Start strategia marketingowa Marketing analityczny. Jak analizować konkurencję, zachowania klientów, trendy rynkowe
Drukuj

Szkolenie: Marketing analityczny. Jak analizować konkurencję, zachowania klientów, trendy rynkowe – Michał Dziekoński.

Termin szkolenia

25 - 26 września 2017

dzień 1   10:00 - 17:00
dzień 2     9:00 - 16:00

Miejsce szkolenia: Warszawa

Cena: 1498 zł

Trener szkolenia

Michał Dziekoński - zdjęcie trenera

Michał Dziekoński

 

brak wolnych miejsc

Na nowe szkolenie przygotowane przez Michała Dziekońskiego, jednego z najlepszych w Polsce ekspertów ds. rynku, sprzedaży i controllingu zapraszamy przede wszystkim specjalistów odpowiedzialnych za sprzedaż i marketing w przedsiębiorstwach oraz menedżerów produktu, szefów działów sprzedaży, specjalistów zajmujących się badaniami rynkowymi i analizą konkurencji w firmach i agencjach reklamowych.

PROGRAM SZKOLENIA:  DZIEŃ 1

ANALIZA ZACHOWAŃ KLIENTÓW I TRENDÓW RYNKOWYCH

1. Jak możemy podzielić i szczegółowo analizować klientów B2C:

  • Dlaczego wyróżniamy aż kilkadziesiąt segmentów polskich konsumentów. Ich charakterystyka
  • Ocena rynkowa wartości poszczególnych segmentów, dopasowanie do nich produktów i usług
  • Rywalizacja w zespołach o uzyskanie klienta jak najwyższej wartości
  • Rozpoznanie postaw i zachowań grup z różnych segmentów

NARZĘDZIA SZKOLENIOWE I ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: symulacyjna gra marketingowa - ćwiczenie inteligencji analitycznej na realnych danych rynkowych, karty segmentów rynku, instrumenty analityczne do określania potencjału danego segmentu rynku.

2. Dlaczego i w jaki sposób należy stale mierzyć zachowania nabywców. Źródła informacji wewnętrzne i zewnętrzne

  • Okazjonalne mierzenie zachowań klientów – badania marketingowe
  • Śledzenie zmian rynkowych, monitorowanie mody, trendów społecznych
  • Mierzenie satysfakcji klientów - cykliczne i ciągłe
  • Monitorowanie standardów obsługi klienta
  • Monitoring zachowań klientów w internecie

NARZĘDZIA SZKOLENIOWE: przykłady best practices, prezentacja gotowych zestawów narzędzi do monitorowania zachowań klientów.

3. Oceny wartości klientów na rynkach B2B i B2C

  • Mierzenie wartości w cyklu życia klientów
  • Oceny klientów na podstawie informacji z baz danych
  • Segmentacje klientów B2B
  • Pomiar lojalności i retencji klientów

NARZĘDZIA SZKOLENIOWE I ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: prezentacja i zastosowanie gotowych do użycia arkuszy kalkulacyjnych do monitoringu wskaźników, case studies z zakresu mierzenia wybranych wskaźników.

4. Monitorowanie trendów rynkowych i dopasowywanie do nich strategii marketingowej

  • Przegląd najważniejszych światowych trendów w zakresie zachowań klientów
  • Jak zmiany w otoczeniu wpływają na zarządzanie markami i produktami
  • Wpływ trendów na strategię marketingową – praktyczne narzędzie analityczne
  • Na tropie customer insights – jak wykorzystać wiedzę o trendach do identyfikowania ukrytych potrzeb klientów
  • Wnioski i rekomendacjami dla uczestników po pierwszym dniu warsztatów

NARZĘDZIA SZKOLENIOWE I ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: zastosowanie arkuszy trendów i mikrotrendów, posługiwanie się gotowymi arkuszami kalkulacyjnymi do tworzenia planów i strategii marketingowych, prezentacja najnowszych trendów - materiały zdjęciowe i filmowe.

PROGRAM SZKOLENIA:   DZIEŃ 2

ANALIZA KONKURENCJI.
TWORZENIE STRATEGII WYRÓŻNIAJĄCEJ NA TLE KONKURENCJI

1. Ćwiczenia interakcyjne: Jak posługiwać się narzędziami do analizy konkurencji

  • Wykorzystanie danych ze źródeł wtórnych: przeczesywanie internetu i techniki wywiadu konkurencyjnego
  • Jak zdobywać od klientów informacje o konkurencji
  • Wykorzystanie badań ilościowych do mierzenia zachowań bezpośrednich konkurentów
  • Metody jakościowe i projekcyjne
  • Jak prowadzić monitoring internetu, by stał się niewyczerpanym źródłem informacji o konkurencji

NARZĘDZIA SZKOLENIOWE I ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: wykorzystanie kart badań, prezentacja i praktyczne zastosowanie narzędzi do śledzenia i monitorowania konkurencji

2. Wybrane metody analizowania sytuacji bezpośrednich konkurentów:

  • Budowanie map grup konkurencyjnych i map pozycjonowania
  • Ocena układu sił w sektorze i wykorzystanie tej wiedzy do tworzenia strategii wyróżniającej na tle konkurencji
  • Szacowanie kluczowych czynników sukcesu na tle konkurencji – jak szacować konkurencyjność swojego produktu
  • Wykorzystanie analizy konkurencji do budowania podstaw nowej własnej strategii marketingowej

NARZĘDZIA SZKOLENIOWE I ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: jak wykorzystywać arkusze kalkulacyjne do tworzenia planów i strategii marketingowych.

3. Case studies - analizy wskaźników marketingowych strategii realizowanych przez konkurencję

  • Źródła informacji o wynikach konkurencji: raporty z badań, rankingi i listy, raporty giełdowe, Monitor B i inne, monitoring internetu
  • Ocena kluczowych wskaźników finansowych: EBIT, EBIT%, dynamika sprzedaży i inne
  • Ocena i wykorzystanie wskaźników efektywnościowych: sprzedaż na jednego zatrudnionego, sprzedaż na powierzchnię sprzedaży, indeksy cenowe i inne
  • Wykorzystanie metody wskaźnikowej do porównań i audytu zachowań konkurencji

NARZĘDZIA SZKOLENIOWE I ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: wskaźniki porównawcze z konkurencją – zastosowanie i wybrane case studies, analiza porównawcza wskaźników branżowych dla wybranych sektorów.

4. Jak tworzyć i wdrażać proaktywne strategie marketingowe na podstawie zebranej wiedzy o zachowaniach konkurencji:

  • Inspirujące przykłady firm, których strategie marketingowe bazowały na błędach popełnionych przez konkurencję
  • Aktualnie kluczowe strategie konkurencji na rynku i ich wykorzystanie
  • Przełożenie strategii konkurencji na działania taktyczno - operacyjne i kampanie marketingowe
    • Podsumowanie zajęć:
    • mapa wdrażania działań i wskaźniki KPI
    • wprowadzanie w życie proaktywnych strategii marketingowych

NARZĘDZIA SZKOLENIOWE I ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: prezentacja najlepszych i najgorszych przykładów strategii konkurencji, zastosowanie gotowych narzędzi do monitorowania KPI na tle konkurentów.

 

Gwarantowany rozwój umiejętności:

  • przygotowania i samodzielnego przeprowadzenia analizy konkurencji i zachowań klientów na rynkach B2B i B2C z uwzględnieniem wpływu internetu i nowoczesnych technologii
  • prowadzenia stałego monitoringu konkurencji i zachowań klientów (biały wywiad, badania desk research, badania field research, badania w internecie)
  • wiarygodnej oceny jakości zebranych danych i ich poprawnej weryfikacji
  • określania nisz rynkowych wartych zagospodarowania i tworzenia nowych segmentów konsumentów
  • wykorzystywania analizy do wprowadzania istotnych zmian w istniejącej strategii marketingowej oraz budowania podstaw nowej strategii
  • stosowania segmentacji geodemograficznej, segmentacji behawioralnej i innych rozwiązań w zakresie zarządzania bazą klientów B2C i B2B
 

Szkolenie: Marketing analityczny. Jak analizować konkurencję, zachowania klientów, trendy rynkowe – Michał Dziekoński.

Miejsce szkolenia: Warszawa

Do podanej ceny szkolenia 1498 zł należy doliczyć podatek VAT - 23%

 
 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij