Spis treści wydania drukowanego MwP 7/2017
Tematu numeru: Content marketing – wyższa szkoła jazdy
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Marka i jeszcze raz marka!
-
Przekonać do content marketingu
Rafał Chodzicki
Między wspaniałymi strategiami content marketingu a ich realizacją stoją zwykle osoby decyzyjne. To one decydują, czy przyznać środki na produkcję i promocję treści, czy nie. Jak skutecznie przekonywać do tego, że warto postawić na content?
-
Kłopot z zarządzaniem
Michał Skowroński
Choć specjaliści ds. marketingu cyfrowego odczuwają presję na tworzenie na tyle dużej ilości treści, aby wyróżnić się w internecie i utrzymać przewagę nad konkurencją, ponad 70 proc. opracowywanych przez nich materiałów jest marnowane lub niewykorzystywane. Powód: brak odpowiedniego zarządzania.
-
Content nie umiera nigdy
Anna Antczak
Treści tworzone przez marki mają być nie tylko przyjemne dla oka. To, w jaki sposób zostaną przedstawione, ma wpływ na postrzeganie marki zarówno przez użytkowników, jak i wyszukiwarki.
-
Jak dobierać wskaźniki
Katarzyna Kowalczyk
Konkurencja nie próżnuje, dlatego powinniśmy nie osiadać na laurach, ale eksperymentować z różnymi rodzajami treści, obserwować, jak się sprawdzają, badać, mierzyć i wyciągać wnioski, a na ich podstawie wprowadzać zmiany na lepsze.
-
Zdobywanie widowni
Mateusz Ciećwierski
Wideomarketing jest dla wszystkich, ale zarazem nie dla każdego. Warto przed wybraniem odpowiedniej drogi zadać sobie i własnej marce kilka pytań.
-
Zagadka roku: czemu content nie angażuje?
Marcin Ignaczak
Odpowiedź na tytułowe pytanie jest ukryta. Nie znajdziesz jej, goniąc za jakością contentu ani stosując nagłówki na bazie korzyści. Poszukajmy jej wspólnie. Punkt wyjścia: w ciągu najbliższego roku najwięksi reklamodawcy wycofają z reklamy w digitalu niemal 3 mld dol.
-
Pięć kluczowych wyzwań
Mariusz Ludwiński
Wielu marketerów ochoczo wskoczyło na hype train content marketingu. Trzy miesiące później z niesmakiem rozglądają się wokoło, pytając: „O co był cały ten szum? Przecież to nie działa!”. Cóż, nikt nie uprzedził, że content to zupełnie odmienny niż dotąd sposób pracy, że to przynajmniej pięć wyzwań, z którymi trzeba się codziennie mierzyć.
NARZĘDZIA:
-
Złam. Podaj. Impuls
-
Legalny podglądacz
Adam Polasz
Historia marketingu to historia kopiowania. Mniej lub bardziej bezpośredniego podrabiania, przerabiania, adaptacji i inspiracji, bezczelnych plagiatów i inteligentnych nawiązań, odgrzewanych kotletów i powrotów do źródeł. Podglądać i kopiować trzeba umieć. Jak? Są na to sposoby.
-
Najlepszy przyjaciel marketera
-
Newsroom w sieci, smartfon w ręku
Łukasz Malczewski, Agnieszka Kujawa
Nie tak znowu dawno (choć było to w ubiegłym wieku) dziennikarze zamienili długopisy na klawiatury komputerów. W chwili obecnej podstawowym narzędziem ich pracy stał się smartfon. Trzeba o tym pamiętać, planując działania medialne i marketingowe. Treści i sposób kontaktu, które sprawdzały się kiedyś, obecnie straciły wiele ze swej efektywności.
-
Na pokładzie wita konsjerż
Tomasz Tybon
Concierge onboarding to aktywna pomoc dostosowana do potrzeb i wymagań klienta podczas wdrażania go w usługę, zapoznawania z produktem. Jest to szczególnie ważne w branży internetowej: jeśli e-sklep nie zacznie sprzedawać w ciągu pierwszych trzech miesięcy od startu, zmniejsza się jego szansa na przetrwanie.
-
W 7 sekund dużo można
Agnieszka Maszewska
Siedem sekund trwa – średnio – kontakt wzrokowy z ulicznym billboardem o wielkości 12 x 4 metry. Gdy przygotowujesz taką reklamę i chcesz, żeby była skuteczna, zadbaj przede wszystkim o treść przekazu – tak, masz tylko siedem sekund na zapamiętanie i zrozumienie komunikatu.
-
Ambient dla ambitnych
Łukasz Roszkowski
To doskonały sposób na znalezienie się w mediach bez wydawania dodatkowych pieniędzy na ich zakup.
-
Start-up na zamówienie
Katarzyna Królak-Wyszyńska
Każdy chce mieć coś wspólnego ze start-upami, bo nie tylko są modne, ale też udowadniają, że potrafią narozrabiać w wielu branżach i serio zagrozić tym, którzy do niedawna wydawali się niepokonani.
ANALIZY:
-
Polak na autopilocie
-
Kto zaczął, kto zakończył
Mateusz Łukaniuk
Niewątpliwie zmiana w marketingu (nie tylko afiliacyjnym), która czeka nas już wkrótce, to uwzględnienie atrybucji sprzedaży i wprowadzenie asyst sprzedazy, czyli możliwości sprawdzenia, którzy partnerzy w sieci biznesowej doprowadzili do zakończenia transakcji, ale też asystowali przy niej, będąc jednym z punktów na ścieżce konwersji.
-
Branding to gra zespołowa
Magdalena Łońska
W employer brandingu trwa wyścig. Ścigają się nie tylko konkurujące firmy, ale też wewnętrzne działy organizacji związane z kadrami i komunikacją: HR-owcy, rekruterzy, PR-owcy, specjaliści marketingu i reklamy. Jeśli w tej rywalizacji zapomnicie, że wizerunek to dyscyplina zespołowa, cierpi na tym cała organizacja.
GŁOSY NA CZASIE:
-
Trudna sztuka gryzienia się w język
Marcin Kuchno, Robert Tarnowski
Specjaliści PR powinni być w firmie ostatnią instancją zdrowego rozsądku, która potrafi kategorycznie powiedzieć: „Stop, nie idźmy tą drogą” i uratować markę przed kryzysem wizerunkowym.
OPINIE:
-
Uwolnić marki
Joanna Rewaj, Stachu Stańczak
Nowoczesne marki nie mogą pozwolić sobie na zamknięcie w pudełku i uzależnienie się od mówienia jednym głosem. Nawet na poziomie brandingu.
CASE STUDY:
-
Niewyświechtany zestaw case'ówpoleca: Marta Wenzel
Wakacje rozpoczęte, więc powinniśmy (choćby w teorii) zwolnić tempo, wystawić twarz ku słońcu, nabrać dystansu, oderwać się od gonienia za KPI-sami. Warto znaleźć czas na ulubioną książkę, nadrobić zaległości branżowe… a nie obejrzysz się, jak otoczą cię inspiracje marketingowe.
-
Bluerank/Mitsubishi:
Full contact z produktemSzymon Bukowicz
Tworząc kampanię dla marki Mitsubishi, oparliśmy się na modelowaniu customer journey, by lepiej zrozumieć ścieżkę zakupową klientów.
-
Biuro Podróży Reklamy/ International Paper:
Marketingowa kapsuła czasuRobert Sosnowski
International Paper w swoje DNA wpisuje słowo „substance”, z którym kojarzą się solidność, uczciwość, poczucie obowiązku i odpowiedzialności. Demonstruje to w licznych działaniach wspierających ekosystem społeczny i naturalny. Między innymi te poglądy i postawę firmy wykorzystała agencja przy tworzeniu koncepcji kampanii reklamowej marki Papiery POL.
-
4Frame/Nestlé:
Rozruszać PolskęEdyta Iroko
Nie trzeba być wyczynowym sportowcem, by żyć zdrowo i zadbać o siebie. Wystarczy 15 minut spaceru dziennie lub wybranie schodów zamiast windy – nawet najmniejsze zmiany nawyków mogą wiele zmienić i sprawić wiele radości.
PSYCHOLOGIA BIZNESU:
-
Kierowniku, odpowiadasz za wyniki coachingu!
Inga Bielińska
Kierownicy i wyżsi menedżerowie chętnie zamawiają coaching dla swoich zespołów, aby doskonalić komunikację interpersonalną, zarządzanie stresem, podejmowanie decyzji. Pamiętaj jednak, że spoczywa na tobie odpowiedzialność nie tylko za opłacenie faktury, ale też za wyniki coachingu i jego skuteczność.
FELIETON:
-
Hermes naszym bogiem
Jan Hartman
Pragmatyzm w myśleniu o komunikacji marketingowej jest bardzo niebezpieczny. Pachnie skąpstwem i nudą. Marketing musi mieć gest!
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO