Spis treści wydania drukowanego MwP 4/2017
Tematu numeru: Sterowanie marketingiem
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
4 lata w rok!
Mariusz Ludwiński
Da się nadrobić 4 lata w rok? Podobne obietnice brzmią podejrzanie, gdy dotyczą rozwoju tężyzny fizycznej czy nauki języków obcych. Ale w biznesie szefowie gonią, terminy naglą, a budżety nie są z gumy. Warto zatem przyjrzeć się każdemu pomysłowi – bo a nuż okaże się sensowny i faktycznie dogonisz konkurencję?
-
Bij mistrza
-
Zawsze myśleć o kliencie
Marta Bryła-Gozdyra
Wiele marek uruchamia działania z obszaru customer experience na zasadzie kolejnej szybkiej akcji, której efektem ma być doraźny wzrost sprzedaży. To nieporozumienie i niezrozumienie tej idei. Małe i średnie firmy muszą działać bardziej strategicznie, mogą wtedy liczyć na efekty długoterminowe, czego uczą przykłady Billennium (500 zatrudnionych) oraz Jet Line (30 pracowników).
-
Co może marketer w niedużej firmie
Justyna Wojtaszczyk
W mediach królują wielkie projekty, realizowane przez firmy z wielkimi budżetami i rozbudowanymi działami marketingu, ale Polska stoi firmami małymi i średnimi. Pracujący w nich specjaliści potrzebują wskazówek, jak prowadzić skuteczne działania, choć budżet mają niewielki. Wyłącznie własnymi siłami nie da się zrobić wszystkiego.
-
Dobra robota w marketingu
Mariusz Ludwiński
Rozmowa z CEO Havas Media Group – Małgorzatą Węgierek, o ważnych zmianach, jakie zaszły w ostatnich kilkunastu latach w marketingu, reklamie oraz zarządzaniu. Przy czym trzeba pozostać, czego koniecznie warto się nauczyć, a do czego trzeba po prostu przywyknąć.
-
Noś buty, szewcze!
Jan Hartman
Jeśli dział marketingu nie jest w stanie sam się zareklamować i przekonać zarząd, że zasługuje na szacunek i przyzwoity budżet, to znaczy, że jest niewydajny i niewiarygodny, jak ten szewc, co bez butów chodzi.
ANALIZY:
-
Trend puka do drzwi. Uchylić?
-
Nic o mnie. Wszystko o mnie
Karolina Małagocka
Na czym polega tzw. paradoks prywatności? Deklarujemy duże obawy o swoją prywatność, niepokój o to, kto i jakie dane o nas już posiada lub może posiadać. Z drugiej strony zachowujemy się, jakby nam na tym w ogóle nie zależało, udostępniając informacje o sobie, często bardzo osobiste, kierując się oczekiwaniami mniej lub bardziej konkretnych korzyści.Tę niespójność można odczytać jako sygnał dla marketingowców, że to dobra pora, aby nastawienie internautów zacząć przekuwać na benefity.
-
Zbudować się w internecie
Małgorzata Szulc, Joanna Sopiela
W ramach promowania inwestycji MyBemowo deweloper Nexity dodawał w prezencie do każdego mieszkania rower miejski. Zainteresowanie przewyższyło wszelkie oczekiwania – konieczne było dokupienie trzy razy więcej rowerów niż planowano.
-
Społeczność wokół marki
Marta Chalimoniuk-Nowak
Uświadomienie sobie konieczności tworzenia wokół marki społeczności i planowanie jej rozwoju to krok milowy w zarządzaniu brandem.
NARZĘDZIA:
-
Zimne leady. Ciepłe leady. Klienci
Eliza Bzdoń, Marcin Kociuba
Treść, którą publikujesz na swojej stronie, pełni kluczową rolę w przesuwaniu odbiorców w dół lejka sprzedażowego. Blog firmowy, poradniki tekstowe, wideo, webinaria, czat, wersje demonstracyjne lub testowe produktu, rabaty, promocje… – Kłopot w tym, jak to wszystko połączyć w spójny i skupiony na konwersji proces.
-
Strony wolne od banalnych błędów
Krzysztof Kilewski
Podobnie jak mnóstwo osób wciąż popełnia te same błędy w tworzeniu haseł (123456 to niezmiennie numer jeden), tak firmy popełniają wciąż te same błędy na swoich internetowych stronach. Nawet jeśli mają te strony od kilku czy kilkunastu lat. Tracą przez to sporo ruchu, leadów i transakcji.
-
Zasięg celebryty. Zasięg influencera. Remis?
-
Wsiąść do piarowej lokomotywy
Grzegorz Miller
Nie każdą markę stać na PR poprzez wybudowanie wieżowca lub chociaż poprzez przestiżowy adres swojej siedziby. Znacznie tańszym sposobem, tańszym pewnie o 99,999 proc. jest stworzenie akcji promocyjnej tak wyjątkowej, że weszłaby do potocznego słownika.
-
Podwójne życie raportów (udane)
Michał Adamczyk, Joanna Burbridge, Monika Dąbrowska
Raport roczny stał się potężnym narzędziem do komunikowania sukcesów, wartości i strategii firm w erze błyskawicznej informacji. Jak mało które narzędzie wpływa na budowanie wizerunku marki.
-
Ranking marketingowych tytułów
Michał Capiński
W tym numerze przyglądam się bliżej książkom z działu Marketing Amazon.com – tym z najwyższymi ocenami. Każdy z nas czyta ich wiele, ale dlaczego właśnie te? Wiele zależy tu od tytułu…
MARKETING W PRAKTYCE: Konferencja INSPIRACJE:
-
Jak szybko poprawić obsługę klienta.
Wybierz 1 z 14 narzędzi!Konferencja Inspiracje: Poznasz projekty idealne do stopniowego wprowadzania zmian w twojej firmie. Zamiast totalnej rewolucji, implementujesz jedno nowe narzędzie w miesiącu!
CASE STUDY:
-
Bluerank/Kazar:
Jakie buty nosi sukcesKatarzyna Szymańska, Marta Ostrowska
Strategia marketingu w wyszukiwarkach internetowych stworzona przez Bluerank dla marki Kazar zdobyła uznanie Google i została nagrodzona nominacją w kategorii Mobile Performance Award w konkursie Google Premier Partner Award 2016. W połowie marca kampania dla tej marki otrzymała też nominację w kategorii Best Mobile Campaign w konkursie European Search Awards 2017.
-
Project: People/Omni Calculator:
Ile seksu na jeden pączek -
VML Poland & mBank:
Emocje w slow motionIzabela Kwiatkowska
mBank w październiku 2016 r. pokazał światu, że każde słowo ma znaczenie, a zwykłe „Dziękuję, bardzo mi pani pomogła”, mogą zmienić czyjś dzień na lepsze. W dobie negatywnych informacji zalewających nas w internecie kampania #SłowaMająMoc podbiła serca klientów i trafiła pod facebookowe strzechy.
-
Power Events/Panalpina Polska:
Kapitalne zaskoczeniePaweł Haberka
Połączenie prezentacji historii firmy z udaną zabawą integracyjną? Eventy jubileuszowe przygotowywane według takiego scenariusza to dobry pomysł na sukces każdej tego typu imprezy. Ale w świecie dzisiejszych eventów, gdzie coraz trudniej o oryginalność i zaskoczenie klienta, trzeba dodać do zabawy coś wyjątkowego. Co konkretnie? Nutkę tajemnicy. Dosłownie.
OPINIE:
-
Z kim do klienta
Anna Piotrowska-Banasiak
Wszędzie tam, gdzie istnieją ograniczenia budżetowe, o sukcesie decydują: kreatywność i… właściwi ludzie.
RAPORT:
-
Marketing na wzrost e-sklepów
Tomasz Tybon
76 proc. e-biznesów odnotowało w minionym roku wzrost sprzedaży. U co drugiego sprzedawcy wyniki poprawiły się o 10–30 proc., ale już co piąty cieszył się wzrostem większym niż 50 proc. Co dziesiąty sklep odnotował dwa razy więcej przychodów niż rok temu.
TRENDY:
-
Magiczna dziesiątka z Barcelony
Bartosz Sikora, Tomasz Szulkowski
Targi Mobile World Conference 2017 pozwalają przewidywać, jacy będą konsumenci za kilka, a nawet kilkanaście lat. A dzięki tej wiedzy już wiadomo, jak trzeba będzie do nich docierać.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO