Szkolenie online: Konkursy, sprzedaż premiowa. Dozwolona optymalizacja podatków. Eliminowanie prawnego ryzyka
Niełatwe zadanie czeka marketerów, którzy w ramach codziennych obowiązków mają zająć się dodatkowo przygotowaniem konkursu, sprzedażą premiową,sponsoringiem czy samplingiem. Niezależnie czy pracują w dziale marketingu dużej lub średniej firmy bądź w wyspecjalizowanej agencji, mogą potknąć się o te same przeszkody. Od częstej niewiedzy organizatorów: „kto i od jakiej wartości powinien zapłacić podatek – firma czy nagradzani uczestnicy” po nadmiar przepisów, wielość ich interpretacji i dużą zmienność w czasie prawnych regulacji.
Po naszym warsztacie zyskacie pewność, a więc i komfort pracy, że wszystkie realizowane przez was akcje marketingowe są prawidłowo rozliczane i nikt nie będzie miał pretensji do firmy.
Zachęcamy do zwrócenia uwagi na dwa ważne MODUŁY DODATKOWE zamieszczonej poniżej programu szkolenia.
Program szkolenia – Konkursy, sprzedaż premiowa. Dozwolona optymalizacja podatków. Eliminowanie prawnego ryzyka.
Dzień 1
1. Konkurs – kiedy nim jest, a kiedy nie?
- Kiedy konkurs jest w 100% konkursem – na przykładach z życia i najświeższego orzecznictwa
- Jak eliminować ryzyko - najbardziej istotne podatkowo elementy regulaminu
- Opodatkowanie nagród dla konsumenta, przedsiębiorcy, pracownika, innych uczestników:
- stawka podatku
- zwolnienia
- moment opodatkowania
- podstawa opodatkowania
- nagrody pocieszenia
- Organizator konkursu a płatnik PIT – kto to taki i jakie ma obowiązki
- Opodatkowanie organizatora: PIT/CIT oraz VAT
- Dopuszczalne modele współpracy i rozliczeń firm z agencjami dla potrzeb VAT
- Papierologia - niezbędna dokumentacja dla organizatora i uczestnika konkursu
- Dozwolona optymalizacji podatkowa w PIT oraz VAT
2. Sprzedaż premiowa – bez pułapek błędnej interpretacji
- Co na pewno jest sprzedażą premiową - na przykładach z życia i najświeższego orzecznictwa (z uwzględnieniem ewolucji tego pojęcia)
- Jak eliminować ryzyko – najbardziej istotne podatkowo elementy regulaminu
- Opodatkowanie dla konsumenta, przedsiębiorcy, innych uczestników:
- stawka podatku
- zwolnienia
- moment opodatkowania
- podstawa opodatkowania
- Organizator a płatnik PIT – kto to taki i jakie ma obowiązki
- Opodatkowanie organizatora PIT/CIT oraz VAT
- Dopuszczalne modele współpracy i rozliczeń firm z agencjami dla potrzeb VAT
- Papierologia - niezbędna dokumentacja dla organizatora i uczestnika akcji
- Dozwolona optymalizacji podatkowa w PIT oraz VAT
- Alternatywne akcje marketingowe: sprzedaż za złotówkę, sprzedaż w zestawach
3. Sponsoring – interesowna współpraca
- Najbardziej popularne warianty współpracy sponsorskiej
- Opodatkowanie stron uczestniczących w sponsoringu
4. Prezenty – kto tu płaci podatki?
- Prezenty reklamowe i reprezentacyjne – jak są rozumiane w podatkach dochodowych
- Alkohol jako prezent (omawiamy, ale nie zachęcamy)
- Opodatkowanie otrzymującego prezenty - konsument, przedsiębiorca, pracownik:
- rodzaj źródła przychodu
- stawka podatku
- zwolnienia
- Opodatkowanie rozdającego prezenty
- Papierologia: niezbędna dokumentacja dla otrzymującego i rozdającego
- Prezenty małej wartości i inne niż małej wartości w VAT
- Dozwolona optymalizacji podatkowa w PIT i VAT
5. Próbki – bezpieczny sampling
- Czym są próbki w podatku PIT/CIT i VAT oraz na przykładach z życia i najświeższego orzecznictwa
- Opodatkowanie otrzymującego i rozdającego w podatkach PIT/CIT oraz VAT
- Papierologia: niezbędna dokumentacja samplingu
MODUŁ DODATKOWY - ĆWICZENIA WARSZTATOWE:
Uczestnicy szkolenia otrzymają wyraźne wskazówki jak mają postępować w konkretnych sytuacjach, a jakich działań unikać. To praktyczne poradnictwo bazuje na aktualnej praktyce rynkowej i - co ważniejsze – na najświeższych stanowiskach organów podatkowych i bieżącym orzecznictwie sądowym.
Równie wyraźnie sygnalizujemy niebezpieczeństwa i typowe błędy popełniane w omawianych działaniach marketingowych. Wspólnie z uczestnikami tworzymy w trakcie warsztatu podstawowe zapisy w regulaminach konkursów i innych akcjach marketingowych przygotowywanych przez ich firmy. Omawiamy i analizujemy treść i rodzaj dokumentów akcji marketingowych dla celów podatkowych.
MODUŁ DODATKOWY - CASE STUDY NA ŻYWO:
- kalkulacja podatków do budżetu akcji marketingowej,
- formułowanie zapisów w regulaminach konkursów i innych akcjach marketingowych,
- tworzenie dokumentów akcji marketingowych dla celów podatkowych,
- praca uczestników nad własnymi akcjami marketingowymi
---, miejsce szkolenia:
online
cena szkolenia 1570 zł + 23% VAT
Termin szkolenia online:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Godziny szkolenia:
10:00 – 17:00
Miejsce szkolenia:
online
Kontakt:
603 68 36 36
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Trener:
Maria Pietrzyk-Wdowiak
Prawnik, doradca podatkowy (nr wpisu 10631), praktyk biznesu. Ekspert w zakresie opodatkowania działalności marketingowej. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. W 2007 r. uzyskała uprawnienia doradcy podatkowego. Od 2009 r. prowadzi firmę doradztwa podatkowego „Taxline Doradcy Podatkowi”, wyspecjalizowaną w doradztwie dla branży marketingowej i farmaceutycznej. Szkoliła między innymi specjalistów takich firm, jak Randstad, Cushman & Wakefield, Zugil oraz Thea Polska. W miesięczniku „Marketing w Praktyce” dzieli się wiedzą z zakresu przygotowania, wdrażania i rozliczania działań i akcji marketingowych z uwzględnieniem aktualnie obowiązujących przepisów podatkowych.