienci, to żadna inna marka nie powinna uważać swojej branży za trudną lub niemedialną.

Autor: redakcja


Marketing w Praktyce

Nowy klient i pierwszy zakup

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 3 / 2018 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Marketerzy i sprzedawcy w wielu firmach nie są świadomi, że klienci mają coraz większe problemy z kupowaniem ich produktów i usług. Nie dostrzegają, że to, co kupujemy, jest dla nas klientów (zwłaszcza nowych) coraz bardziej skomplikowane w budowie i działaniu.

Autor: Justyna Wojtaszczyk, Adam Braumberger, Dominika Trawka

Marketing w Praktyce

Lifestyle potrafi przywiązać

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 3 / 2018 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Kiedyś, gdy marketer zlecał do wykonania film lub plakat z udziałem gwiazdy, dostawał na biurko gotowy materiał. Teraz jest zupełnie inaczej. W projektach z influencerami możemy na bieżąco pracować z tymi, których lubimy i podziwiamy.

Autor: Diana Stachera

Marketing w Praktyce

Wpływowy ojciec z Marsa

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 3 / 2018 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Wśród influencerów są także tacy, którzy chcieliby swoją pracę traktować wyłącznie biznesowo. Zapominają jednak często o tym, że nie tak się zdobywa autorytet u odbiorców. A influencer niewiarygodny to influencer nieskuteczny – i gdzie wtedy miejsce na biznes?

Autor: Łukasz Wołek


Marketing w Praktyce

Marki B2B chwalą się klientami

Case study

Marketing w Praktyce nr 3 / 2018 / Case study / artykuł z wydania drukowanego

Reputacja budowana na markach firm, które są już naszymi klientami, to potężne narzędzie sprzedaży B2B. Szczególnie przydatne, a wręcz niezbędne, gdy udało się namierzyć nowe profit pools. Jak można wykorzystać jej siłę, pokazujemy na przykładach Disneya i Xeroxa.

Autor: redakcja

Marketing w Praktyce

Digital od zera

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 2 / 2018 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Jeśli do tej pory twoja marka wkładała w działania digital marketingowe tu 300, a tam 500 zł, a teraz chcesz przejść do wyższej ligi – musisz mieć plan. I to plan uwzględniający realia roku 2018.

Autor: Marta Ulman

Marketing w Praktyce

Event za 1000 zł – można?

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 2 / 2018 / Narzędzia / artykuł z wydania drukowanego

Zwykle budżet – a precyzyjniej jego brak – jest najczęstszym powodem narzekania marketerów. Gdybyśmy tylko mieli pieniądze, to ho ho! Ale byśmy wykonali działania! Tymczasem da się znaleźć tak tanie kanały marketingu, w których jeden tysiąc w zupełności wystarczy.

Autor: Barbara Marcisz, Jonasz Wiercioch


Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2021 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę