• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
  • KONTAKT
L-shop
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
Marketing w Praktyce

Aplikacje lojalnościowe – ten rynek musi się nauczyć

Narzędzia

Marketing w Praktyce / Artykuły

Patrząc dziś na marki operujące w handlu B2C łatwo dostrzec, że nie wszystkie z nich posiadają programy lojalnościowe. Nie wszystkie brandy prowadzą także kampanie w dużych mediach offline'owych. Natomiast każda marka ma, lub za chwilę będzie miała, aplikację, której głównym celem jest budowanie lojalności.

Autor: Tomasz Walczak

Marketing w Praktyce

Uwodzenie w marketingu

Narzędzia

Marketing w Praktyce / Narzędzia

Ekscytacji nie buduje się ot tak – nawet najwięksi uwodziciele nigdy nie zostawiali spraw przypadkowi. Wszystkie ich ruchy były starannie przemyślane i nie raz zaaranżowane jako pełnowymiarowy spektakl ze scenerią i udziałem osób trzecich. Marki, które chciałyby zdobyć uznanie tłumów i sięgnąć po nieśmiertelność, będą musiały, podobnie jak idealni kochankowie, włożyć w ten cel wysiłek i ułożyć pod niego plan.

Autor: Marianna Kupść

Marketing w Praktyce

Komunikacja wewnętrzna wspiera biznes. Jak ją mierzyć?

Listopad 2023

Marketing w Praktyce / Listopad 2023

Wiadomo, jak określać cele marketingowe firmy. Muszą być SMART. Muszą wskazywać kierunek działań marketingowych. Muszą przynosić zysk naszemu biznesowi. A jak określać cele komunikacji wewnętrznej? Tak samo! Bo koniec końców wszystkie działania w biznesie przekładają się na pieniądze. I warto o tym pamiętać, planując kolejną kampanię informacyjną.

Autor: Edyta Blachowska


Marketing w Praktyce

Jak mądrze własnymi siłami zbudować strategię EB

Case Study

Marketing w Praktyce / Case Study

Strategii employer brandingowej nie powinno się dziś budować na lata - nie przy tak zmiennym rynku pracy! Jej prostą wersję można wykonać in-house - tak jak zrobiliśmy to my. Co jest zatem potrzebne na start i jak strategię EB krok po kroku stworzyć i nie dać się zwariować?

Autor: Alicja Okuniewska

Marketing w Praktyce

AI – zrozumieć intencje

Artykuły

Marketing w Praktyce / Artykuły

Dzięki wykorzystaniu technologii AI firma może obsługiwać większą liczbę klientów i zadań przy minimalnym wzroście kosztów i bez znacznego zwiększania zasobów.

Autor: Sebastian Kopiej

Marketing w Praktyce

Danych oddać nie umiem!

Artykuły

Marketing w Praktyce / Artykuły

Aż 45 proc. badanych Polaków oczekuje bardziej spersonalizowanych produktów i usług, jednocześnie ankietowani niechętnie godzą się na przekazywanie firmom swoich danych osobowych. Skala nieufności jest tak ogromna, że stanowi wyzwanie dla marek nastawionych na spersonalizowany marketing. Jak marki mogą przełamać ten opór?

Autor: Tomasz Kąkol


Marketing w Praktyce

Mroczna twarz ankiety internetowej

Artykuły

Marketing w Praktyce / Artykuły

Ankiety internetowe i quizy online to bardzo popularne sposoby uzyskiwania wiedzy o klientach, zwykle w celach marketingowych. Niestety, okazują się często narzędziem wykorzystywanym przez cyberprzestępców. Jak chronić przed nim respondentów? Jak odróżnić oszukańczą ankietę od prawdziwej?

Autor: Kamil Sadkowski

Marketing w Praktyce

Inbound marketing – strategia kiełkującego sukcesu

Artykuły

Marketing w Praktyce / Artykuły

Jak dobrze znasz się na ogrodnictwie? Ja wcale. Jednak nie trzeba rozległej wiedzy o uprawie roślin, by wiedzieć, że jeśli chcesz cieszyć się obfitymi zbiorami, potrzebujesz czasu, umiejętności, sprzyjających warunków i właściwie dobranych narzędzi. Z inbound marketingiem jest tak samo.

Autor: Hanna Sudak

Marketing w Praktyce

Pięć pytań do szefa marketingu

wrzesień 2023

Marketing w Praktyce / wrzesień 2023

Czy marketing w naszej firmie funkcjonuje jak trzeba, czy coś jednak w nim szwankuje? Można to sprawdzić samodzielnie, zadając szefowi marketingu zaledwie pięć, ale bardzo istotnych pytań. Jako praktyk z 25-letnim stażem w marketingu mogę potwierdzić, że to metoda wypróbowana!

Autor: Arkadiusz Dobosz


Marketing w Praktyce

Strategia marketingowa Dallmayr w social mediach

Case Study

Marketing w Praktyce / Case Study

Czy istnieje branża, która nie nadaje się do promocji w social mediach? My takiej nie znamy! W socialu swobodnie możesz i wypromować markę, i osiągać komercyjne cele! Zobacz ściągawkę jak kawa Dallmayr sprytnie zrobiła to na Facebooku i Instagramie!

Autor: Kinga Kantor

Marketing w Praktyce

Konto firmowe na Facebooku – czy ma sens?

Narzędzia

Marketing w Praktyce / Narzędzia

Konto firmowe na Facebooku – tak czy nie? To pytanie zadaje sobie dziś wiele marek. W obliczu zmian, jakie serwuje nam Meta, wątpliwości na temat marketingowej przydatności tego serwisu nie dziwią. Czy warto jednak od tego roku całkiem rezygnować z Facebooka?

Autor: Kinga Kantor

Marketing w Praktyce

Czego nie robić w digital marketingu?

Narzędzia

Marketing w Praktyce / Narzędzia

Dlaczego działania marketingowe w internecie nie dają zadowalających rezultatów? Sieć daje przecież ogromne możliwości komunikacji z odbiorcami. A za pomocą sprawnego online marketingu można rozwinąć biznes zarówno na rynku polskim, jak i na międzynarodowym. Duże możliwości to jednak także duże ryzyko błędów. Jakie z nich powtarzane są najczęściej?

Autor: Elżbieta Pawlowski


Marketing w Praktyce

Zaufać influencerom

Narzędzia

Marketing w Praktyce / Narzędzia

Twórcy czując, że nie pozostawiono im pola do popisu, zrobią dokładnie to, czego brief od nich wymaga, i ani grama więcej.

Autor: Olga Gralińska

Marketing w Praktyce

Metaverse – buzzword i wielki biznes

Narzędzia

Marketing w Praktyce / Narzędzia

Czym właściwie jest metaverse, w którym ponad 16 milionów Polaków uczestniczyło lub chciałoby w najbliższym czasie uczestniczyć? Jaki jest potencjał marketingowy wirtualnych światów, także w Polsce, i co trzeba o nich dziś wiedzieć?

Autor: Wojciech Grzegorzyca

Marketing w Praktyce

Jak uwolnić się od hejtu

Prawo

Marketing w Praktyce / Prawo

Każdemu hejterowi można nieźle dopiec! Prawnie i finansowo! I nie musimy sami szukać anonimowego trolla w otchłani internetu! Zobacz, kto ma obowiązek zrobić to za nas!

Autor: Paweł Zieliński


Marketing w Praktyce

Jak zadbać o przychylność Google?

Narzędzia

Marketing w Praktyce / Narzędzia

W Google w ostatnim czasie sporo się działo – za nami kilka istotnych aktualizacji algorytmów, w dużej mierze dotyczących contentu. Co to oznacza dla właścicieli witryn i jak przygotowywać treści, by zwiększyć swoje szanse na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania? W jakim kierunku idą zmiany? Przeczytaj, by poczuć się bezpieczniej!

Autor: Krzysztof Gachowski

Marketing w Praktyce

Do komunikacji podchodzimy nieszablonowo

PayPo podsumowuje rok 2022 w marketingu

Wywiad

Marketing w Praktyce / Wywiad

Z usług PayPo korzysta już ponad milion klientów, a ta opcja płatności online jest dostępna w ponad 25 000 polskich sklepach. Jak wyglądał marketing marki w minionym roku? Podsumowania dokonał Piotr Szymczak, odpowiedzialny za marketing w PayPo, uhonorowany nagrodą dla najlepszego Dyrektora Marketingu w kategorii e-commerce.

Marketing w Praktyce

Sztuczna inteligencja w rękach marketera.

Narzędzia

Marketing w Praktyce / Narzędzia

Do niedawna sztuczna inteligencja była w marketingu wykorzystywana przede wszystkim jako hasło reklamowe dla usług agencji. Nic w końcu tak ładnie nie argumentuje wyższej ceny jak hasło „Mamy AI”! Pora wyjąć sztuczną inteligencję ze sloganu i przyjrzeć się jej z bliska.

Autor: Agnieszka Uba


Marketing w Praktyce

Dlaczego potrzebujesz silnej marki osobistej .

Narzędzia

Marketing w Praktyce / Narzędzia

Niezależnie, czy pracujesz na etacie czy prowadzisz firmę, to marka osobista jest czymś, w co warto dziś zainwestować, bo generuje duży zwrot z inwestycji.

Autor: Angelika Chimkowska

Marketing w Praktyce

Jak marki przełamują tabu kobiecego ciała

Narzędzia

Marketing w Praktyce / Narzędzia

Marki rozprawiają coraz śmielej o kobiecej intymności, zachęcają do budowania wspólnoty i dzielenia się doświadczeniami. Kobiecy okres, suchość pochwy, seksualność, orgazm, karmienie piersią, połóg, menopauza – sprawdzamy, jak sobie marki radzą z przełamywaniem tabu.

Autor: Adrianna Kubik

Marketing w Praktyce

Marketing ma tę moc!

Opinie

Marketing w Praktyce / Opinie

Nasza branża jest pełna mądrych, kreatywnych i zaangażowanych osób, które mogą naprawić świat fragment po fragmencie.

Autor: Ewa Zakrzewska


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Spis treści wydania MwP 3/2022

Spis treści

Marketing w Praktyce nr 3 / 2022 / Spis treści

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Spis treści wydania MwP 4/2022

Spis treści

Marketing w Praktyce nr 4 / 2022 / Spis treści

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Spis treści wydania MwP 1/2023

Spis treści

Marketing w Praktyce nr 4 / 2022 / Spis treści


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Spis treści wydania MwP 2/2023

Spis treści

Marketing w Praktyce nr 2 / 2023 / Spis treści

Marketing w Praktyce

Zaplanuj sukces strategii contentowej.

Narzędzia

Marketing w Praktyce / Narzędzia

Aby tworzenie contentu miało sens, nie wystarczy po prostu zacząć pisać, kluczową rolę pełni tutaj obrana strategia i jej operacyjne przełożenie na konkretne działania. Na content plan. Spontaniczne dobieranie tematów na kolejne artykuły to zwykle tylko strata czasu i pieniędzy.

Autor: Robert Marczak

Marketing w Praktyce

Shortsy podbijają internet.

Trendy

Marketing w Praktyce / Trendy

Krótkie formy wideo stały się ważną częścią pracy marketerów. Ogromne zasięgi sprawiły, że ten format udostępniają już wszystkie najpopularniejsze platformy. Shortsy to zdecydowanie przyszłość dystrybucji treści w internecie.

Autor: Angelika Zaręba


Marketing w Praktyce

Co ożywiło OOH.

Opinie

Marketing w Praktyce / Opinie

„I will be back” – obiecywał słynny Terminator. I jak pokazuje historia serii, słowa dotrzymał. Dziś podobny los spotkał reklamę out-of-home.

Autor: Krzysztof Kozłowski

Marketing w Praktyce

Haptyka – poczujemy wirtualny uścisk!.

Trendy

Marketing w Praktyce / Trendy

Uścisk dłoni na odległość? Powstaje rozwiązanie, które umożliwi doświadczanie dotyku w świecie wirtualnym.

Autor: Eksperci z SoftServe

Marketing w Praktyce

Trudny marketing w start-upach.

Narzędzia

Marketing w Praktyce / Narzędzia

W większości start-upów aż buzuje od pomysłów, jak zdobyć świat i zostać kolejnym jednorożcem. Takie podejście bywa jednak niebezpieczne, a nawet zgubne, bo najczęściej oznacza zbyt ogólną i szeroką komunikację w obawie przed pominięciem potencjalnej grupy klientów. Dlatego marketing w start-upie to jedno z najtrudniejszych zadań.

Autor: Błażej Abel


Marketing w Praktyce

Budowanie widoczności wideo w Google.

Narzędzia

Marketing w Praktyce / Narzędzia

Twój film jest już gotowy. Kreatywny scenariusz, świetna szata graficzna i przejrzysta narracja sprawiają, że świetnie spełni swoje zadania i bez wątpienia trafią na niego wierni odbiorcy oraz inne osoby, które odwiedzają firmową witrynę. Warto jednak pójść dalej i sprawić, aby wideo zaczęło ściągać na stronę nowych użytkowników.

Autor: Krzysztof Wałaszewski

Marketing w Praktyce

Contet marketing – zacznij od wizji.

Narzędzia

Marketing w Praktyce / Narzędzia

Nawet najbardziej atrakcyjna wizualnie i świetnie przygotowana pod kątem technicznym strona firmy może nie generować wartościowego ruchu, który przekłada się na sprzedaż. Jak go pozyskać?

Autor: Maciej Pobocha

Marketing w Praktyce

Jak Runmageddon stał się polskimi „adidasami”.

Case study

Marketing w Praktyce / Case study

Wdarł się na rynek eventów sportowych, odważną decyzją i przebojem, a także pomysłem i niezłomnością jego twórców.

Autor: Michał Iwan


Marketing w Praktyce

Kontakt sprzedażowy w minutę.

Analizy

Marketing w Praktyce / Analizy

Potencjalni klienci konwertują nawet dziewięć razy częściej, jeśli firma kontaktuje się z nimi w ciągu pierwszych 5 minut. Niestety robi tak zaledwie znikoma ilość sprzedawców. Aż trzy czwarte leadów jest w ogóle ignorowana, a średnia szybkość kontaktu z leadem to aż dwie doby. To mnóstwo czasu, aby potencjalny klient zrezygnował lub wybrał konkurencję. Czy voiceboty mogą go zatrzymać?

Autor: Bartosz Malinowski

Marketing w Praktyce

Skuteczna recepta na kryzys wizerunkowy.

Prawo

Marketing w Praktyce / Prawo

Liczne ofiary fake newsów nie mają pojęcia, że ustawa o prawie prasowym zawiera narzędzie, które w sytuacji kryzysu wizerunkowego może uratować markę! To sprostowanie prasowe, wokół którego narosło jednak tak wiele mitów, że korzysta się z niego rzadko, wręcz za rzadko! Pora to zmienić.

Autor: Paweł Zieliński

Marketing w Praktyce

Wiele kompetencji pod jednym dachem.

Wywiad

Marketing w Praktyce / Wywiad

Marketing zaczął być postrzegany wśród managerów wysokiego szczebla jako siła napędowa transformacji cyfrowej oraz klucz do poprawnego zrozumienia ścieżki klienta i wsłuchania się w jego głos – mówi Mikołaj Szymański, prezes zarządu KERRIS

Autor: redakcja MwP


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Google Ads dla lokalnych biznesów.

Narzędzia

Marketing w Praktyce / Narzędzia

Łączenie działań reklamowych z zakresu online i offline, to popularna metoda, która pozwala na docieranie z przekazem do użytkowników w najodpowiedniejszym czasie. Można w ten sposób znakomicie zwiększyć sprzedaż offline dzięki reklamom online.

Autor: Karolina Kawulka

Marketing w Praktyce
kadr z reklamy Apart - ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Bajeczna pocztówka dla przemęczonych.

Punkt widzenia

Marketing w Praktyce / Punkt widzenia

W reklamie Apartu mamy trzy ideały chodzące w jedwabiach, do których znowu trzeba byłoby doskoczyć, a już się nie chce – w tym roku jesteśmy po prostu przemęczone.

Ekspertki marketingu o świątecznej reklamie marki Apart

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Marki broń jak niepodległości.

Narzędzia

Marketing w Praktyce / Narzędzia

Jak marketerzy odpowiedzialni za marketing w wyszukiwarkach mogą pomóc w budowaniu cyberodporności marki i firmy na takie zagrożenia jak phishing, typosquatting czy tradycyjny hacking?

Autor: Krzysztof Marzec


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Marketing polityczny – piąta władza

Felieton

Marketing w Praktyce / Felieton

Oprawa marketingowa polityki jest tak dominująca, że politycy czują się dziś zakładnikami swoich doradców od spraw komunikacji i wygrywania wyborów.

Autor: Jan Hartman

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Spis treści wydania MwP 2/2020

Spis treści

Marketing w Praktyce nr 2 / 2020 / Spis treści

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Chwyty SEO dla treści.

Narzędzia

Marketing w Praktyce / Narzędzia

Tworzenie treści jest bardzo skutecznym narzędziem w codziennej walce o uwagę. Ale przy tak wielkich ilościach rozmaitych materiałów pojawiających się w internecie tylko ich wysoka jakość oraz praktyczne podejście do przekazywania informacji daje nam szansę dotarcia i przekonania do naszego profesjonalizmu. Tylko tak możemy sprawić, że z czytelników zamienią się w klientów.

Autor: Marek Stokowski


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Content z silnikiem Big Data.

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 2 / 2020 / Narzędzia

Sentyment do marki ma wielkie znaczenie. Firmy, które straciły najmniej podczas pandemii koronawirusa, jeszcze zanim nastąpił kryzys, zdołały zbudować silną więź ze swoim odbiorcą za pomocą contentu. Ale sprawne pióro to za mało. Jeszcze trzeba wiedzieć, jak dystrybuować swoje treści. I tu przydaje się Big Data.

Autor: Grzegorz Kosiński

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Rolka wełny w socialu

Narzędzia

Marketing w Praktyce nr 1 / 2020 / Narzędzia

Jak ciekawie pokazać rolkę wełny i wyróżnić ją spośród dziesiątek takich samych na pierwszy rzut oka rolek, i to w sytuacji, gdy sam producent posiada tylko cztery produkty? Słowem, trudna branża! A co powiecie, gdy wskażemy na social media? Nieprawdopodobne? Niemożliwe? To posłuchajcie, jak się tworzy brand heroes w budowlance!

Autor: Anna Ulatowska

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Marketing w czasach zarazy

Felieton

Marketing w Praktyce / Felieton

Kryzys to czas oszczędzania i drastycznego cięcia kosztów. Prezesi będą zadawać sobie pytanie: czy mogę oszczędzić na kosztach marketingu? Nie wszyscy odpowiedzą sobie na to pytanie tak, jak byśmy sobie tego życzyli.

Autor: Jan Hartman


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Spis treści wydania MwP 1/2020

Spis treści

Marketing w Praktyce nr 1 / 2020 / Spis treści

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Wszyscy jesteśmy launcherami

Analizy

Marketing w Praktyce nr 1 / 2020 / Analizy

To nie jest czas, żeby czekać, to nie jest czas, żeby milczeć. Teraz należy zastanowić się, czy marka (produkt i jego komunikacja) odpowiada nowym potrzebom konsumentów. Dziś wszyscy jesteśmy przecież launcherami, na nowo wchodzimy na rynek.

Autor: Jacek Sadowski

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Content oczkiem marki

Narzędzia

Marketing w Praktyce / Narzędzia

Nie do końca wiadomo, kto powinien zajmować się contentem – firmy, marketerzy, specjaliści SEO, agencje, a może wydawcy?

Autor: Dagmara Radomirska-Gala


Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Homo Eventus 2.0!

Analizy

Marketing w Praktyce nr 1 / 2020 / Analizy

Zanim powiedziałem „dzień dobry”, już na ekranie ukazali mi się uczestnicy – prelegenci z Japonii, Stanów Zjednoczonych, Brazylii, Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii i Belgii. Mimo różnych stref czasowych wydarzenie odbyło się bez  najmniejszego zakłócenia. Minęły raptem dwa miesiące od godziny zero dla całej polskiej branży eventowej, a świat zdalnych konferencji przestaje poruszać się po  omacku!

Autor: Łukasz Cioch

Marketing w Praktyce
ilustracja do artykułu z magazynu Marketing w Praktyce

Pozycjonowanie – daj się zauważyć

SEO

Marketing w Praktyce / SEO

Przedsiębiorcy z różnym skutkiem promują swoje działania w sieci. Celem większości jest dodarcie do pierwszej dziesiątki na liście wyszukiwania Google. Jak skutecznie zwiększyć widoczność firmy w sieci?


Podkategorie

Strona 1 z 9

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • ...
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2025 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę