• MYŚL I TWÓRZ
  • SZKOLENIA
    • planowanie i strategia marketingowa
    • spacer
    • nowoczesna komunikacja marketingowa
    • spacer
    • zarządzanie marketingiem
    • spacer
    • szkolenia zamknięte - oferta
  • KALENDARZ SZKOLEŃ
  • MAGAZYN MwP
  • ARTYKUŁY
  • PRENUMERATA
  • KONTAKT
  • Marketing w Praktyce
  • MwP
  • Spis treści MwP 5/2018
Marketing w Praktyce

spis treści

Spis treści wydania drukowanego MwP 5/2018

Tematu numeru: GROWTH HACKING. SKĄD WZIĄĆ KLIENTÓW?

 

ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:

 
  • 10 wiecznych pozycji brandingowych

    Monika Apitz

    Wieczne pozycje brandingowe to jedna ze sztuczek growth hackingu. Bo po co zmieniać co roku slogan i przesłanie marki, skoro można komunikować się szybciej, taniej, bardziej nowocześnie, z mniejszym ryzykiem pomyłki?  »

  • Trzy sposoby na bóle komunikacyjne

    Grzegorz Miller

    Wiele marek męczy się w social mediach, produkując bezbarwny content i nieangażujące reklamy. Marketerzy, starając się temu zaradzić, nieustannie szukają pomysłów i inspiracji – ale na ogół z mizernym skutkiem. A pomóc może właściwie zastosowany growth hacking!

  • Klienci biorą się z analiz danych

    Wiola Łada-Szewczenko

    Istnieją cztery rodzaje problemów, które marketerzy tradycyjnie, mniej lub bardziej trafnie rozwiązywali, odwołując się do doświadczenia zawodowego lub kreatywnych pomysłów. Dzięki analizie danych możesz mieć pewność, że rozwiążesz te problemy w świeży i trafny sposób, zwłaszcza gdy masz setki klientów, oferujesz dziesiątki produktów, używasz więcej niż dwóch kanałów promocji.

  • Ruch nie oznacza sprzedaży

    Marek Molicki

    Pozyskanie ruchu do sklepu internetowego nie stanowi dziś problemu. Na dodatek może to być relatywnie tanie. Ale to, że w naszym sklepie są użytkownicy, nie oznacza jeszcze sukcesu. W tym momencie mogą się bowiem zacząć schody – płacimy za reklamę, do sklepu płynie ruch, ale z konwersją jest słabo.  »

  • Niewyświechtane case’y. Jak growth hacking robią najlepsi – i czemu popełniają błędy!

    Mariusz Ludwiński

    Zapraszam do zapoznania się z trzema przykładami contentu, którego celem jest growth hacking. We wszystkich tych przypadkach nie był to content idealny. I co? Mimo to został opublikowany i przynosi efekty.

  • Sposób na nieaktywnychklientów

    Beata Gutowska

    Książki elektroniczne w Polsce to wciąż nisza (ok. 5 proc. rynku książki), jednak co miesiąc przybywa co najmniej kilkanaście tysięcy nowych użytkowników e-księgarń. Są wrażliwi cenowo. Często kupują pod wpływem promocji.

  • E-commerce inspiruje: przewrotna droga do sukcesu

     

    Jeśli twoja sytuacja rynkowa i finansowa jest tak dobra jak w sektorze e-commerce, notujesz stabilne przychody i nie masz pilnego ciśnienia na wzrost zysków, to nie musisz ścigać się z wielkimi markami w atmosferze nieustannego stresu. Istnieje inny sposób na sukces: zejść z drogi klientom i polegać na rozwoju rynku. Do tego trzeba jednak spełnić trzy warunki.

NARZĘDZIA:

 
  • Jaką ścieżką zmierza klient

    Andrzej Woynarowski

    Jeśli firma rozwija się długofalowo i organicznie, to zdarza się, że punkty styku klienta z produktem czy usługą zamiast układać się w pięknie brzmiącą orkiestrę, mogą stworzyć chaos. Jak tego uniknąć?  »

  • Co markom wypada

    Kamila Szymańska

    Reagowanie na każdą sytuację, w dodatku w sposób sztampowy i pozbawiony własnego zdania, może spowodować, że konsumenci i konkurenci nabiorą podejrzeń, że marka nie ma pomysłu na siebie.

  • Kampania reklamowa na jednej kartce

    Magdalena Chmiel

    Skoro na restauracyjnej serwetce można naszkicować pomysły biznesowe warte dziesiątki milionów dolarów, to czy można na jednej zwykłej kartce rozpisać udaną kampanię reklamową? I to nie tylko listę mediów, ale przesłanie, sens, wartość, cel? Owszem, można!  »

PORADY:

 
  • Jak szybko wymyślić fajną nazwę?

    Konrad Gurdak

    Fajna nazwa potrzebna od zaraz! – każdy marketer może usłyszeć takie polecenie w pracy. Potrzeba czegoś na profil na Facebooku, jako hashtag albo na nazwę akcji promocyjnej… Jak sobie z takim zadaniem poradzić?

ANALIZY:

 
  • Kto się boi lifestyle’u?

    Paweł Dunia, Konrad Jerin, Jakub Cieśluk – oprac. redakcja

    Największy szok przeżywam, gdy włączam telewizor. To jakby świat równoległy! Niby mieszkam w dużym mieście, niby robię to samo, co ci ludzie w reklamach, ale Jezu – moje życie to nie galeria na Shutterstocku!

  • Debiut mediowy – co się liczy?

    Dominika Meinardi, Magdalena Hibner, Anna Sambor

    Przed debiutem giełdowym – staranna analiza opcji finansowania, opracowanie prospektu emisyjnego, zgoda KNF i road show po inwestorach, aby zweryfikować założenia i skonfrontować je z profesjonalistami. Przed pierwszą kampanią mediową – burza mózgów i spisany na kolanie brief, rozesłany e-mailem do kilku agencji z prośbą o ofertę na jutro do końca dnia. Znasz to? Na szczęście są w Polsce reklamodawcy, którzy myślą i robią inaczej.

GŁOSY NA CZASIE:

 
  • Boostrappuj redundancję na dysruptywny sukces

    Robert Tarnowski, Marcin Kuchno

    Kiedy branżowe słowa przebijają się do przekazów marketingowych, to może zwiastować komunikacyjną katastrofę.

  • Marketerze, daj mi wybór i przestań stroić fochy

    Tomasz Chmielewski

    Brak szczerości, mnóstwo niedopowiedzeń, a finalnie foch po drugiej stronie lady lub telefonu nie sprawią, że z firmą chce się dalej utrzymywać relację.

SAMOUCZEK COPYWRITERA:

 
  • Zagadki w słowach, symbolach, obrazach

    Radosław Gardys, Adrianna Nowak, Mariusz Ludwiński

    Fanom żonglowania słowami proponujemy tym razem dwa wnioski. Pierwszy: dobre copy sprzedaje samodzielnie, a świetne, które sprzedaje i buduje wizerunek, powinno zgrabnie łączyć się z visualem. Wniosek drugi: nawet jeśli wszystko gra w big idei i w samych copy, warto posiedzieć jeszcze parę godzin nad efektami graficznymi.

WARSZTATY NA SZKOLENIA:

 
  • Infografiki, które można szybko przygotować

    Lech Mazurczyk

    Trener fitness, firma pożyczkowa, sklep z roślinami akwariowymi, dostawca usług ślubnych: każda firma posiada mnóstwo informacji, z których może bardzo szybko przygotować ciekawą i skuteczną medialnie/sprzedażowo infografikę.

  • Zarządzanie marką. Po czym poznać silne marki?

    oprac. redakcja

    Jednym z najbardziej jednoznacznych przejawów siły marki jest jej reakcja na trendy. Większość marek poprzestaje na działaniach standardowych, natomiast silne marki robią coś innego. Coś po swojemu. Dzięki temu dostarczają klientom dodatkową wartość i jeszcze bardziej wzmacniają swoją siłę.

CASE STUDY:

  • I’M Inter Motors. Liderzy potrzebują rebrandingu

    Karolina Gajewska

    Proces rebrandingu jest wymagający. Nie tylko dla marki, która go doświadcza, ale również dla konsumenta, który najpierw zmianę musi dostrzec, a później ją zrozumieć i zaakceptować. Dlaczego więc marki stale decydują się podejmować to wyzwanie i transformować całą swoją dotychczasową strukturę? Opowiadamy na przykładzie nowo odmienionej marki I’M Inter Motors.

TRENDY:

 
  • Już nie sklep, ale punkt zakupowy

    Katarzyna Olechniewicz

    Supermarket, w którym można zrobić zakupy wyłącznie używając smartfona: czy to nowoczesne dziwactwo, które szybko zniknie z rynku, czy przyszłość zakupów – przyjazne klientom połączenie online i offline?

OPINIE:

 
  • Autentyczność i wizerunek

    Anita Chabrowska-Karpińska

    O manipulację nikt nie chce zostać posądzony. Nikt z odbiorców reklam nie chce także paść jej ofiarą.

PODATKI W MARKETINGU:

 
  • Co z gratisami dla blogerów?

    Maria Pietrzyk-Wdowiak

    Kontynuujemy wątek współpracy marketingowców z blogerami rozpoczęty w poprzednim numerze. Przyszedł czas na pytanie: A co z gratisami przekazywanymi blogerom?

FELIETON:

 
  • „Puszyści” i „pullowcy” w jednym stali domku

    Jan Hartman

    Chciałbym zastanowić się nad tym, jak postrzega dziś sam siebie marketing i marketer, a więc nad samoobrazem marketingu.

 

SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO

 
 

 

okładka bieżącego numeru magazynu Marketing w Praktyce
SPIS TREŚCI

Content z silnikiem Big Data.

NARZĘDZIA Grzegorz Kosiński

Chwyty SEO dla treści

NARZĘDZIA Marek Stokowski

Marketing polityczny – piąta władza

FELIETON Jan Hartman

ZAMÓW PRENUMERTĘ

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszych stron, a także w celach statystycznych i reklamowych. Ustawienia dotyczące zapisywania przez stronę plików cookies możecie Państwo sprawdzić i zmienić w ustawieniach używanej przeglądarki.
Więcej informacji dotyczących m.in. RODO i plików cookies możecie Państwo uzyskać czytając naszą politykę prywatności i cookies

Wiem, Zamknij

Korzystając z serwisu akceptujesz politykę prywatności i cookies.

Copyright 2021 © Marketing w Praktyce

ul. Kwiatowa 116, 05-083 Mariew

Projekt: Cyklopia Studio

na górę