Szkolenie online: Influencer marketing. Skuteczne akcje marki z influencerami
Jak twierdzą eksperci, jeśli prawidłowo odczyta się ten trend i odpowiednio przygotuje, influencer marketing może być marketingowym Eldorado dla marki. Zaufanie, jakim darzą influencerów odbiorcy i nawet wielomilionowe zasięgi przez nich osiągane, powodują, że coraz więcej firm wciąga ich w działania na rzecz swoich brandów.
Akcje z influencerami są skuteczne. Kosztują mniej niż standardowe kampanie reklamowe. Ponieważ jako klienci i odbiorcy jesteśmy bardzo różni, influencerzy sprawdzają się w komunikacji marki, nadając jej bardziej osobisty ton, który dziś ceni się szczególnie.
Po naszym specjalistycznym warsztacie uczestnicy będą gotowi do samodzielnego przeprowadzenia projektu z influencerami lub jego profesjonalnej koordynacji w przypadku współpracy z agencją zewnętrzną.
Zobacz >> Wykaz 9 narzędzi, jakie otrzyma każdy uczestnik po szkoleniu.
Program szkolenia – Influencer marketing. Skuteczne akcje marki z influencerami
Dzień 1
1. Influencer marketing – jak rozumieć ten trend.
- Kim jest influencer – obiegowe definicje i pojęcia
- Influencing na dużą skalę i mikroinfluencerzy – co dla jakiej marki
- Krótka wycieczka do źródeł influencer marketingu
Ćwiczenie praktyczne:
wspólnie wypracowujemy definicje influencer marketingu na potrzeby przyszłych akcji z influencerami.
2. Jak optymalnie dobrać influencera do marki.
- Mam pomysł na akcję! Gdzie szukać informacji o influencerach: zestawienia, rankingi, agencje
- Różne sposoby poszukiwania odpowiednich kandydatów
- Wyznaczanie celów i KPI dla akcji
- Co powinien zawierać brief i jak prowadzić negocjacje z wybranymi kandydatami
- Podstawowe kryteria wyboru influencerów: zasięgi, dotarcie, posiadane kanały, stosunek jakość/cena, ocena marki własnej influencera
- Działać samodzielnie, czy z wyspecjalizowaną firmą zewnętrzną? Zlecanie akcji - najpopularniejsze modele współpracy. Przegląd agencji.
Ćwiczenie praktyczne:
- 1. Na podstawie dostępnych informacji i liczb wyszukujemy odpowiednich influencerów.
- 2. Tworzymy brief dla akcji marketingowej z influencerem.
3. Zaczynamy akcje z influencerem. Jak ją z głową zaplanować.
- Przemyślany plan to fundament powodzenia akcji: pełny wykaz koniecznych elementów planu
- Zapinanie projektu na ostatni guzik: rodzaje umów, określanie zakresu współpracy, harmonogramy działań
Ćwiczenie praktyczne:
przygotowanie listy niezbędnych elementów planu akcji z influencerem dla marek uczestników szkolenia.
4. Ile kosztuje współpraca z influencerami. Jak osiągnąć maksymalne korzyści dla marki.
- Kalkulacja kosztów akcji marketingowych z influencerami
- Istniejące modele i możliwości współpracy
- Stawiać na krótką znajomość, czy długotrwałą przyjaźń - prezentacja wideo: opinie i wypowiedzi przedstawicieli firm i influencerów
5. Czego możemy nauczyć się od innych – sukcesy i wpadki znanych marek.
- Analiza najciekawszych akcji z influencerami ze świata
- Influencer marketing po polsku – najlepsze przykłady z ostatnich 12 miesięcy i analiza wskaźników sukcesu tych akcji
- Największe wpadki – czego nie należy robić nigdy
- Kodeks dobrych praktyk. Prezentacja oczekiwań firm i influencerów.
Ćwiczenie praktyczne:
wspólne wylistowanie 10 najważniejszych zasad dobrej współpracy firma – influencer.
Gwarantowany rozwój umiejętności:
- pełnego przygotowania i samodzielnego przeprowadzenia akcji z influencerami
- wyboru najlepszego podmiotu zewnętrznego do współpracy w ramach influencer marketingu
- najlepszego dopasowania influencerów do konkretnej akcji
- sprawnego zarządzanie firmowym projektem - od breifu po podsumowanie akcji
- samodzielnego i trafnego analizowania wskaźników przekazywanych przez influencerów i wyspecjalizowane agencje
- rzetelnego planowania kosztów akcji z influencerami
- negocjacji i tworzenia podstaw dobrej i długofalowej współpracy z influencerami
Wykaz praktycznych narzędzi, jakie otrzyma każdy uczestnik szkolenia:
- 1. Lista miejsc, w których warto szukać informacji o influencerach oraz kontakty do największych podmiotów zrzeszających influencerów.
- 2. Zestawienie najlepszych influencerów w 5 kategoriach: parenting, technologie, lifestyle, kulinaria, podróże.
- 3. Gotowy schemat briefu akcji dla influencera.
- 4. Instrukcja jak wiarygodnie analizować wskaźniki udostępniane przez influencerów.
- 5. Wykaz agencji i firm, z którymi można przeprowadzić akcję z influencerami.
- 6. Lista niezbędnych elementów planu akcji z influencerami.
- 7. Ramowa umowa o współpracy z influencerem.
- 8. Harmonogram akcji z influencerem.
- 9. Lista dobrych praktyk współpracy z influencerami.
--- , miejsce szkolenia:
online
cena szkolenia 1198 zł + 23% VAT
Termin szkolenia online:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Godziny szkolenia:
10:00 – 17:00
Miejsce szkolenia:
online
Kontakt:
603 68 36 36
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Trener:
Diana Stachera
Praktyk z ponad 11-letnim doświadczeniem w realizacji projektów komunikacyjnych i marketingowych dla klientów ze wszystkich branż. W ramach influencer marktingu prowadziła wielomiesięczne akcje z mikroinfluencerami m.in. dla marki Superkoszyk.pl oraz akcje długofalowe i wieloetapowe z influencerami specjalizującymi się w tematyce: lifestyle’u, parentingu, nowoczesnych technologii oraz finansów. Współautorka i koordynatorka akcji specjalnej związanej z wprowadzeniem na rynek platformy MAM – 12 blogerów, 6 miesięcy działań, 3 etapy i kilkaset zgłoszeń do konkursu.

Content z silnikiem Big Data.
NARZĘDZIA Grzegorz Kosiński
Chwyty SEO dla treści
NARZĘDZIA Marek Stokowski
Marketing polityczny – piąta władza
FELIETON Jan Hartman