Szkolenie online: Sponsoring sportowy dla marek. Jak budować skuteczne strategie i oferty sponsorskie
Sponsoring sportowy nawet w obecnej rzeczywistości może przynosić markom realne korzyści wizerunkowe i prosprzedażowe! Czy to możliwe przy tylu niewiadomych odnośnie wielkich i lokalnych imprez sportowych? Niewątpliwie jest to czas w marketingu sportowym, a więc i w sponsoringu, w którym do gry mocno wkraczają aplikacje mobilne, social media oraz szybko rozwijający się kanał Tik Tok dla najmłodszych kibiców. To jest czas, w którym swą siłę i znaczenie demonstruje content video - jedno z ważniejszych narzędzi do budowania wizerunku i sprzedaży. E-sport już zdobył serca wielu kibiców.
Marki, które chcą czerpać korzyści ze sponsoringu, muszą odnaleźć się w obecnych realiach. Muszą jak najprędzej zdobyć wiedzę jak łączyć trendy, nowe zachowania społeczne i nowoczesne narzędzia marketingu z kreatywnością! Chcesz, by twoja marka szybko stanęła na podium – zapraszamy na szkolenie online: Sponsoring sportowy dla marek. Jak budować skuteczne strategie i oferty sponsorskie.
Program szkolenia: Sponsoring sportowy dla marek. Jak budować skuteczne strategie i oferty sponsorskie
- 1. Oferta sponsorska - jak ją zbudować bez błędów
- 2. Marka sponsorska – jej potrzeby i jakie korzyści może osiągnąć ze sponsoringu
- 3. Sponsoring sportowy - budowanie relacji z odbiorcami w internecie i social mediach
- 4. Kontekst działania, metafory i analogie w sponsoringu – kotwice zapadające w pamięć odbiorców
- 5. Innowacje w sponsoringu sportowym - sztuka ich projektowania
Szkolenie z kreatywnego sponsoringu sportowego: Dzień 1
1. Oferta sponsorska - jak ją zbudować bez błędów
Od czego należy rozpoczynać tworzenie kreatywnych działań sponsorskich? Czy nasze innowacyjne pomysły i rozwiązania powinny być szczegółowo ujawniane w gotowych pakietach sponsorskich?
- Rozgrzewające umysł ćwiczenie z kreatywności w sponsoringu: wykorzystujemy techniki twórczego myślenia stosowane w marketingu sportowym na świecie
- Na jakie etapy dzielimy proces kreatywny wspierający tworzenie innowacyjnych działań sponsorskich
- Jak dobierać marki sponsorskie do danej dyscypliny sportowej: metoda szukania wspólnych mianowników
- Trendy i najciekawsze kampanie sponsorskie wielkich marek sportowych – inspirujące pomysły z czołowych klubów zagranicznych i polskich (formuła case studies)
ĆWICZENIA WARSZTATOWE: Sponsoring - Analiza Tożsamości Marki Sportowej
Praca nad analizą tożsamości marki sportowej pod kątem znalezienia punktów styku z możliwymi działaniami sponsoringowymi.
2. Marka sponsorska – jej potrzeby i korzyści jakie może osiągnąć ze sponsoringu
Na jakie profity powinna stawiać marka sponsorska? Co mogą oferować kluby i organizacje sportowe? Dlaczego persona (sylwetka kibica) jest niezbędnym narzędziem dla menedżera i zespół marketingowego marki sponsorskiej?
- Kim są i jak dzielą się kibice
- Jak stworzyć wzorcową personę kibica: typowe zachowania konsumenckie, potrzeby, wartości
- Wykorzystanie person i metod kreatywnych do tworzenia produktów i usług zaspokajających potrzeby kibiców
- Jak pracować nad udoskonaleniem i uszczegółowieniem person kibica
ĆWICZENIA WARSZTATOWE: Sponsoring - Tworzenie Persony Kibica
Praca nad stworzeniem person kibiców podmiotów sportowych, z którymi uczestnicy szkolenia już współpracują lub zamierzają wkrótce podjąć sponsorską współpracę.
Szkolenie ze skutecznych działań sponsorskich: Dzień 2
3. Sponsoring sportowy - budowanie relacji z odbiorcami w internecie i social mediach
Marki sportowe funkcjonują w określonej rzeczywistości regionu, miasta, dzielnicy. Chcąc stworzyć innowacyjne działania sponsorskie należy poznać kody, symbole i zachowania związane z życiem kibiców. Dzięki temu o tym co jest dla nich ważne, marka będzie mówić językiem odbiorców
- Jak rozpoznawać najważniejsze czynniki wpływające na postawy i zachowania klientów marki sponsorskiej i kibiców marki sportowej
- W jaki sposób kibice marki sportowej uczą się określonych zachowań, jakie wartości czerpią z lokalnej kultury (społeczności dzielnicy, miasta, regionu)
- Jak rozpoznawać kody kulturowe: symbole, emocje i skojarzenia lokalnych społeczności, by wypracować optymalny język komunikacji oraz innowacyjne propozycje sponsorskie
- Prezentacja narzędzi do rozpoznawania kodów kulturowych
ĆWICZENIA WARSZTATOWE: Narzędzie do Rozpoznawania Kodów Kulturowych w Sponsoringu
Praca z praktycznym wykorzystaniem narzędzia do rozpoznawania kodów kulturowych lokalnych społeczności.
4. Kontekst działania, metafory i analogie w sponsoringu – kotwice zapadające w pamięć odbiorców
Kontekst, w jakim marka sponsorska ma działać, zawsze ma istotne znaczenie. Np. pandemia sprawiała, że niemal wszystkie działania w marketingu sportowym musiały - w ślad za odbiorcami - zostać przeniesione do internetu lub przybrały formę niestandardowych akcji.
- Metoda myślenia wizjonera - zburz status quo
- Metody z wykorzystaniem metafor, analogii, myślenia wizualnego, map empatii
- Metoda opowiadania historii z dwóch perspektyw - odbiorcy i marki sponsorskiej
- Metoda testowania pomysłów sponsorskich za pomocą prototypów
ĆWICZENIA WARSZTATOWE: Kody Kulturowe a Kontekst Działania
Praca nad wykorzystaniem kodów kulturowych do budowania kontekstu działania marki sponsorskiej. Generowanie pomysłów na innowacje w sponsoringu: zastosowanie wybranych metod, opracowanie prototypu dla wygenerowanego pomysłu, tworzenie historii z wątkami emocjonalnymi w celu przekonania partnerów do wizjonerskich rozwiązań i propozycji.
5. Innowacje w sponsoringu sportowym - sztuka ich projektowania
Na zakończenie warsztatu zestawimy w całość: narzędzia, metody, definicje. Kreatywne pomysły przekujemy w konkretne działania sponsorskie. Wykorzystamy pewien schemat tworzenia innowacyjnych pomysłów, który uczestnicy będą mogli dostosować do potrzeb swoich marek
- Etap 1: przygotowanie do wprowadzenia innowacji w sponsoringu sportrowym
- Etap 2: analiza informacji niezbędnych do wprowadzenia innowacji
- Etap 3: wyłanianie najlepszych pomysłów sponsorskich
- Etap 4: wdrożenie prototypu do działań sponsorskich
- Etap 5: modyfikacja i finalne dostosowanie innowacji
ĆWICZENIA WARSZTATOWE: Sponsoring - Kreatywne Pomysły dla Marek
Praca indywidualna nad generowaniem i kształtowaniem pomysłów dla marek własnych uczestników. Feedback od trenera: słabe i mocne strony zaproponowanych rozwiązań sponsorskich. Nagrody książkowe dla najciekawszych propozycji.
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
Dla przedstawicieli firm i marek komercyjnych działających w sektorze sponsoringu sportowego.
Gwarantowany rozwój umiejętności:
- wykorzystania metod kreatywnych do wprowadzania innowacji w działaniach sponsorskich,
- opracowania atrakcyjnych ofert sponsorskich,
- analizy i projektowania komunikacji marki sponsorskiej w social mediach
- wykorzystania procesu kreatywnego do doskonalenia pracy zespołu marketingowego,
- opracowania person kibiców i określenia ich potrzeb,
- rozpoznania kodów kulturowych w grupie odbiorców,
- przygotowania działań sponsorskich
- zbudowania procesu projektowego działań sponsorskich marki
Narzędzia ułatwiające przyswajanie wiedzy:
- narzędzie do rozpoznawania kodu kulturowego
- narzędzia do pracy online: kahoot, quizlet, freeplane, freemind, miro
- pogłębione case studies z Polski i ze świata,
- wideo i infografiki z technikami twórczego myślenia,
- samodzielna praca nad własną marką sportową pod kierunkiem trenera,
- metoda analogii, storytellingu, metafor, map wizualnych
- techniki pobudzenia kreatywności w sponsoringu,
- zestaw narzędzi kreatywnych do zastosowania w działaniach sponsorskich marki.
- miejsce szkolenia:
online
cena szkolenia 1630 zł + 23% VAT
Termin szkolenia online:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Godziny szkolenia:
9:00 – 14:00
9:00 – 14:00
Miejsce szkolenia:
online
Kontakt:
603 68 36 36
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Trener:
Wiktoria Czarnecka
Wiktoria Czarnecka - Ułan PR | Kreatywność, tożsamość marki, marketing: sportowy, historyczny. Działa pod własną marką: Sztyblety PR. Współpracuje jako ekspert ze Stowarzyszeniem Sport Biznes Polska. Pomysłodawca i współtwórca cyklu eventów: „Wakacje z PR” oraz projektu „Wiślackie Pokolenia”. Pracowała w Biurze Prasowym Wisły Kraków oraz jako kierownik ds. PR w Widzewie Łódź. Jej artykuły znajdują się w książce „Marketing sportowy. Profesjonalne zarządzanie w sporcie". Wykładowca w Wyższej Szkole Ekologii i Zarządzania w Warszawie. Pracownik Polskiej Akademii Nauk. Obecnie pisze doktorat z zakresu innowacji społecznych. Jeździ konno i pasjonuje się polską kawalerią.