Spis treści wydania drukowanego MwP 11/2017
Tematu numeru: MARTECH, CZYLI MARKETINGOWE IT W PRAKTYCE
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Marketing w cyfrowym środowisku
Mariusz Ludwiński
Przejście marketingu w środowisko cyfrowe oznacza nie tylko możliwość korzystania z nowych kanałów dotarcia do odbiorców, ale też konieczność stosowania zupełnie nowych narzędzi do kreacji, uruchamiania, zarządzania, monitorowania i analizowania efektów kampanii.
-
Kampania masowa z ludzką twarzą
-
CRM/social dla sprzedawcy
Justyna Klimuk
Stworzony przez LinkedIn tzw. Social Selling Index pokazuje, że używanie w sprzedaży kanałów społecznościowych zwiększa o 45 proc. liczbę szans handlowych w ciągu kwartału.
-
Text mining dla początkujących
Agata Kielmer, Anna Kuropatwa
Internet jest dziś ważnym źródłem wiedzy. Niestety, podsumowania ograniczają się do zestawień liczby wzmianek, źródeł wypowiedzi, najbardziej aktywnych publikujących etc. Tymczasem z tego, co ludzie piszą w sieci, możemy się jednak dowiedzieć znacznie więcej.
-
Odpowiednie reklamy dla odpowiednich oczu
Tomasz Korczyński
Czyż nie znamy wszyscy tego niesmaku, kiedy przez kilka dni ściga nas wszędzie reklama produktu, który właśnie zakupiliśmy? Rozwiązanie klasy DPM pozwala unikać takich sytuacji.
-
Jak wybrać narzędzie marketing automation
Krzysztof Szarski
Jak z gąszczu narzędzi marketing automation wybrać to właściwe i na co zwrócić uwagę przy planowaniu jego wdrożenia.
-
Cyfrowe inspiracje marketerów
Scott Brinker
Jeśli nie myślisz o tym dziś, jutro może być za późno. Przejście w środowisko cyfrowe. Otwarte źródła i wtyczki programowe. Konkurencja pionowa. Cyfrowe wszystko. Sztuczna inteligencja. To jest marketing. Tam są pieniądze.
-
Optymalizacja reklamy TV, personalizacja shoppingu
Wybór redakcji
W formie krótkich opisów pokażemy przykładowe narzędzia z dwóch wybranych kategorii IT dla marketingu: video advertising oraz optimization, personalization & testing.
-
Skąd się biorą innowacje?
Maciej Tomkiewicz
Żeby marketing wprowadzał w firmie innowacje, muszą zostać spełnione trzy warunki: wolne czas i zasoby, bezpieczeństwo tworzenia projektów i ich realizacji, propagowanie kultury prób i testów w firmie. W uzyskaniu wszystkich trzech pomaga zakup zdalny zasobów IT.
ANALIZY:
-
Wyrazistość marki – miecz obosieczny
-
Strategicznie o Toys „R” US
Marce Toys„R”Us poświęcamy w tym numerze kilka osobnych odsłon, bo to przypadek warty obejrzenia z kilku perspektyw. Niegdyś książkowy symbol świetnej strategii marki – obecnie przygnieciony wnioskiem o bankructwo, próbuje odzyskać równowagę i swoje miejsce w branży.
NARZĘDZIA:
-
Przekonaj się do ulotności
-
Czego uczy „rewolucja” w zabawkach
-
Współczynnik zmartwień
Michał Bednarski
Po zalogowaniu się do Google Analytics niejednemu właścicielowi bloga, portalu czy sklepu online jeży się włos na głowie, gdy patrzy na bounce rate – współczynnik odrzuceń, czyli zmartwień.
-
Segmenty luksusu
Dominika Trawka
Luksus luksusowi nierówny. W ramach rynku dóbr luksusowych wyróżnić można kilkanaście segmentów. Jak różnią się od siebie marketingowo?
-
Kreatywne pomysły, kreatywne formaty
Grzegorz Miller
W socialu można bez większego skrępowania inspirować się treściami publikowanymi przez innych. Trzeba tylko nauczyć się wyłapywać kreatywne pomysły i kreatywne formaty. Oto moje cztery sprawdzone sposoby, jak to robić.
-
Socialowe inspiracje Toys „R” US
Grzegorz Miller
Przyjrzyjcie się kilku pomysłom na działania i wpisy w social mediach. Zebrałem je czterema sposobami, które opisałem w artykule.
-
Fantastyczny content: P+P
Mariusz Ludwiński
Najwyższy już czas, by podsumować ten rok i pokusić się o przewidywania na kolejny. Powinna to zrobić każda firma. Oba formaty (zarówno podsumowania, jak i przewidywania) to content o bardzo wysokim ROI!
-
Czasem tekst, czasem wideo
Dominika Paruszewska
Przypomnij branży, mediom i klientom o tym, co zrobiła twoja firma w minionych 12 miesiącach. Tylko jak można się najlepiej pokazać przy świadomości, że co sekundę w sieci pojawia się ponad 30 gigabajtów nowych danych?
-
Przegląd podsumowań i przewidywań
Wybór redakcji
Teksty, wideo, infografiki, listy i zestawienia– wybraliśmy do naszego przeglądu najatrakcyjniejsze i najbardziej wymowne przykłady możliwych do zastosowania form podsumowań i przewidywań.
-
Dzwonią świąteczne dzwonki
Jonasz Wiercioch, Paweł Haberka, Anna Tywonek, Michał Lizner
Wielu pracowników uważa wigilię firmową za stratę czasu i przykry obowiązek. Oto kilka wskazówek, które pomogą zorganizować to wydarzenie tak, żeby służyło polepszeniu atmosfery w firmie.
-
Prezent na pięciu poziomach
Mariusz Ludwiński
Jak zgarnąć z rynku świąteczną premię? Nie wystarczy, że odpalisz zwykłą promocję „Kup na prezent”. To zrobią wszyscy. Chodzi o to, aby wywołać na swoją prezentową ofertę prawdziwy i szalony popyt.
GŁOSY NA CZASIE:
-
Era kraftowości
Tomasz Chmielewski
Czy pośród coraz bardziej rozpychających się na półkach wyrobów rzemieślniczych znajdzie się jeszcze miejsce dla starej, poczciwej masowej produkcji?
-
BMW czy podróż dookoła świata
Marcin Kuchno, Robert Tarnowski
Milenialsi postrzegają luksus zupełnie inaczej niż ich starsi koledzy i koleżanki. Inaczej go też kupują i konsumują.
CASE STUDY:
-
Niewyświechtane case’y:
Infografiki, dzięki którym rosną wskaźnikiwybór redakcji
Jaki content potrafi przyciągać kliki, lajki, zainteresowanie i leady przez wiele tygodni, miesięcy, a nawet lat? Dobrze zaplanowane infografiki! Oto przepis: wybierz popularne zjawisko, problem, zapytanie, dołóż listę lub zbiór krótkich wyjaśnień, przedstaw w atrakcyjnej formie wizualnej.
-
Hekko.pl:
100 promocji w kilka dniArtur Pajkert, Jakub Dwernicki
Jaki content potrafi przyciągać kliki, lajki, zainteresowanie i leady przez wiele tygodni, miesięcy, a nawet lat? Dobrze zaplanowane infografiki! Oto przepis: wybierz popularne zjawisko, problem, zapytanie, dołóż listę lub zbiór krótkich wyjaśnień, przedstaw w atrakcyjnej formie wizualnej.
-
Taneczne TAKK dla funduszyAdrian Byłeń
W poniedziałkowe przedpołudnie, 9 października 2017 r., podróżni i oczekujący w hali głównej warszawskiego Dworca Centralnego zostali zaskoczeni niecodziennym wydarzeniem. Na tle kolorowej scenografii, imitującej skandynawskie miasteczko, odbył się występ Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk”.
-
Dzikość wódkiMarta Chalimoniuk-Nowak
Stworzenie i wypromowanie zupełnie nowej marki wódki, i to w segmencie super premium, to zadanie dość karkołomne. Takie wyzwanie w 2015 r. podjęła Wyborowa Pernod Ricard.
SAMOUCZEK COPYWRITERA:
-
Zima za pasem: jakim autem dojedziesz?
Bartosz Grędysa, Dominika Paruszewska, Piotr Długołęcki
Jak zawsze o tej porze pogodowe celebrytki straszą nas nadchodzącą zimą stulecia. Obawy o szkodliwe efekty niskiej temperatury na przeróżne urządzenia i maszyny powinny być wodą na młyn producentów paliwa arktycznego i engine coachów z ich sales contentem pod hasłem „Czy silnik twojego auta jest naprawdę gotowy na 20-stopniowe mrozy?”.
TRENDY:
-
Smartfonizacja świata
Piotr Prajsnar
To właśnie smartfon otwiera wiele fenomenalnych SWOT-owych okazji na nowe przychody, wzmocnienie relacji z klientami, skuteczną komunikację. Tak rysuje się krajobraz globalnego biznesu.
FELIETON:
-
Marketing przyszłości
Jan Hartman
Dywagowanie o przyszłości nie jest wzorem odpowiedzialnego i ścisłego myślenia. A jednak: trzeba wiedzieć, dokąd się zmierza, aby móc korygować kurs i zachować kontrolę nad tym, co się robi.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO