• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
    • prenumerata 2023
    • spacer
    • prenumerata 2022
  • KONTAKT
  • Marketing w Praktyce
  • zarządzanie marketingiem
  • Sponsoring sportowy dla marek. Jak budować skuteczne strategie i oferty sponsorskie
Marketing w Praktyce

zarządzanie marketingiem

Szkolenie online: Sponsoring sportowy dla marek. Jak budować skuteczne strategie i oferty sponsorskie

Sponsoring sportowy nawet w obecnej rzeczywistości może przynosić markom realne korzyści wizerunkowe i prosprzedażowe! Czy to możliwe przy tylu niewiadomych odnośnie wielkich i lokalnych imprez sportowych? Niewątpliwie jest to czas w marketingu sportowym, a więc i w sponsoringu, w którym do gry mocno wkraczają aplikacje mobilne, social media oraz szybko rozwijający się kanał Tik Tok dla najmłodszych kibiców. To jest czas, w którym swą siłę i znaczenie demonstruje content video - jedno z ważniejszych narzędzi do budowania wizerunku i sprzedaży. E-sport już zdobył serca wielu kibiców.

Marki, które chcą czerpać korzyści ze sponsoringu, muszą odnaleźć się w obecnych realiach. Muszą jak najprędzej zdobyć wiedzę jak łączyć trendy, nowe zachowania społeczne i nowoczesne narzędzia marketingu z kreatywnością! Chcesz, by twoja marka szybko stanęła na podium – zapraszamy na szkolenie online: Sponsoring sportowy dla marek. Jak budować skuteczne strategie i oferty sponsorskie.

Program szkolenia: Sponsoring sportowy dla marek. Jak budować skuteczne strategie i oferty sponsorskie

  • 1. Oferta sponsorska - jak ją zbudować bez błędów
  • 2. Marka sponsorska – jej potrzeby i jakie korzyści może osiągnąć ze sponsoringu
  • 3. Sponsoring sportowy - budowanie relacji z odbiorcami w internecie i social mediach
  • 4. Kontekst działania, metafory i analogie w sponsoringu – kotwice zapadające w pamięć odbiorców
  • 5. Innowacje w sponsoringu sportowym - sztuka ich projektowania

Szkolenie z kreatywnego sponsoringu sportowego: Dzień 1

1. Oferta sponsorska - jak ją zbudować bez błędów

Od czego należy rozpoczynać tworzenie kreatywnych działań sponsorskich? Czy nasze innowacyjne pomysły i rozwiązania powinny być szczegółowo ujawniane w gotowych pakietach sponsorskich?

  • Rozgrzewające umysł ćwiczenie z kreatywności w sponsoringu: wykorzystujemy techniki twórczego myślenia stosowane w marketingu sportowym na świecie
  • Na jakie etapy dzielimy proces kreatywny wspierający tworzenie innowacyjnych działań sponsorskich
  • Jak dobierać marki sponsorskie do danej dyscypliny sportowej: metoda szukania wspólnych mianowników
  • Trendy i najciekawsze kampanie sponsorskie wielkich marek sportowych – inspirujące pomysły z czołowych klubów zagranicznych i polskich (formuła case studies)

ĆWICZENIA WARSZTATOWE: Sponsoring - Analiza Tożsamości Marki Sportowej

Praca nad analizą tożsamości marki sportowej pod kątem znalezienia punktów styku z możliwymi działaniami sponsoringowymi.

 

2. Marka sponsorska – jej potrzeby i korzyści jakie może osiągnąć ze sponsoringu

Na jakie profity powinna stawiać marka sponsorska? Co mogą oferować kluby i organizacje sportowe? Dlaczego persona (sylwetka kibica) jest niezbędnym narzędziem dla menedżera i zespół marketingowego marki sponsorskiej?

  • Kim są i jak dzielą się kibice
  • Jak stworzyć wzorcową personę kibica: typowe zachowania konsumenckie, potrzeby, wartości
  • Wykorzystanie person i metod kreatywnych do tworzenia produktów i usług zaspokajających potrzeby kibiców
  • Jak pracować nad udoskonaleniem i uszczegółowieniem person kibica

ĆWICZENIA WARSZTATOWE: Sponsoring - Tworzenie Persony Kibica

Praca nad stworzeniem person kibiców podmiotów sportowych, z którymi uczestnicy szkolenia już współpracują lub zamierzają wkrótce podjąć sponsorską współpracę.

 

Szkolenie ze skutecznych działań sponsorskich: Dzień 2

3. Sponsoring sportowy - budowanie relacji z odbiorcami w internecie i social mediach

Marki sportowe funkcjonują w określonej rzeczywistości regionu, miasta, dzielnicy. Chcąc stworzyć innowacyjne działania sponsorskie należy poznać kody, symbole i zachowania związane z życiem kibiców. Dzięki temu o tym co jest dla nich ważne, marka będzie mówić językiem odbiorców

  • Jak rozpoznawać najważniejsze czynniki wpływające na postawy i zachowania klientów marki sponsorskiej i kibiców marki sportowej
  • W jaki sposób kibice marki sportowej uczą się określonych zachowań, jakie wartości czerpią z lokalnej kultury (społeczności dzielnicy, miasta, regionu)
  • Jak rozpoznawać kody kulturowe: symbole, emocje i skojarzenia lokalnych społeczności, by wypracować optymalny język komunikacji oraz innowacyjne propozycje sponsorskie
  • Prezentacja narzędzi do rozpoznawania kodów kulturowych

ĆWICZENIA WARSZTATOWE: Narzędzie do Rozpoznawania Kodów Kulturowych w Sponsoringu

Praca z praktycznym wykorzystaniem narzędzia do rozpoznawania kodów kulturowych lokalnych społeczności.

 

4. Kontekst działania, metafory i analogie w sponsoringu – kotwice zapadające w pamięć odbiorców

Kontekst, w jakim marka sponsorska ma działać, zawsze ma istotne znaczenie. Np. pandemia sprawiała, że niemal wszystkie działania w marketingu sportowym musiały - w ślad za odbiorcami - zostać przeniesione do internetu lub przybrały formę niestandardowych akcji.

  • Metoda myślenia wizjonera - zburz status quo
  • Metody z wykorzystaniem metafor, analogii, myślenia wizualnego, map empatii
  • Metoda opowiadania historii z dwóch perspektyw - odbiorcy i marki sponsorskiej
  • Metoda testowania pomysłów sponsorskich za pomocą prototypów

ĆWICZENIA WARSZTATOWE: Kody Kulturowe a Kontekst Działania

Praca nad wykorzystaniem kodów kulturowych do budowania kontekstu działania marki sponsorskiej. Generowanie pomysłów na innowacje w sponsoringu: zastosowanie wybranych metod, opracowanie prototypu dla wygenerowanego pomysłu, tworzenie historii z wątkami emocjonalnymi w celu przekonania partnerów do wizjonerskich rozwiązań i propozycji.

 

5. Innowacje w sponsoringu sportowym - sztuka ich projektowania

Na zakończenie warsztatu zestawimy w całość: narzędzia, metody, definicje. Kreatywne pomysły przekujemy w konkretne działania sponsorskie. Wykorzystamy pewien schemat tworzenia innowacyjnych pomysłów, który uczestnicy będą mogli dostosować do potrzeb swoich marek

  • Etap 1: przygotowanie do wprowadzenia innowacji w sponsoringu sportrowym
  • Etap 2: analiza informacji niezbędnych do wprowadzenia innowacji
  • Etap 3: wyłanianie najlepszych pomysłów sponsorskich
  • Etap 4: wdrożenie prototypu do działań sponsorskich
  • Etap 5: modyfikacja i finalne dostosowanie innowacji

ĆWICZENIA WARSZTATOWE: Sponsoring - Kreatywne Pomysły dla Marek

Praca indywidualna nad generowaniem i kształtowaniem pomysłów dla marek własnych uczestników. Feedback od trenera: słabe i mocne strony zaproponowanych rozwiązań sponsorskich. Nagrody książkowe dla najciekawszych propozycji.

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

Dla przedstawicieli firm i marek komercyjnych działających w sektorze sponsoringu sportowego.

Gwarantowany rozwój umiejętności:

  • wykorzystania metod kreatywnych do wprowadzania innowacji w działaniach sponsorskich,
  • opracowania atrakcyjnych ofert sponsorskich,
  • analizy i projektowania komunikacji marki sponsorskiej w social mediach
  • wykorzystania procesu kreatywnego do doskonalenia pracy zespołu marketingowego,
  • opracowania person kibiców i określenia ich potrzeb,
  • rozpoznania kodów kulturowych w grupie odbiorców,
  • przygotowania działań sponsorskich
  • zbudowania procesu projektowego działań sponsorskich marki

Narzędzia ułatwiające przyswajanie wiedzy:

  • narzędzie do rozpoznawania kodu kulturowego
  • narzędzia do pracy online: kahoot, quizlet, freeplane, freemind, miro
  • pogłębione case studies z Polski i ze świata,
  • wideo i infografiki z technikami twórczego myślenia,
  • samodzielna praca nad własną marką sportową pod kierunkiem trenera,
  • metoda analogii, storytellingu, metafor, map wizualnych
  • techniki pobudzenia kreatywności w sponsoringu,
  • zestaw narzędzi kreatywnych do zastosowania w działaniach sponsorskich marki.
Szkolenie online: Sponsoring sportowy dla marek. Jak budować skuteczne strategie i oferty sponsorskie
- miejsce szkolenia:

online

,
cena szkolenia 1280 zł + 23% VAT

Formularz zamówienia SZKOLENIA

* - wypełnienie tak oznaczonych pól jest wymagane do realizacji zamówienia

Dane osoby zamawiającej:
Dane do faktury


Dane uczestnika szkolenia:

Proszę wypełnić tylko wówczas, jeśli zamawiający nie będzie jedynym uczestnikiem szkolenia

Zgody
Powered by BreezingForms

Termin szkolenia online: 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Godziny szkolenia:

9:00 – 14:00

9:00 – 14:00

Miejsce szkolenia:

online

Kontakt:

603 68 36 36

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Cena szkolenia:

1280 zł + 23% VAT

Zamawiam
zdjęcie trenera MwP

Trener:

Wiktoria Czarnecka

Wiktoria Czarnecka - Ułan PR | Kreatywność, tożsamość marki, marketing: sportowy, historyczny. Działa pod własną marką: Sztyblety PR. Współpracuje jako ekspert ze Stowarzyszeniem Sport Biznes Polska. Pomysłodawca i współtwórca cyklu eventów: „Wakacje z PR” oraz projektu „Wiślackie Pokolenia”. Pracowała w Biurze Prasowym Wisły Kraków oraz jako kierownik ds. PR w Widzewie Łódź. Jej artykuły znajdują się w książce „Marketing sportowy. Profesjonalne zarządzanie w sporcie". Wykładowca w Wyższej Szkole Ekologii i Zarządzania w Warszawie. Pracownik Polskiej Akademii Nauk. Obecnie pisze doktorat z zakresu innowacji społecznych. Jeździ konno i pasjonuje się polską kawalerią.


 

okładka bieżącego numeru magazynu Marketing w Praktyce

KUP TEN NUMER

SPIS TREŚCI

Metaverse – buzzword i wielki biznes

NARZĘDZIA WOJCIECH GRZEGORZYCA

Jak zadbać o przychylność Google?

NARZĘDZIA KRZYSZTOF GACHOWSKI

Jak uwolnić się od hejtu

PRAWO PAWEŁ ZIELIŃSKI

ZAMÓW PRENUMERTĘ

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2023 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę