WYKŁAD: Tajemnice insightów. Czego szukamy, co znajdujemy?
Termin wykładu
19 czerwca 2013
godz. 14:00 - 17:00
Warszawa, Teatr Kamienica Al. Solidarności 93
cena 150 zł + VAT
Pięć najważniejszych rzeczy w poszukiwaniu insightów
- Otwarta głowa – po to, by dostrzec to, co jest prawdziwe, a czego inni jeszcze nie zauważyli. Novita, czyli witaminy na noc dla kobiet, powstała po zaobserwowaniu, jak kobiety traktują kremy na noc i na dzień – że wiążą z nimi różne oczekiwania i chcą by spełniały inne wymagania.
- Dystans do swojej pracy i kategorii – po to, żeby wyrwać się z banału i bezpieczeństwa mówienia tego, co inni już wiele razy powtórzyli.
- Szerokie spektrum poszukiwań – ważne, aby nie ograniczać się tylko do swojej kategorii i szukać tam, gdzie być może inni nawet nie zajrzeli.
- Świeże skojarzenie – w kraju o zupełnie innej kulturze niż nasza, wszystko wydaje się tak nowe, że zadziwiają nas nawet najprostsze rzeczy. W poszukiwaniu insightów ważna jest umiejętność patrzenia z takiej perspektywy. Nawet wtedy, gdy na pierwszy rzut oka nie widać nic nowego i zadziwiającego.
- Zgoda na zmianę utartych poglądów i definicji – musimy być przygotowani na to, że definicje naszych konsumentów mogą różnić się od naszych. Dzięki obserwacji, że coraz więcej osób liczy kalorie, a męczy ich sprawdzanie, ile chipsów mogą zjeść, by nie przekroczyć swoich limitów, stworzono markę „100 kalorii” – i już nie trzeba liczyć.
Trzy rzeczy, które musimy odrzucić
- Banały i naśladownictwo – jeżeli po przeczytaniu opisu insightu mamy poczucie, że już gdzieś to słyszeliśmy, to znaczy, że musimy szukać dalej.
- Puste deklaracje naszych badanych – każdy ma jakieś alibi, dzięki któremu własne działania wydają mu się bardziej racjonalne i logiczne. Ludzie niezwykle rzadko postępują, tak jak czują. Dlatego szukajmy prawdziwej odpowiedzi pod fasadą.
- Lęk – to, że nikt wcześniej tego nie zrobił, nie dowodzi, że insight jest nieprawdziwy. Jeżeli będziemy czekać na potwierdzenie, liczyć na to, że ktoś inny to wcześniej sprawdzi – będziemy musieli szukać nowego insightu.
Pobudź potencjał, wyszkol pracowników
Poszukując insightów na własnym podwórku, nie zawsze musimy robić badania rynkowe - możemy też pobudzić potencjał wewnątrz firmy i wyszkolić pracowników w codziennym odkrywaniu tego, co jeszcze nieodkryte. Sprawić, by potrafili patrzeć na świat w taki sposób, by wszystko było nowe i ciekawe. Wielkim zaletami takiego podejścia są: ekonomiczność, szybkość działania i wzrost poczucia przydatności pracowników.
Wykład: Tajemnice insightów. Czego szukamy, co znajdujemy?
Miejsce: Warszawa, Teatr Kamienica, Al. Solidarności 93, godz. 14.00 – 17.00
Do podanej ceny 150 zł należy doliczyć podatek VAT - 23%
WYKŁAD. JULIA IZMAŁKOWA
Tajemnice insightów. Czego szukamy, co znajdujemy?
19 czerwca 2013
cena 150 zł + VAT
{FacileForms : zamowienie_wykladu, 1, 0}