Spis treści wydania drukowanego MwP 9/2019
Tematu numeru: Dobry design na szybko
ARTYKUŁY Z TEMATU NUMERU:
-
Dobry design na szybko
-
Ta zachwycając poręczność!
oprac. redakcja
Marki mają większą szansę opracować innowacyjną ofertę, która zostanie życzliwie przyjęta przez rynek, czyli wychodząc od klientów i dopasowując do nich swoje produkty i usługi.
-
Inspiracja za rogiem
oprac. redakcja
Nikt nie ma w głowie całości wiedzy na temat designu i design marketingu. Ale każdy może zbierać opinie i pomysły z wielu źródeł. Korzystajmy z bogactwa myślenia i podejścia designerskiego w komunikacji, projektowaniu produktu i innowacjach!
ANALIZY:
-
Ten drogi nasz marketing
Łukasz Wołek
Mamy teraz do czynienia z prawdziwym wyścigiem w branży. Technologia ciągle ewoluuje, big data rośnie z każdym dniem, a firmy, by zdystansować swoich konkurentów, muszą angażować większe środki. W social mediach też trwa batalia.
-
Marko, nie pouczaj!
Anita Chabrowska
Dlaczego maszynka do golenia ma nam wskazywać wzorce męskości? Czy sieć fast foodów powinna mówić nam, jak mamy się czuć? Na ile gigantyczny producent napojów gazowanych w plastikowych butelkach może nam wskazywać, co robić, żeby stać się bardziej eko?
-
Jak się wypozycjonować
Marek Stokowski
User Experience często kojarzone jest tylko z umieszczeniem CTA na stronie bądź też zmianą koloru przycisku zakupowego. Jest to bardzo złe podejście.
-
EB na niedobór talentów
Alicja Bartkiewicz
Employer branding nie jest marketingiem rekrutacyjnym. Nie powinno się go traktować jako rozwiązania ad hoc – tylko na nagłe potrzeby. Zdecydowanie lepiej prowadzić ten proces kreatywnie i długofalowo.
NARZĘDZIA:
-
Najlepsze źródła ruchu
Oliwia Tomalik
Wyniki organiczne wyszukiwarki odpowiadają za co trzecią wizytę kupującego w e-sklepie. Skoro król jest jeden i na imię ma Google, to czy warto inwestować w media społecznościowe, newslettery, afiliacje, porównywarki cen czy sprzedaż na marketplace’ach?
-
Mów z sensem. Słuchaj uważnie
-
Kiedy infografiki są ryzykiem
Lech Mazurczyk
Raport był w zasadzie skończony. Infografiki zrobione. Całość zaakceptowana i po korekcie.Chcąc jeszcze zwiększyć jego przejrzystość, zdecydowałem się na wordcloud. Po kilku minutach treść raportu trafiła do bazy danych, o właścicielach której nic nie wiedziałem, a którzy z pozyskanymi informacjami mogli zrobić wszystko. Na pięć dni przed oficjalną publikacją raportu!
-
Agencja i klient: gra do jednej bramki
Marta Orzechowska
Agencja i klient potrzebują do wzajemnego traktowania się w sposób partnerski dużo, dużo komunikacji – obustronnej. I ważne jest, aby obie strony zdały sobie sprawę, że grają do tej samej bramki.
-
Wieża Babel eventów
Filip Filar
Organizator pewnej konferencji w Sopocie nie przewidział, że wśród gości jest reprezentacja Finów. Jakież było ich zdziwienie, gdy na wszystkich planszach napis kierujący ich w stronę morza, zawierał wulgarne określenie męskiego narządu płciowego. Tak: „molo”.
-
Ożywianie „martwych” leadów
-
Podkręć świąteczną sprzedaż
Renata Gajoch-Bielecka
Weszliśmy w najintensywniejszy w roku czas dla sklepów. W okresie przedświątecznym e-mail marketing może znacząco wspomóc działania sprzedażowe firm. Poznaj siedem takich sposobów.
-
Z influencerami na cztery sposoby
Krystian Botko
Influencer marketing osiągnął już mocną pozycję wśród narzędzi komunikacji, jest jednak jedno „ale” – marketerzy korzystają z jego możliwości najczęściej w ten sam sposób: lokując produkt na kanale twórcy. Tymczasem są inne możliwości – zdecydowanie bardziej efektywne, a mało eksploatowane!
-
Programmatic wciąż z człowiekiem
Michał Jeziółkowski
Liczba technologii wykorzystywanych do automatycznego zakupu/sprzedaży powierzchni reklamowych jest imponująca. Jednak by te mechanizmy sprawnie funkcjonowały, wciąż potrzebny jest człowiek.
CASE STUDY:
-
Miss Vege i drugie życie marchewki
Karolina Woźniak
W misję znanej już na całym świecie duńskiej firmy Too Good To Go, która jasno stawia sobie za cel walkę z marnotrawstwem żywności za pomocą aplikacji, wpisany jest silny element edukacji – zarówno użytkowników, jak i partnerów biznesowych. W Polsce dołożyliśmy własną cegiełkę do tego dzieła.
-
Ziemia pożyczona od maluchów
Donata Boniecka-Popardowska
Zalewa nas fala plastiku. Plastikowe kubki i sztućce, torby i opakowania z tworzyw sztucznych, butelki PET rozkładają się od 100 do 1000 lat. NFOŚiGW postawił na edukację najmłodszych.
GŁOSY NA CZASIE:
-
Jak ugryźć sponsoring
Tomasz Chmielewski
Plansze sponsorskie w telewizji nie tracą swojej popularności. Jednak czy zawsze jest to najlepszy sposób na dotarcie do konsumenta?
ZDANIEM SPECJALISTY:
OPINIE:
RAPORT:
-
Łatwo wyszukam – szybko kupię
Iga Rogała
Wielu właścicieli e-sklepów po prostu nie zdaje sobie sprawy z tego, że ma słabą wyszukiwarkę. Czas to zmienić.
FELIETON:
-
Zaprojektuj sobie marketing
Jan Hartman
Biznes jest morderczy, a w konsekwencji morderczy robi się również marketing, będący dziś odrębną branżą, z której usług działy marketingu nie mogą nie korzystać.
PODATKI W MARKETINGU:
-
Spór o 200 zł za nic
Maria Pietrzyk-Wdowiak
Nagrody do 200 zł dla zwycięzców konkursów mogą być zwolnione z PIT – są już trzy prawomocne wyroki.
SPIS TREŚCI WYDANIA DRUKOWANEGO