Start MwP Spis treści MwP 4/2015
Drukuj

Spis treści wydania drukowanego MwP 4/2015

Spis treści wydania drukowanego MwP 4/2015

Tematu numeru: My i decyzje zakupowe w sieci

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • Marki nie gęsi

    Krzysztof Polak

    Analiza języka postów na Facebooku uświadomiła nam i naszemu klientowi, że decyzja o wyborze dla marki któregoś z czterech sposobów komunikacji fanpage’owej jest decyzją strategiczną. Niekontrolowana mieszanka w stylu „trochę tego, trochę tamtego” może być bardzo szkodliwa i zaciera klarowny wizerunek marki.

  • Kupujemy już inaczej

    Jacek Kotarbiński

    Automatyzacja procesów handlowych dla bardziej wymagających klientów, oczekujących specjalnego doradztwa czy indywidualnej obsługi, może stanowić realne ograniczenie.

  • Obok nas, w sieci

    Marta Bednarska

    Fear of Missing Out, czyli obawa przed tym, że ominie nas w sieci coś ważnego, jest nowym lękiem, z którym już zmagają się psychologowie w gabinetach.

  • Personalizacja otwiera portfele

    Paweł Tkaczyk

    Mówi się, że dwie radzieckie misje kosmiczne zostały przerwane przed czasem nie z powodu technicznych usterek, ale z powodu… konfliktu charakterów między kosmonautami. „Jeszcze jeden dzień na jednym statku, a zabiłbym go…” miał powiedzieć jeden z powracających z misji. Ludziom z NASA bardzo zależało, żeby ta sytuacja nie powtórzyła się u nich. Tak, to jest artykuł o mass customization.

  • Handel w cieniu ROPO

    Rafał Trąbski, Marta Ostrowska

    Jedno jest pewne – świat zakupów online wcale nie musi być wrogiem sklepów tradycyjnych.Wystarczy nie przegapić szansy, jaką daje efekt ROPO.

  • Elektroniczny detoks

    Piotr Bucki

    Na ciągłym korzystaniu z zasobów internetu może ucierpieć nie tylko myślenie krytyczne, umiejętność oceny i zrozumienia interakcji ze światem. Okazuje się, że narażona jest też kreatywność. Cecha niezwykle pożądana.

ANALIZY:

 
  • Odwołana rewolucja

    Andrzej Kruk

    Załóżmy, że chcemy dowiedzieć się, jak wygląda ścieżka zakupowa konsumenta. Pytanie za 100 punktów brzmi: jak to zrobić? Ankieta? – Musisz zadać z 10 tysięcy pytań. Wywiad? Ludzie często nie pamiętają. Obserwacja? – Ale co z online?

  • Marketing nie całkiem strategiczny

    Marcin Gieracz

    W polskich firmach brakuje holistycznego sposobu myślenia i spojrzenia na biznes raz z perspektywy sprawnej organizacji sprzedaży, a dwa – z perspektywy ścieżki zakupowej klienta.

  • Siła mam w internecie

    Daria Łamejko-Biedrzycka, Łukasz Sysa

    Szukają w sieci wiedzy, produktów dla dzieci i aktywnie wymieniają się swoimi doświadczeniami na forach. Są świetnymi ambasadorkami marki. Kto? E-mamy. Ale gdy marka je zignoruje, bywają nieobliczalne.

  • Luksus z mahoniowej półki

    Joanna Bociąg

    Za co jesteśmy gotowi zapłacić, kupując produkty z najwyższej półki? Właśnie za miejsce na najwyższej półce z doskonale wypolerowanego mahoniu, która jest osiągalna tylko dla wąskiego grona nabywców.

NARZĘDZIA:

 
  • Jak walczyć ze spadającym zasięgiem

    Kamil Mirowski

    Sposobów na walkę ze spadającym zasięgiem na Facebooku jest kilka. Stosując je wszystkie, możemy przestać martwić się zmianami w algorytmach i znienawidzonym przez marketerów EdgeRankiem.

  • Pięć top trendów B2B

    Katarzyna Czyrnek

    Prezentujemy pięć coraz popularniejszych na rynku B2B trendów. Automatyzują pracę, skracają czas realizacji procesów biznesowych i, co za tym idzie, zmniejszają koszty operacyjne firmy. Trendy te najbardziej widoczne są w przypadku firm farmaceutycznych oraz podmiotów zajmujących się produkcją i dystrybucją produktów na rynku FMCG.

  • W mobile ładne jest lepsze

    Piotr Biegun

    To, że użytkownik nie chce puknąć w wielki, kolorowy przycisk pomimo wielkiego napisu „KILKNIJ TUTAJ” nie jest jego winą. To my jako projektanci zawiedliśmy, źle projektując interakcję w aplikacji.

  • Na psa i kota zawsze się uda

    Łukasz Dębski

    Jak jeden z polskich sklepów z biżuterią sprzedał na Facebooku zaręczynowy pierścionek za ponad 11 tysięcy.  » »

  • Jak złowić rekina blogosfery

    Anna Janczyk

    Pojawia się coraz więcej blogerów ekspertów, natomiast do lamusa odchodzi stereotyp typowej blogerki szafiarki. Coraz częściej w kontekście mediów społecznościowych pojawia się określenie „influencer”. To ktoś, kto może zapewnić pozytywny buzz wokół marki

  • ROPO w e‑mailingach

    Judyta Mojżesz-Ziomczyk

    Umiejętnie prowadzone kampanie e-mailingowe mogą być kopalnią wiedzy dla klientów i stanowić ważny impuls do podjęcia decyzji zakupowej tak w sklepie online, jak i offline.

  • Przyjazna baza dla biznesu

    Paweł Sala

    Namawiając kogoś do pozostawienia adresu e-mailowego, zawsze musisz pamiętać, że po drugiej stronie masz człowieka, a nie firmę i mówić do niego. Pokaż mu, że dzięki pozostawieniu adresu właśnie tobie dowie się czegoś ciekawego, usprawni swoją pracę, przypodoba się szefowi itd.

  • Mała przyciąga leady

    Michał Hryniszyn

    Dlaczego nazwy lotnisk, ulic i drogowskazy z nazwami miast na autostradach pisane są małymi literami? Warto wiedzieć, bo takie same zasady obowiązują na landing pages, których celem jest zbieranie leadów.  » »

  • Prześwietlanie klienta w galerii

    Paweł Henke

    Jest grupa klientów, których można poznać na wskroś. Najnowsza technologia daje niebywałe możliwości w odniesieniu do bywalców galerii i sieci handlowych.

  • Media w kampaniach do 50+

    Katarzyna Baczyńska

    Młodość to czas na zdobywanie, średni wiek – na poprawę, a starość – na wydawanie – to słowa amerykańskiej poetki z czasów kolonialnych Anne Brandstreet. Czy rzeczywiście po osiągnięciu pewnego wieku możemy już tylko cieszyć się życiem i wydawać zarobione wcześniej pieniądze? I co na to marketerzy?

OPINIE:

 
  • Wyjść z silosu

    Piotr Wojciechowski

    Pominięcie zmysłów w komunikacji może okazać się niebezpieczne.

CASE STUDY:

 
  • Nairobia/Kompania Piwowarska. Wszystkie beczki osuszone!

    Jacek Gliniak, Bartłomiej Fabiszewski

    Zadanie, które stanęło przed marką Książęce i agencją Nairobia, wspieranymi przez Lubię to, Oto, RC2 i MEC, polegało na wyróżnieniu i uwiarygodnieniu marki piwnej w oczach bardziej wymagających konsumentów – prosumentów.

  • Streetcom/Morning Fresh. 300 ambasadorek zmywa naczynia

    Agnieszka Zając

    Stowarzyszenie Marketingu Szeptanego (WOMMA) opublikowało raport „Return on Word of Mouth”, który pokazuje, że rekomendacje konsumentów online i offline generują 13 proc. sprzedaży. W tym samym czasie Streetcom przeprowadził kampanię rekomendacji dla producenta płynów do mycia naczyń Morning Fresh, firmy PZ Cussons Polska SA. Zbieżność nieprzypadkowa!

  • INSIGNIA/Siemens. Cross marketing w kuchni

    Tomasz Michalik

    Trwa w Polsce szał na gotowanie! Znani kucharze prowadzą autorskie programy kulinarne, powstają kolejne formaty TV. Każdy program śniadaniowy ma swój kącik, w którym gotują bardziej lub mniej znani celebryci. Jak grzyby po deszczu wyrastają nowe tytuły prasowe czy blogi o tej tematyce. Jak przebić się z ciekawym projektem w gąszczu konkurencji? INSIGNIA wykorzystała ideę cross marketingu w kampanii realizowanej dla marki Siemens.

FELIETON MARKETINGOWY:

 
  • Handel podwójny?

    Jan Hartman

    Będzie to, co już jest, tylko lepiej. Trendy są wyraźne, a możliwości technologiczne dawno już istnieją i tylko czekają na wykorzystanie.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

 

 

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych.
Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.

Wiem, Zamknij