Spis treści MwP 2/2020
ARTYKUŁY Z MWP:
ANALIZY:
-
Konsument przodem
Piotr Nogal
Polacy bardziej pragmatycznie podchodzą do zakupów i wydatków po pandemii. Nie da się w tej chwili już tylko być na rynku i nie robić czegoś więcej. Konsument chce czuć, że marka zabiega o niego. Dlatego firmy powinny przygotować się na poziomie strategicznym do przejścia z rynku dystrybutora do rynku konsumenta.
-
Kto zyskuje na CX
Marcin Pepaś
Twarde dane pokazują, że liderzy w dziedzinie customer experience notują ponad pięć razy większy zysk niż firmy pozostające pod tym względem w tyle. Korzyści, dzięki dbałości o doświadczenie klienta odnoszą nie tylko największe przedsiębiorstwa.
-
Marka producenta w social mediach.
Tak czy nie?Anna Bugaj, Magdalena Napierała
Może wydawać się, że budowanie marki producenta w social mediach mija się z celem. Jednak po głębszej analizie takiego modelu strategii można stwierdzić, że ma sens i przekłada się na konkretne profity.
-
Marketing farmacji na zakręcie
Jakub Lebuda
Dotychczasowy model działań promocyjnych okazał się nieprzystosowany do nowych warunków pracy lekarzy i radykalnie zmienionych procedur leczenia pacjentów. W efekcie z dnia na dzień wstrzymana została większość działań promocyjnych marek w branży farmaceutycznej.
-
Przesyłki reklamowe się odmrażają
Janusz Konopka
Mimo powszechnej cyfryzacji oraz przechodzenia na elektroniczne kanały komunikacji tradycyjne przesyłki reklamowe wcale nie odchodzą do lamusa. Wraz z odmrażaniem się gospodarki widać ponowne zainteresowanie direct mailingiem.
NARZĘDZIA:
-
Content z silnikiem Big Data
-
Chwyty SEO dla treści
-
Animacja dla firmy – za ile i po co?
Joanna Gajewska
Animacja to bardzo wszechstronne narzędzie, które może pomóc firmie osiągnąć różne cele biznesowe. Ile kosztuje i jak zabrać się do jej produkcji? Minimalny budżet, z którym można myśleć o krótkich i ekonomicznych produkcjach, to 2 tys. zł. Maksymalny – sky is the limit.
-
Jakość reklam ważniejsza niż budżet!
Krzysztof Marzec
System Google Ads przyciąga reklamodawców, bo każdy – nawet ten najmniejszy – ma szansę, by w nim zaistnieć. Ten efekt wprowadzonego wyniku jakości pilnuje rankingu reklamy lepiej niż deklarowana stawka, jaką chcemy zapłacić za kliknięcie. W efekcie słabo dopasowane reklamy eliminują się same, a idealnymi sędziami i moderatorami stajemy się my – użytkownicy Google.
-
Historie, które sprzedają lepiej
Ewelina Milewska
Kreatywna sprzedaż już od dawna nie jest postrzegana przez pryzmat produktu i ceny. Dziś z każdej strony otaczają nas historie. Nawet jeśli nie zdajemy sobie z tego sprawy – to one przekonują nas do decyzji zakupowych.
-
Newsletter z haczykiem
Maja Wiśniewska
Newsletter to bardzo proste w implementacji narzędzie, a może mieć ogromną wartość dla marki – utrzymuje klienta, wspiera sprzedaż i pobudza komunikację.
-
Szybkie wejście w e-commerce
Łukasz Klimkiewicz
Wybieramy produkty, składamy zamówienie, płacimy BLIK-iem i zakupy przychodzą do nas nawet następnego dnia. Sytuacja win-win dla klienta i sklepu.
-
Program lojalnościowy połączonych sił
Łukasz Wołek, Tomasz Skrabalak
Czy dwa ważne działy w firmie – marketing i sprzedaż – mogą współistnieć bez konfliktów? Jest taka płaszczyzna – to program lojalnościowy.
ZDANIEM SPECJALISTY:
-
Jak być twórczym, a nie odtwórczym
Małgorzata Dziubała
Jak to naprawdę jest, kiedy marketer staje przed kreatywnym zadaniem? Ten sam, któremu nieustanne spotkania i gaszenie nagłych pożarów często zajmują całe dnie pracy? Jak odnaleźć w sobie kreatywność, będąc na granicy wypalenia zawodowego? Jak być twórczym, a nie odtwórczym? Mała różnica w brzmieniu słowa, a w znaczeniu – ogromna!
RAPORT:
-
Dla kogo dziś outsourcing
Applower
Niestety, wiele firm mimo czasu pandemii wciąż jest nieprzygotowanych do działań online, choć taka transformacja jest w tej chwili jedynym sposobem na przetrwanie. Oto co możemy polecić ich marketingowcom w obecnych trudnych czasach.
CASE STUDY:
-
BrandLift/ Avon. Zapachnieć na Instagramie
Karina Hertel
Crafting, pasje czy prezentacje zainteresowań pozwoliły pozyskać do kampanii na Instagramie twórców, którzy nie zawsze chętnie współpracują z popularnymi markami, a tym bardziej na niewygórowanych warunkach.
GŁOSY NA CZASIE:
-
Adwokat w świecie reklam
Wanda Sielewicz, Angelina Sielewicz
W Polsce adwokaci nie mogą reklamować swoich usług. Ten stan rzeczy jest sprzeczny z prawem europejskim od blisko 14 lat! Ale z końcem 2020 roku sytuacja diametralnie się zmieni. Czy polskie kancelarie podążą śladem amerykańskich? Tam jedna z nich wypuściła baner z atrakcyjnymi kobiecymi i męskimi ciałami z napisem: „Życie jest krótkie. Rozwiedź się!”. Reklama okazała się wyjątkowo skuteczna.
BADANIA:
-
Jutrologia, czyli życie po wstrząsie
Aleksandra Jasińska
Jeśli chodzi o plany i strategie, to pandemia potraktowała wszystkich sprawiedliwie, mianowicie przekreśliła wszystko. W tej chwili na nas wszystkich oddziałują niezwykle mocne siły. Kształtują one innych konsumentów, nie lepszych czy gorszych – po prostu innych. Jeżeli chcemy do nich dotrzeć i coś im zaproponować, to musimy chcieć ich poznać.
PODATKI W MARKETINGU:
-
Robisz konkurs? Rób go dobrze!
Maria Pietrzyk-Wdowiak
Ogłaszasz konkurs na Facebooku? Czemu nie? Tylko sprawdź najpierw, czy nie grożą ci niepotrzebne emocje w związku z możliwym i bliskim kontaktem ze służbami podatkowymi.
FELIETON:
SPIS TREŚCI MWP