Spis treści wydania drukowanego MwP 9/2019
Tematu numeru: Dobry design na szybko
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
Dobry design na szybko
Ta zachwycając poręczność!
oprac. redakcja
Marki mają większą szansę opracować innowacyjną ofertę, która zostanie życzliwie przyjęta przez rynek, czyli wychodząc od klientów i dopasowując do nich swoje produkty i usługi.
Inspiracja za rogiem
oprac. redakcja
Nikt nie ma w głowie całości wiedzy na temat designu i design marketingu. Ale każdy może zbierać opinie i pomysły z wielu źródeł. Korzystajmy z bogactwa myślenia i podejścia designerskiego w komunikacji, projektowaniu produktu i innowacjach!
ANALIZY:
Ten drogi nasz marketing
Łukasz Wołek
Mamy teraz do czynienia z prawdziwym wyścigiem w branży. Technologia ciągle ewoluuje, big data rośnie z każdym dniem, a firmy, by zdystansować swoich konkurentów, muszą angażować większe środki. W social mediach też trwa batalia.
Marko, nie pouczaj!
Anita Chabrowska
Dlaczego maszynka do golenia ma nam wskazywać wzorce męskości? Czy sieć fast foodów powinna mówić nam, jak mamy się czuć? Na ile gigantyczny producent napojów gazowanych w plastikowych butelkach może nam wskazywać, co robić, żeby stać się bardziej eko?
Jak się wypozycjonować
Marek Stokowski
User Experience często kojarzone jest tylko z umieszczeniem CTA na stronie bądź też zmianą koloru przycisku zakupowego. Jest to bardzo złe podejście.
EB na niedobór talentów
Alicja Bartkiewicz
Employer branding nie jest marketingiem rekrutacyjnym. Nie powinno się go traktować jako rozwiązania ad hoc – tylko na nagłe potrzeby. Zdecydowanie lepiej prowadzić ten proces kreatywnie i długofalowo.
NARZĘDZIA:
Najlepsze źródła ruchu
Oliwia Tomalik
Wyniki organiczne wyszukiwarki odpowiadają za co trzecią wizytę kupującego w e-sklepie. Skoro król jest jeden i na imię ma Google, to czy warto inwestować w media społecznościowe, newslettery, afiliacje, porównywarki cen czy sprzedaż na marketplace’ach?
Mów z sensem. Słuchaj uważnie
Kiedy infografiki są ryzykiem
Lech Mazurczyk
Raport był w zasadzie skończony. Infografiki zrobione. Całość zaakceptowana i po korekcie.Chcąc jeszcze zwiększyć jego przejrzystość, zdecydowałem się na wordcloud. Po kilku minutach treść raportu trafiła do bazy danych, o właścicielach której nic nie wiedziałem, a którzy z pozyskanymi informacjami mogli zrobić wszystko. Na pięć dni przed oficjalną publikacją raportu!
Agencja i klient: gra do jednej bramki
Marta Orzechowska
Agencja i klient potrzebują do wzajemnego traktowania się w sposób partnerski dużo, dużo komunikacji – obustronnej. I ważne jest, aby obie strony zdały sobie sprawę, że grają do tej samej bramki.
Wieża Babel eventów
Filip Filar
Organizator pewnej konferencji w Sopocie nie przewidział, że wśród gości jest reprezentacja Finów. Jakież było ich zdziwienie, gdy na wszystkich planszach napis kierujący ich w stronę morza, zawierał wulgarne określenie męskiego narządu płciowego. Tak: „molo”.
Ożywianie „martwych” leadów
Podkręć świąteczną sprzedaż
Renata Gajoch-Bielecka
Weszliśmy w najintensywniejszy w roku czas dla sklepów. W okresie przedświątecznym e-mail marketing może znacząco wspomóc działania sprzedażowe firm. Poznaj siedem takich sposobów.
Z influencerami na cztery sposoby
Krystian Botko
Influencer marketing osiągnął już mocną pozycję wśród narzędzi komunikacji, jest jednak jedno „ale” – marketerzy korzystają z jego możliwości najczęściej w ten sam sposób: lokując produkt na kanale twórcy. Tymczasem są inne możliwości – zdecydowanie bardziej efektywne, a mało eksploatowane!
Programmatic wciąż z człowiekiem
Michał Jeziółkowski
Liczba technologii wykorzystywanych do automatycznego zakupu/sprzedaży powierzchni reklamowych jest imponująca. Jednak by te mechanizmy sprawnie funkcjonowały, wciąż potrzebny jest człowiek.
CASE STUDY:
Miss Vege i drugie życie marchewki
Karolina Woźniak
W misję znanej już na całym świecie duńskiej firmy Too Good To Go, która jasno stawia sobie za cel walkę z marnotrawstwem żywności za pomocą aplikacji, wpisany jest silny element edukacji – zarówno użytkowników, jak i partnerów biznesowych. W Polsce dołożyliśmy własną cegiełkę do tego dzieła.
Ziemia pożyczona od maluchów
Donata Boniecka-Popardowska
Zalewa nas fala plastiku. Plastikowe kubki i sztućce, torby i opakowania z tworzyw sztucznych, butelki PET rozkładają się od 100 do 1000 lat. NFOŚiGW postawił na edukację najmłodszych.
GŁOSY NA CZASIE:
Jak ugryźć sponsoring
Tomasz Chmielewski
Plansze sponsorskie w telewizji nie tracą swojej popularności. Jednak czy zawsze jest to najlepszy sposób na dotarcie do konsumenta?
ZDANIEM SPECJALISTY:
OPINIE:
RAPORT:
Łatwo wyszukam – szybko kupię
Iga Rogała
Wielu właścicieli e-sklepów po prostu nie zdaje sobie sprawy z tego, że ma słabą wyszukiwarkę. Czas to zmienić.
FELIETON:
Zaprojektuj sobie marketing
Jan Hartman
Biznes jest morderczy, a w konsekwencji morderczy robi się również marketing, będący dziś odrębną branżą, z której usług działy marketingu nie mogą nie korzystać.
PODATKI W MARKETINGU:
Spór o 200 zł za nic
Maria Pietrzyk-Wdowiak
Nagrody do 200 zł dla zwycięzców konkursów mogą być zwolnione z PIT – są już trzy prawomocne wyroki.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO